GT4 Misano: Bianca și Edi la un pas de podium la a doua încercare

GT4 Misano: Bianca și Edi la un pas de podium la a doua încercare

Eduard și Bianca Anton au fost chiar mai aproape de podium în cursa a doua a weekend-ului de la Misano, poziția a treia fiind pierdută în chiar ultimul tur. Celălalt reprezentant al României, Răzvan Umbrărescu, a terminat pe 15 la general alături de Giorgio Piana.

Startul a fost unul tensionat în a doua cursă, asta după ce s-a amânat cu un tur. Două mașini au derapat la intrarea în primul viraj, printre care și-un Porsche Autorlando pe care Bianca Anton l-a evitat la mustață. Cealaltă mașină a fost KTM-ul #54 a lui Brett Sandberg.

Lupta din frunte a fost la fel de aprinsă ca și în prima cursă iar, mai în spate, Bianca a avut probleme în turul al optulea, fiind lovită de un KTM în virajul 14, pierzând 40 de secunde înainte să revină pe circuit. Apoi, a reintrat în ritm și a bifat un 1:47, care s-a dovedit a fi etalonul său personal. Directorul de cursă a fost și de această dată ocupat oferind penalizări cu coșul, ele venind cu 43 minute rămase din cursă pentru #24 (după contactul cu Bianca) dar și pentru #50, ambele echipaje lovite cu un drive-through pentru depășirea limitelor pistei sau pentru acroșaje.

Autorlando nu a mai avut același noroc în cursa a doua din Italia
Autorlando nu a mai avut același noroc în cursa a doua din Italia

Înapoi la vârf, Picariello îi avea în urma sa pe Moore și Marioneck (92-62-34) apoi Mads Siljehaug era pe poziția a patra cu un alt KTM. La Am, liderul era Giuseppe Fascicolo care ocupa locul 13 cu Maserati-ul său adus de Villorba Corse. Pilotul MP Motorsport Wolfgang Riesch era pe doi la această categorie (respectiv locul 15 la general) cu 35 de minute inainte de final, adică înainte de deschiderea ferestrei pentru opriri la boxe. Bianca a intrat la standuri la prima ocazie, mai precis în turul al 14-lea cu 33 de minute rămase din întrecere, imediat după ce a fost depășită de primii doi. Edi a preluat atunci ștafeta de pe poziția a 27-a la general, respectiv locul al cincilea la AM.

În frunte, Will Moore a intrat la boxe și a lăsat mașina lui Matt Nicoll-Jones, oprirea Vantage-ului Academy Motorsport fiind prima din plutonul fruntaș. Cu 26 de minute rămase a oprit și Picariello de pe prima poziție la general. Edi Anton și-a intrat repede în ritm și a coborât pentru prima dată în acest weekend până la 1:44 cu 25 de minute înainte de final. Turul său etalon, 1:44.650 avea să rămână al doilea cel mai rapid tur de la Am, cu 0,1 mai rapid decât al celui ce avea să se impună în această clasă.

Mads Siljehaug a preluat apoi conducerea urmat de Kevin Rossel (#92 PROsport Performance Porsche), alte KTM-uri rulând pe trei și pe cinci. X-Bow-urile au progresat însă rapid și au ajuns în top 3 după încă câteva bucle. Ordinea aceasta nu a rezistat, Cecotto lovind modelul identic cu numărul 14 al lu Kofler la intrarea în ultimul viraj, ambele mașini derapând, ceea ce i-a readus pe poziții de podium pe Nicoll-Jones în Aston Martin-ul #62 Academy Motorsport și pe Kevin Rossel în Cayman-ul #92. Cum #77 a dat de probleme, Edi a urcat pe poziția a patra la clasa Am și locul 25 la general.

Aston-ul #62 a terminat pe podium la general
Aston-ul #62 a terminat pe podium la general

Pe trei la Am era Manuela Gostner pe poziția a 24-a la general, timpul ei etalon fiind cu 2 secunde sub cel mai rapid al lui Edi. În frunte, Moller-Madsen cu mașina #91 a trecut de Rossel. A urmat apoi un incident pentru Nicoll-Jones care s-a lovit cu Maserati-ul lui Gosner cu doar 9 minute rămase pe ceas. Acest incident l-a adus pe Edi pe poziția a treia la Am. Incidentul a adus însă cu el și o neutralizare pentru recuperarea Gran Turismo-ului.

Această neutralizare venită târziu a ruinat cursa liderului Mads Siljehaug care a depășit safety car-ul dintr-o neînțelegere și a primit imediat steagul negru. Moller-Madsen a profitat și a urcat pe primu loc la general, respectiv la Pro. Cursa a fost repornită cu un tur rămas iar Moller-Madsen s-a menținut în fața echipierului Rossel pentru a bifa un 1-2 pentru PROsport Performance. Pe trei a terminat Ricardo Van Der Ende cu BMW-ul Ekris #8 care a trecut în ultimele viraje de Pavel Lefterov în mașina #112.

Din păcate, Edi a fost prins la mijloc într-un grup ce se duela la clasa Pro în ultimul tur pe când era pe poziția a treia la Am. El a încercat să blocheze trasa rivalului direct, însă acesta a trecut cu forța și astfel podiumul românesc a fost ratat cu doar două viraje înaintea sosirii. În cele din urmă Sin-ul #11 a terminat pe poziția a 24-a la general, care reprezintă totuși un progres față de prima cursă iar motive pentru a avea speranțe reale pe parcursul acestei stagiuni există și le-am văzut chiar din acest prim weekend dificil din cauza combinației de necunoscute – circuitul sau cursa de noapte fiind doar două exemple.

Următoarea etapă din GT4 European Series Northern Cup va avea loc la Brands Hatch, în Marea Britanie, peste 5 săptămâni.