Formula 1 Australia: Vettel aduce mult-așteptata victorie pentru Ferrari

Formula 1 Australia: Vettel aduce mult-așteptata victorie pentru Ferrari

Sebastian Vettel a câștigat Marele Premiu al Australiei, făcând o cursă excelentă și profitând de o mică neșansă a lui Lewis Hamilton, care a încheiat pe poziția a doua. Valtteri Bottas a completat podiumul în cea de-a doua mașină Mercedes.

Ferrari poate sărbători în sfârșit prima ei victorie de la MP din Singapore din 2015. Vettel a cules laurii în urma unei curse curate în care mașina sa a demonstrat că este cel puțin la același nivel cu cele ale rivalilor Mercedes. Plecat alături de Hamilton de pe prima linie a grilei de start, Vettel a reușit să treacă de britanic cu ocazia opririlor la boxe dinspre jumătatea cursei, când acesta din urmă a fost prins în spatele unui Max Verstappen mai lent.

Hamilton intrase primul la boxe din grupul fruntaș, iar rămânând pe circuit cu șase tururi mai mult, Vettel a fost ajutat de poziția de pe pistă și în special de secunda câștigată față de britanic înainte de oprirea sa. Odată trecută de momentul schimburilor de pneuri, cursa a devenit anostă în frunte. Bottas a încheiat al treilea, punând puțină presiune pe coechipierul său la final, dar fără succes.

Kimi Raikkonen a făcut o cursă solitară terminând al pe poziția de pe care a plecat în cursă, la fel ca și Verstappen, care nu a reușit să se apropie suficient de cei din față în mașina Red Bull.

Felipe Massa a trecut linia de sosire al șaselea, în timp ce Sergio Perez a depășit ambii piloți Toro Rosso pentru a se clasa în fața lor la final. Carlos Sainz și Daniil Kvyat au adus puncte importante pentru italieni, iar Esteban Ocon a cules primul său punct în Formula 1 grație clasării pe locul 10.

C70xlbqXwAAhufe

Povestea cursei a început chiar înainte de start, când Daniel Ricciardo, deja penalizat cu cinci locuri pe grila de start, a întâmpinat noi probleme ale cutiei de viteze. Australianul a fost readus la boxe după ce mașina sa a rămas pe circuit înainte de a ajunge pe grila de start, iar apoi startul a fost amânat. Un tur de formare în plus le-a oferit inginerilor Red Bull mai mult timp pentru a repara problema lui Ricciardo, dar în final când acesta a ieșit pe circuit, cursa era deja în turul 3.

În ciuda faptului că mașinile sunt mai late și mai puternice în 2017, startul și primul viraj au fost lipsite de incidente în rest. Majoritatea piloților au avut parte de o plecare bună, cu Lance Stroll reușind să frâneze brusc pentru a evita o coliziune cu cei din față.

Virajul trei a adus însă primele scântei, când Kevin Magnussen a ieșit larg și l-a colectat pe Marcus Ericsson, cei doi ieșind în decor dar reușind să revină pe circuit cu daune minime. Danezul a fost nevoit să intre la boxe după ce a căpătat o pană în incident, iar Stroll a fost alt pilot care a oprit mai repede decât avea de gând ca urmare a flat spot-ului obținut în primul viraj.

C70fNixWkAEYTV7

Perez a trecut elegant de Kvyat într-una dintre puținele manevre de depășire ale cursei, iar Massa a câștigat un loc la start în detrimentul lui Grosjean. În frunte, Vettel reușea să nu îl lase pe Hamilton să se îndepărteze ca în anii trecuți, rămânând în zona activării DRS de o secundă pe parcursul primelor tururi. Imediat în spate, Bottas și Raikkonen se distanțau încet unul de altul, cu Verstappen păstrându-și poziția a 5-a de pe care a plecat în cursă.

După intrarea sa la boxe, Stroll a continuat să câștige loc după loc, depășindu-l pe Ericsson în turul 8. Problemele mecanice au început apoi să apară. Stoffel Vandoorne a irosit secunde bune la boxe în urma pierderii puterii unității sale, fiind nevoit să repornească mașina după schimbul de pneuri. Magnussen s-a plâns apoi de probleme cu frânele, iar turul 15 a adus abandonul lui Grosjean, francezul ieșind din mașina fumegândă după ce motorul său a cedat dezamăgitor. Jolyon Palmer s-a retras din cursă câteva tururi mai târziu.

Cursa s-a animat din nou în frunte odată cu turul 17, când Vettel a reintrat în raza DRS a lui Hamilton. Cu mașini întârziate în față, britanicul a intrat la boxe și a încălțat un set nou de pneuri Soft, iar cursa pentru overcut a început pentru Vettel, care a rămas finalmente cu șase tururi mai mult pe circuit.

C707FpoXUAA4T0q

A fost perioada crucială a cursei. Perez a trecut in-extremis de încă o mașină Toro Rosso, urcând în clasament în fața lui Sainz, însă omul de urmărit a devenit din senin Verstappen, care rula în fața unui Hamilton aflat pe gume noi. Olandezul rula vizibil mai lent decât și-ar fi dorit fostul campion mondial, însă cum pilotul Mercedes nu reușea să găsească o oportunitate de depășire, totul cădea în mâinile lui Vettel.

Când germanul a intrat în sfârșit la boxe, frustrat, Hamilton a avut prilejul de a-l vedea revenind pe circuit imediat în fața sa și a lui Verstappen. Liderul cursei se schimbase decisiv, iar Vettel n-a avut nevoie de mai mult decât de secunda pe care britanicul o pierduse în turul precedent stând în spatele olandezului. Două tururi mai târziu, Verstappen a oprit la boxe pentru un nou set de Supersoft-uri, dar paguba fusese făcută – tânărul influențase decisiv cursa și se poate aștepta la o nefiltrată germană în seara asta.

Restul mașinilor au oprit la boxe în tururile următoare, însă pentru eroul local, oprirea nu a fost una planificată. Cursa lui Ricciardo s-a încheiat în turul 29, mașina sa cedând finalmente în fața fanilor locali.

C70o3d3XwAEBLeD

Bottas a fost cel mai rapid pilot de pe circuit în perioada următoare, apropiându-se de coechipierul său în timp ce Vettel gestiona cu precizie distanța față de Hamilton în frunte. Locul 4 ocupat de Raikkonen a început să fie pus la îndoială de Verstappen, care la rândul său a ajuns la doar două secunde de finlandez.

O nouă serie de abandonuri a urmat. Stroll și-a dus mașina Williams la boxe la scurt timp după ce ieșise în decor din cauza unei probleme ale frânelor, iar Magnussen a oprit pe marginea circuitului, însemând că Haas a fost singura echipă care a abandonat cu ambele monoposturi.

Massa, Perez, Sainz, Kvyat și Alonso completau primele 10 poziții cu câteva tururi rămase, iar spaniolul începea să fie presat din spate de Ocon și Hulkenberg. Pentru o fracțiune de secundă, trei mașini au fost plasate în paralel la intrarea în virajul întâi în turul 53, oferind probabil cel mai incitant moment al cursei. Alonso a pierdut două poziții într-o clipă, iar după încă un tur a retras mașina McLaren la boxe cu probleme mecanice.

În frunte, ritmul lui Vettel a fost în continuare impresionant. Verstappen, pe gume Supersoft în cel de-al doilea stint, s-a apropiat de Raikkonen, însă a fost prea târziu. Perez a reușit similar să-și mențină poziția în fața unui atac târziu al lui Sainz.

După ce Vettel a trecut linia de sosire primul, întrebarea rămâne: va putea Ferrari să mențină ritmul pe tot parcursul sezonului. Bătălia cu Mercedes se anunță, în sfârșit, grozavă.

Citește și: FORMULA 1: ÎNCERCĂM NOI PREDICȚII

C703teYXUAEUDbz