Formula 1 China: Hamilton își ia revanșa în fața lui Vettel

Formula 1 China: Hamilton își ia revanșa în fața lui Vettel

Lewis Hamilton a concretizat startul din pole-position în prima sa victorie a sezonului, ordinea primilor doi clasați fiind inversată față de cursa din Australia.

Britanicul a condus încă de la start, a negociat o perioadă mai haotică a Marelui Premiu cu lejeritate și a avut ritmul necesar pentru a nu fi preocupat cu adevărat de cele întâmplate în spatele său. Comparativ, Sebastian Vettel a avut mult mai mult de lucru, însă a încheiat cursa pe un meritat loc secund.

Germanul a efectuat o serie de depășiri în prima parte a cursei pentru a recâștiga pozițiile pierdute în primele tururi în urma unor incidente ce au adus atât o perioadă de VSC, cât și mașina de siguranță pe circuit.

A treia treaptă a podiumului a fost ocupată de un Max Verstappen efervescent. Olandezul plecat de pe locul 16 a reușit câteva tururi entuziasmante la începutul cursei care l-au adus foarte devreme în plină luptă pentru podium. Verstappen a trebuit să se dueleze cu Daniel Ricciardo pentru a-și păstra locul 3 la final în fața sa.

Citește și: Formula 1 China: Lucruri de urmărit

Australianul nu a avut resursele necesare pentru a efectua depășirea care l-ar fi pus pe podium și a terminat abia al 4-lea. Rezultatul Red Bull a fost cu siguranță bun, dat fiind că mașini Ferrari și Mercedes au încheiat în spatele ambilor piloți ai echipei austriece. Kimi Raikkonen s-a clasat al 5-lea, impresia fiind că Ferrari ar fi putut să-i ofere finlandezului un podium dacă ar fi ales o strategie ușor diferită. Compatriotul său, Valtteri Bottas, a fost al 6-lea, o greșeală elementară făcând ca acesta să piardă timp prețios în spatele mașinii de siguranță.

Carlos Sainz a făcut o cursă curată și s-a clasat al 7-lea, iar o serie de lupte strânse pentru restul punctelor a fost câștigată de Kevin Magnussen, care a terminat pe 8 în fața celor doi piloți Force India, Sergio Perez și Esteban Ocon.

C89IJlyWAAEkAdF.jpg-large

Pista umedă a făcut ca momentele dinaintea startului să fie extrem de tensionate. Alegerea pneurilor corecte a fost crucială, după cum Carlos Sainz a aflat. Spaniolul a fost singurul de pe grilă care a ales să plece în cursă pe slick-uri și a pierdut loc după loc când luminile roșii s-au stins – parcă stătea pe loc în timp ce restul plutonului trecea pe lângă el.

În față, liderii au avut starturi decente. Hamilton și-a păstrat cu lejeritate avantajul, în fața lui Vettel și Bottas. Ricciardo a câștigat un loc în fața lui Raikkonen, dar ceva mai în spate, coechipierul său făcea spectacol. Plecat de pe poziția a 16-a a grilei de start, Verstappen a urcat pe 7 în primul tur, Fernando Alonso ajungând la rândul său pe locul 8.

Citește și: Formula 1 China: Hamilton la al șaselea pole consecutiv

Cursa a fost semnalată cu Virtual Safety Car după ce Lance Stroll și Sergio Perez au făcut contact în primele viraje. Canadianul a fost propulsat în decor și a înregistrat primul abandon al zilei. Situația a făcut ca mulți piloți să intre la boxe pentru a-și încerca norocul pe slick-uri, o varietate de pneuri soft și supersoft fiind „încălțate” inclusiv de Vettel, dintre lideri.

Jolyon Palmer s-a răsucit în primul viraj în clipele dinaintea reluării cursei, iar apoi Safety Car-ul și-a intrat în rol odată cu singurul accident mai serios al zilei. Antonio Giovinazzi a percutat zidul dintre linia de start-sosire și boxe în momentul în care a pierdut aderența pe o porțiune de asfalt umed. Impactul a fost destul de serios, dar italianul a ieșit fără probleme din monopost în timp ce mașinile rămase în cursă au trecut timp de câteva tururi pe linia boxelor în spatele SC.

A fost momentul în care toți piloții au trecut pe gume slick și cursa a intrat în normalitate, cu Vettel căzând câteva locuri drept consecință a opririi sale sub VSC. Bottas a pierdut timp prețios când a alunecat frustrant în spatele mașinii de siguranță, câzând pe locul 12 și ratând orice șansă de a se lupta pentru podium.

Cursa s-a reluat cu o serie de depășiri. Perez a trecut de Daniil Kvyat și de Felipe Massa, brazilianul căzând apoi dramatic în clasament în următoarele tururi. În față, Verstappen a urcat pe locul 3 cu o depășire remarcabilă asupra lui Raikkonen, iar câteva tururi mai târziu, olandezul a trecut și de coechipierul său, frânând târziu în virajul 4.

Hamilton a condus cursa de la un capăt la altul. Cu Verstappen la 1-2s în urma sa, britanicul a gestionat bine avansul, iar cuplul de la Ferrari s-a apropiat amenințător de poziția a 3-a a lui Ricciardo. A fost doar o chestiune de timp până când una din mașinile Ferrari a trecut de australian. Cel care a făcut-o a fost Vettel – după un duel excelent -, germanul întrecându-l mai întâi pe coechipierul său cu un atac întârziat în același viraj 4.

La jumătatea cursei devenise clar că pneurile SuperSoft nu urmau să reziste întreaga ei lungime, iar Verstappen îl avea în oglinzile retrovizoare pe Vettel tot mai aproape. Germanul a urcat pe locul secund cu lejeritate atunci când olandezul a greșit perioada de frânare în virajul 14. După un schimb de pneuri, Verstappen a arătat un ritm foarte bun, fapt care a determinat noi intrări la boxe din partea celor din frunte.

Citește și: Formula 1 China: Ferrari pe buzele tuturor

Rulând mare parte din cursă pe onorabilul loc 7, Alonso și-a încheiat weekendul așa cum se temea, retrăgându-se cu probleme mecanice. Spaniolul va fi din nou frustrat de finalitatea cursei, însă și-a arătat din nou clasa, inclusiv într-un duel încântător cu Sainz imediat înaintea abandonului său.

Pe final au avut loc mai multe lupte în zona locurilor 8-14. Massa a încheiat pe ultimul din ele la finalul unei curse dezamăgitoare pentru Williams, care era așteptată să se descurce mai bine pe circuitul din China. Magnussen a reușit să treacă de o serie de piloți din fața sa folosindu-se de pneurile sale noi pentru a termina pe locul 8, iar piloții Force India l-au urmat.

Romain Grosjean a terminat pe 11, în afara punctelor, în ciuda unor atacuri în ultimele tururi, iar Nico Hulkenberg s-a clasat în fața lui Jolyon Palmer deși a suferit o serie de penalizări pentru depășiri neregulamentare. Marcus Ericcson a fost ultimul clasat, în timp ce alături de Alonso au abandonat și Kvyat și Stoffel Vandoorne.

În față, lucrurile s-au strâns în ce privește ultimul loc de pe podium. Verstappen a simțit presiunea coechipierului său în ultimele 5 tururi, dar a reușit să se mențină în fața sa deși tensiunea și-a spus cuvântul. Ricciardo se va simți ușor dezamăgit că nu a reușit o clasare în fața olandezului în ciuda plecării acestuia dinspre coada grilei, dar poate fi mulțumit de faptul că un Ferrari și un Mercedes au încheiat în urma sa.

În ce privește lupta de la vârf, Hamilton și Vettel au început sezonul cum nu se putea mai bine – atât pentru ei, cât și pentru fani. După două curse, sezonul 2017 se anunță a fi cât se poate de interesant.