Formula 1 Australia: Cine au fost performerii cursei de la Melbourne?

Formula 1 Australia: Cine au fost performerii cursei de la Melbourne?

Menţiune: Antonio Giovinazzi

Fără să cunoască pista de la Melbourne şi cu mai puţin de 20 de tururi sub centură după FP3 s-a ridicat la nivelul lui Ericsson în Q1 după prima rundă de tururi, iar înainte de a comite acea eroare stabilise timpi mai buni pe primele două sectoare decât coechipierul său, învingând în acest proces un Haas, un Renault şi un McLaren. Ȋn cursă a ştiut să stea departe de necazuri şi a venit foarte aproape de zona punctelor. Italia speră că şi-a găsit omul pe care îl aşteaptă de peste 60 de ani.

© Sauber F1 Team
© Sauber F1 Team

3. Lewis Hamilton

Rămâne cel mai bun din branşă în exerciţiul calificărilor punând din nou la pământ un tur superb, fără eroare, dar cu un Ferrari foarte rapid pe urmele sale nu a mai avut marja de confort din sezoanele trecute, a fost nevoit să tragă la maxim, uzând pneurile fără a reuşi desprinderea. Nu a artătat în general o consistenţă deosebită pe pneul soft, dar asta are de a face şi cu caracterul maşinii sale. După turul 25 Mercedes a ales să treacă la o mapare conservatoare a motorului, inginerii fiind conştienţi că doar o defecţiune îl poate stopa pe Vettel. Nu i se pot imputa prea multe şi i s-ar fi reproşat şi mai puţine dacă nu nimerea în spatele lui Verstappen după schimbul de pneuri.

Lewis Hamilton

2. Sebastian Vettel

Ȋn cel mai rapid tur din Q3 a comis două erori, cea din virajul 1 costându-l peste o zecime de secundă, dar şi aşa nu ar fi putut să pună mâna pe pole. Dar în cursă a fost ireproşabil, îvingând “schumachereşte”, forţând doar atât cât era necesar, ţinând în viaţă anvelopele şi, foarte important, ţinându-se de coada Mercedes-ului fruntaş cu toate necazurile provocate de turbulenţele de aer. După patru ani a primit în fine o maşină care să se plieze stilului său aparte. Folosindu-şi toate atuurile a învins absolut meritat.

© Scuderia Ferrari
© Scuderia Ferrari

1. Fernando Alonso

290.8km/h a fost cea mai ridicată viteză de vârf atinsă de monopostul #14 în GP-ul Australiei. Mai mult, numai o singură data spaniolul a putut depăşi 290km/h. Confruntându-se cu un PU ce acuză un deficit de aproape 100CP faţă de Mercedes şi Ferrari-asta şi din cauza mapării mai conservatoare, în cursă a fost lovit de o nouă problemă pe care nu o putea anticipa din cauză că McLaren nu a putut înşira în teste mai mult de 11 tururi consecutive: consumul exagerat de combustibil. Astfel, în multe tururi a fost nevoit să ridice piciorul din gaz cu 100, chiar 150m înaintea celorlalţi. Şi totuşi a rezistat pe locul al 10-lea, aplicând aceaşi tactică de apărare de la Spa 2016 – folosind in plin ers-ul pe cele trei zone de acceleraţie şi frânând inconsecvent pentru a-i strânge pe cei din spate şi a-i face să se lupte între ei. Maşina în general e una mediocră, probabil cea mai lentă de pe grilă în regim de cursă şi tot pe acolo ca viteză pe un tur. Dar sâmbătă a pus acest monopost subdezvoltat pe poziţia a 13-a grilei. Iar duminică a maximizat potenţialul acestui McLaren nu ocazional, ci tur după tur, viraj după viraj, fără pic de oboseală sau lipsă de motivaţie. Acesta este apanajul marilor războinici fără astâmpăr – Nuvolari, Villeneuve, Schumacher.

© McLaren
© McLaren

***

Citește și: Formula 1 Australia: Vettel aduce mult-așteptata victorie pentru Ferrari

Citește și: Formula 1 Australia: Victoria Ferrari n-a fost de circumstanță

Citește și: Formula 1 Australia: Puncte de discuție