Formula 1 Rusia: Bătălia de pe malul Mării Negre

Formula 1 Rusia: Bătălia de pe malul Mării Negre

În acest weekend, Formula 1 se mută în Rusia pe Autodromul Soci. Este singurul circuit special construit pentru Formula 1 din Rusia şi este localizat în staţiunea cu acelaşi nume, care a găzduit în 2014 Jocurile Olimpice de Iarnă.

© FIA.com
© FIA.com

Date circuit

[vc_row]

[vc_column width=”1/2″]Lungime: 5,853 km.

Nr. de tururi: 53

Distanţă în cursă: 307,748 km.

Record circuit: 1m39,094s

Nico Rosberg – 2016

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]Număr viraje: 18 (6 S / 12 D)

Distanţa start primul viraj: 1029,5 m.

Lungime pit-lane: 419 m.

Timp parcurgere pit-lane: 18,9 s.

Zone DRS: 2

Evoluţie pistă: Medie

[/vc_column][/vc_row]

Etapa din Rusia va fi una extrem de interesantă din mai multe motive. Ferrari vine în Rusia călare pe cai mari. A reusit să câştige două din primele trei MP ale sezonului. Cu siguranţă este un rezultat la care nici cei mai înrăiţi fani ai Scuderiei nu se aşteptau şi îndrăznesc să spun că nici echipa însăşi nu se aştepta. Monopostul SF70H s-a dovedit a fi cel mai echilibrat şi cel mai rapid în regim de cursă. Şi asta pe mai multe tipuri de circuite şi condiţii atmosferice. Iar asta nu poate decât să-i îngrijoreze pe cei de la Merecedes, care pentru prima oară din 2014 au parte de concurenţă pe măsură.

Vorbind de Mercedes, trebuie să spus că în Rusia, se preconizează că săgeţile argintii vor avea un avataj asupra monoposturilor Ferrari. În primul rând circuitul este unul cu viraje rapide ce necesită o bună apăsare la sol, capitol la care Mercedes stă foarte bine. Atuurile Mercedes pe pista din Rusia se vor găsi în special primul sector cu linia de start sosire extrem de lungă şi complexul de viraje 2-3-4 în care ampatamentul mai lung al monopostului W08 îşi va spune cuvântul. În plus, temepratura din ziua cursei este un alt factor care ar putea ajuta Meredes, ştiut fiind faptul că săgeţile argintii preferă piste ceva mai reci, lucru demonstrat în China când temperatura aerului în ziua cursei a fost de 12-14 grade. În Rusia ne aşteptăm la o maximă de 20-21 de grade în ziua cursei, cu siguranţă mult mai pe placul monoposturilor germane.

Un alt plus în dreptul celor de la Merecdes este faptul că în nici unul din cele trei GP-uri anterior disputate aici, niciun alt monopost în afară de Merecedes-urile de uzină nu a condus cursa. Vorbim de 159 de tururi disputate pe Soci Autodrom din 2014 încoace, toate conduse fie de monopostul Mercedes cu numărul 44 sau de monopostul Mercedes cu numărul 6.

Şi pentru că tot am vorbit pe atuurile Mercedes, trebuie să spunem că nu totul e roz pentru ei. Minusul din dreptul lor îl consituie pneurile.

04-ru-preview

Pirelli aduce în Rusia cele mai moi compoziţii de pneuri. Ultrasoft, Supersoft şi Soft. Pista este una puţin abrazivă, iar faptul că temperaturile nu vor fi mari înseamnă degradare mică. Şi cum compoziţiile generaţie 2017 sunt mai dure ca în 2016 cred ca putem spune fără niciun fel de reţinere că duminică vom avea parte de o strategie cu o singură oprire. Potrivit lui Mario Isola de la Pirelli, diferenţa de timp între diferitele compoziţii de pneuri este minimă, astfel că oricare din cele trei compoziţii ar putea fi folosite în cursă. Pentru asta echipele vor trebui să analizeze în sesiunile de antrenamente libere care este rata de degradare pentru fiecare compoziţie, cât de repede este adusă în fereastra optimă de temperatură şi care este varianta cea mai bună pentru cursă.

Revenind la Mercedes, trebuie spus că performanţele echipei germane până acum au avut de suferit când monoposturile au folosit pneurile cele mai moi din gama Pirelli. Adică exact ceea ce producătorul italian aduce în Rusia.

Vremea

Meteorologii preconizează vreme caldă, cu 20-22 de grade în aer în fiecare din cele trei zile ale weekend-ului de Grand Prix. Duminică vor fi în jur de 22 de grade, mult mai răcoare decât acum două săptămâni în Bahrain, iar la nivelul pistei se vor înregistra în jur de 30-35 de grade.

Să fie oare suficient pentru ca Mercedes-urile să aducă egalitatea pe tabelă? Sau compoziţiile cele mai moi de cauciucuri vor da din nou bătăi de cap celor de la Mercedes? Rămâne de văzut.