Formula 1 Bahrain: FP2 – Vettel din nou primul, dar cu emoții

Formula 1 Bahrain: FP2 – Vettel din nou primul, dar cu emoții

Sebastian Vettel a câștigat și a doua sesiune de antrenamente libere. Germanul a stabilit cel mai bun timp al zilei, 1m31.310s, monopostul SF70H fiind incălțat cu pneurile cele mai moi aduse aici de Pirelli: PZero Supersoft.

Nu a fost o sesiune simplă pentru Vettel. La începerea celei de-a doua simulări de calificare, monopostul SF70H a făcut un ”complete shutdown” spre sfârșitul outlap-ului, comisarii de traseu ajutându-l pe german să ajungă pe roți pe linia standurilor de unde a fost preluat de mecanicii săi. După 10 minute am aflat că a fost vorba de o problemă electrică (cel mai probabil un senzor) iar germanul a început simulările de cursă încălțat cu pneurile Soft.

Kimi Raikkonen a început FP2 cu un nou PU după ce în FP1 supraîncălzirea turbo-complresorului l-a forțat să tragă pe dreapta. Finlandezul a terminat pe locul 4, la 168 de miimi în spatele coechipierului său. Kimi a făcut simularea de cursă folosind pneurile Supersoft.

Mercedes AMG a mai ridicat ritmul puțin. Valtteri Bottas a fost al doilea în această sesiune, la 41 de miimi în spatele lui Vettel. În ciuda aparențelor, monopostul W08 încă se confruntă cu un comportament nesigur pe perioadele de frânare, iar ca problemele să fie și mai greu de rezolvat, tracțiunea la ieșirea din virajele lente dă bătăi de cap atât lui cât și coechipierului Hamilton. De menționat că și de data aceasta, T-Wing-ul simplu (văzut în testele din Barcelona) montat pe monopostul lui Bottas s-a rupt, finlandezul fiind nevoit să termine sesiunea fără acest apendice aerodinamic.

Lewis Hamilton a fost al 5-lea la aproape 250 de miimi în spatele lui Bottas. Britanicul rulat mai mereu în trafic și nu a putut pune cap la cap 3 sectoare curate.

Red Bull a terminat pe locul 3 cu Ricciardo și pe 8 cu Verstappen. Australianul a găsit un setup care ii convine, el terminând sesiunea în aceeași zecime de scundă cu Vettel. În schimb Verstappen a avut probleme la podeaua monopostului care a trebuit schimbată după ce olandezul a luat în plin T-Wing-ul rupt de pe monopostul lui Bottas. Nici setup-ul nu a fost grozav, el nereușind să se apropie la mai puțin de 9 zecimi de coechipierul lui.

Felipe Massa a fost al 7-lea pentru Williams, iar Lance Stroll a 16-lea. O zi ștearsă pentru echipa lui Frank Williams, piloții săi plângându-se de probleme la sistemul de frânare.

Force India nu a mai repetat isprava din FP1, Ocon fiind abia al 12-lea. Și cel mai bun reprezentant al echipei întrucât Perez nu a reușit decât locul 15 la ceva mai mult de jumătate de secundă în urma coechipierului. Este clar că Force India încă are de rezolvat problemele de corelare aerodinamică.

Toro Rosso râde cu un ochi și plânge cu celălalt. Daniil Kvyat a fost al 10-lea la 1,3s de Vettel, iar Carlos Sainz al 18-lea după ce la începutul sesiunii PU-ul Renault s-a oprit forțând abandonul prematur al spaniolului. Cu siguranță mâine va avea o sesiune FP3 extrem de agitată în încercarea de a pune monopostul la punct pentru calificări.

Renault a avut o sesiune bună. Hulkenberg a fost al 6-lea, la 5 zecimi de lider, iar Palmer, care după două M.P. de coșmar, parcă începe să capete înceredere în forțele sale. Britanicul a terminat al 13-lea, dar la o secundă în urma coechipierului. Imediat după FP2 Huleknberg a fost chemat în biroul comisarilor de cursă pentru a da explicații în legătură cu un incident de ”impeding” reclamat de Hamilton. La ora publicării articolului încă nu există o decizie finală a acestora.

Romain Grosjean și Kevin Magnussen au terminat pe locurile 9 și 11 pentru Magnussen, diferența dintre ei fiind de sub 4 zecimi în favoarea francezului.

Ericsson a fost al 17-lea pentru Sauber, iar Wehrlein al 19-lea. Germanul a acuzat probleme la suspensia față a monopostului C36, dar se pare că în cele din urmă setup-ul ales greșit a făcut ca Pascal să fie doar penultimul în această sesiune.

În fine, McLaren. Alonso, locul 14, la 1.5s de lider iar Vandoorne ultimul, la aproape 3 secunde. Belgianul a avut de recuperat și prima sesiune de antrenamente libere, așadar el s-a concentrat pe simularea de cursă.

Concluzia zilei: Ferrai pare să aibă cel mai rapid monopost pe circuitul din Bahrain, dar pentru prima oară apar probleme de fiabilitate în curtea italienilor. Mercedes este foarte aproape, dar dacă nu rezolvă problemele de balans și de tracțiune, mâine în calificări s-ar putea să nu vedem o săgeată argintie în pole. Red Bull – best of the rest. În mod normal nu are cum să se bată la pole, dar dacă cei din față greșesc, ei sunt primii care pot profita.

© f1.com
© f1.com
© f1.com
© f1.com