Formula 1 Australia: Puncte de discuție

Formula 1 Australia: Puncte de discuție

Ferrari a dat avânt și culoare începutului de sezon prin victoria lui Sebastian Vettel din Australia. Ce alte lucruri ne-au atras atenția în weekend?

A revenit Ferrari?

După toate cele văzute și revăzute de-a lungul testelor și al primului weekend oficial al sezonului, da. Ferrari a fost la un nivel foarte similar cu Mercedes în Australia, poate marginal superior, chiar. În mâinile lui Sebastian Vettel, monopostul Ferrari s-a aflat pe același palier cu mașina Mercedes pilotată de Lewis Hamilton de-a lungul weekendului. Calificările ne-au arătat că diferența dintre cei doi este marginală, iar cursa ne-a oferit o imagine a unei Ferrari mai bine pusă la punct, care operează bine într-o gamă mai largă de temperaturi și în condiții diferite, în timp ce Mercedes poate suferi în anumite circumstanțe.

Fiind doar prima cursă a anului, nu putem ști ce va urma cu certitudine, însă bucuria din tabăra Ferrari a fost pe deplin meritată la capătul weekendului. Lacrimile lui Maurizio Arrivabene și comunicatul de presă al lui Sergio Marchionne ne-au arătat cât de mult a însemnat succesul pentru echipa italiană. Va fi acesta doar un prim pas pe „drumul lung” de care vorbește șeful Ferrari? Rămâne de văzut. Bazele sunt puse.

Citește și: Formula 1 Australia: Vettel aduce mult-așteptata victorie pentru Ferrari

17504663_783089021848082_1779150140409597680_o

A greșit Hamilton cu oprirea sa?

Când Hamilton a intrat la boxe pentru schimbul său de pneuri în turul 17, presiunea generată de Vettel își cam spusese cuvântul. Britanicul a mărturisit la finalul cursei că alegerea momentului intrării la boxe i-a aparținut, însă există mai multe aspecte aici. Pneurile monopostului său se degradaseră vizibil, Hamilton comunicând echipei acest lucru. La rândul lor, cei de la boxe erau conștienți că, dat fiind acest fapt, un undercut al lui Vettel ar fi fost foarte plauzibil.

Germanul a rămas însă pe circuit. Monopostul Ferrari s-a comportat exemplar, împingându-l pe Hamilton spre limite fără să-i piardă urma. Cu siguranță britanicul ar fi dorit să intre la boxe cu un avans mai mare în fața lui Vettel, însă date fiind condițiile, acesta ar fi riscat mereu să iasă de la boxe în urma lui Max Verstappen, ceea ce s-a și întâmplat. Dacă olandezul ar fi intrat la rândul său pentru schimbul de pneuri mai devreme, poate povestea cursei ar fi fost diferită, însă realitatea a fost că Vettel a fost ajutat de timpul pierdut de Hamilton în urma mașinii Red Bull.

Toate acestea fiind însă spuse, importantă de ținut minte este situația în care Ferrari i-a pus pe cei de la Mercedes, care ar fi riscat pierderea cursei indiferent de decizia luată în privința opririi lui Hamilton. Mașina Scuderiei pare a fi pachetul mai complet în acest moment.

Citește și: Formula 1 Australia: Victoria Ferrari n-a fost de circumstanță

17546796_783088691848115_8482622766662649134_o

Lupta pentru puncte poate fi imprevizibilă

Pe lângă Ferrari, Mercedes și Red Bull, în Australia au mai punctat Williams, Force India și Toro Rosso. Pentru Renault, Sauber, McLaren și Haas, debutul sezonului nu a fost tocmai cel dorit, dar în Australia au existat și elemente încurajatoare pentru unele dintre aceste echipe.

Romain Grosjean a reușit o sesiune de calificări foarte bună și a abandonat de pe o poziție a 7-a excelentă. Nico Hulkenberg a impresionat în antrenamente, în timp ce Esteban Ocon și-a început cariera de pilot Force India cu dreptul, ieșind în evidență și câștigând primul său punct. Antonio Giovinazzi s-a descurcat onorabil la debutul său în Formula 1 și poate că îl vom revedea în viitor. Până și McLaren-ul lui Fernando Alonso a fost competitiv pentru mare parte din cursă, chiar dacă mare parte din merit este al pilotului spaniol.

Williams, Toro Rosso și Force India par a avea ceva în plus față de urmăritoare, dar acestea pot oricând să intre în puncte și să se lupte de la egal la egal cu restul. Păcat că aceste dueluri vor avea loc cel puțin de la locul 6 în jos.

Citește și: Formula 1: Predicțiile PitStops 2017

17436006_783090691847915_6662599912583685176_o

Depășirile vor fi, într-adevăr, mai puține

Entuziasmul sosirii unui nou sezon cu mașini mai rapide a fost bine-venit în Formula 1. Avem parte de componente aerodinamice noi și pneuri mai durabile care, împreună, îi ajută pe piloți să atingă noi limite în ceea ce privește vitezele din viraje și să piloteze mai agresiv, fără să țină cont de conservare la fel de mult ca în trecut. E posibil ca toate acestea să fie contra-balansate de un aspect mai puțin plăcut pentru fani – lipsa depășirilor.

Tot mai multe voci spun după cursa din Australia că e mai greu să urmărești monoposturile din față. Chiar Hamilton a transmis echipei că nu are cum să-l depășească pe Verstappen în momentul crucial al Marelui Premiu, deși olandezul era tras în jos de o mașină mai lentă și de pneuri mult mai uzate față de cele noi ale britanicului – care a micșorat distanța de la 3s la 1s cu ușurință înainte de a se împotmoli în aerul „murdar” al acestuia.

Sigur, au existat și exemple pozitive, cum ar fi depășirile lui Sergio Perez asupra piloților Toro Rosso sau triplul showdown dintre Esteban Ocon, Nico Hulkenberg și Fernando Alonso. Totuși, senzația este că depășirile vor fi mai rare, mai puține. Dacă în viitoarele curse acest lucru se confirmă, fanii vor fi dezamăgiți.

Citește și: MotoGP Qatar: Vinales debutează la Yamaha cu victorie

17505091_783089611848023_4205859509345564697_o

Multe abandonuri

Un alt lucru care a sărit în ochi a fost numărul foarte mic de piloți care au încheiat cursa. În afară de cei 10 care au punctat în clasament, doar trei au reușit să mai fie clasați la final, cel mai mic număr de la Marele Premiu al Statelor Unite din 2015, când 12 piloți au trecut linia de sosire.

Motive s-ar putea găsi multe. Dat fiind că toate abandonurile au avut loc din cauza problemelor mecanice – chiar dacă acroșajul dintre Kevin Magnussen și Marcus Ericsson a avut un cuvânt de spus în abandonurile lor – ne putem gândi că noul regulament a făcut ca echipele să nu pună încă la punct mașinile în întregime. Posibilitatea limitată a folosirii a doar patru unități de putere de-a lungul sezonului poate și ea să afecteze modalitatea de gândire a echipelor. Fiecare kilometru rulat în plus poate fi crucial și nimeni nu își dorește ca penalizările să înceapă să se adune din cauza elementelor schimbate prea des.

Citește și: FORMULA 1: TOT CE TREBUIE SĂ ȘTIM DESPRE ECHIPE ȘI PILOȚI ÎN 2017

17492710_783088775181440_6680657241508410121_o