Formula 1 Rusia: Raikkonen primul în FP1

Formula 1 Rusia: Raikkonen primul în FP1

Kimi Raikkonen a fost cel mai rapid in prima sesiune de teste de pe Soci Autodrom, o premieră în Rusia unde Mercedes AMG a condus fiecare sesiune de antrenamente, calificări sau cursă de la intrarea Rusiei în Marele Circ.

Raikkonen a fost cu 0,045s mai rapid decât conaționalul Bottas care a terminat pe locul 2. Valtteri demonstrează încă o dată faptul că acest circuit este pe placul său deși monoposturile Mercedes s-au dovedit a fi destul de nărăvașe încă de la începutul sesiunii. Atât Valtteri Bottas cât și Lewis Hamilton au avut de luptat cu volanul pe perioadele de frânare pentru a ține monopostul pe pistă.

 Lewis a fost al treilea pentru Mercedes la peste jumătate de secundă în spatele coechipierului său. Este clar că monoposturile Mercedes din 2017 au o fereastră îngustă în care pot opera la maximum, iar Hamilton încă nu a găsit setările potrivite pentru a putea forța.

Verstappen a fost al 4-lea pentru Red Bull, un Red Bull care pare să fie mult în urma celor de la Mercedes si Ferrari. Olandezul a terminat sesiunea la 1,1 secunde de lider el plângându-se inginerilor de faptul că pneurile sale fie se supraîncălzesc (pe puntea spate) fie nu intră în temperatură (pe puntea față).

Sebastian Vettel a fost al 5-lea pentru Ferrari. A fost o sesiune relativ agitată pentru german care nu a reușit să pună monopostul la punct el fiind mai lent decât Raikkonen cu peste 1.1 secunde pe aceeași compoziție de pneu.

Ricciardo a fost al 6-lea, australianul încercând o serie de setări pentru a putea aduce puntea față în fereastra optimă de temperatură ( marea problemă a celor de la Red Bull pe acest circuit). Spre sfârșitul sesiunii inginerii au schimbat setările suspensiei față iar în FP2 vom vedea dacă ajustările sunt cele corecte sau nu.

Perez a terminat pe 7, la o zecime de Ricciardo. Force India pare să fie pe drumul cel bun în ceea ce priveste setările monopostului, mexicanul stând cea mai mare parte a sesiunii în top 5. Massa și Stroll au terminat pe 8, respectiv 9 pentru Williams. Rookie-ul canadian a terminat sesiunea la sub o zecime în spatele experimentatuui său coechipier. Ocon a fost al 10-lea, francezul fiind de vină pentru apariția unui steag roșu cu 25 de minute înainte de final când capota motorului său s-a desprins în mers.

Eroul local Kvyat a fost al 11-lea și totodată cel mai rapid Toro Rosso de pe pistă. 2,4 secunde a fost întârzierea lui față de Raikkonen. Magnussen și Alonso au terminat pe locurile 12 și 13, cu spaniolul la mai puțin de o zecime în spatele monopostului Haas pe aceeași compoziție de pneu. Pe locul 14 îl găsim pe Carlos Sainz spaniolul exprimându-și frustrarea față de Raikkonen spre sfârșitul sesiunii când pe un tur rapid finlandezul l-ar fi împiedicat să urce în clasament. Palmer și Grosjean au terminat sesiunea pe locurile 15 și 16, francezul încercând să se acomodeze cu noile frâne furnizate de Carbon Industrie.

Al doilea monopost McLaren, cel al lui Vandoorne s-a clasat al 17-lea la 0,7s în spatele coechipierului său. Belgianul a fost nevoit să se retragă la boxe cu puțin înainte de finalul sesiunii acuzând probleme la motor. Nimic nou. Sauber a fost ultima echipă în FP1, cu Wehrlein în fața lui Ericsson.

Concluzii FP1

Mercedes are un monopost rapid. Cel mai rapid în primul sector. Problema săgeților argintii o reprezintă sectoarele 2 și 3 unde ambii piloți au de luptat pe perioadele de frânare unde monoposturile au tendințe subviratoare evidente.

Ferrari pare să fie în urma Mercedes-urilor în sectorul 1 cu aproape 3 zecimi. Sectorul 2 a fost adjudecat de Raikkonen, la fel și sectorul 3. Cum era de așteptat, monoposturile Ferrari au nevoie de 2 tururi pentru a aduce pneurile în fereastra optimă de temperatură pentru simulările de calificare.

Red Bull pare să aibă probleme atât cu puntea față cât și cu puntea spate. Puțină apăsare pe puntea față face ca pneurile să nu intre în temperatură, iar spatele este extrem de nervos din cauza unei lipse de tracțiune evidente care duce la supraîncălzirea pneurilor.

Force India s-ar putea să fie a treia echipă în Rusia, dacă Red Bull nu-și rezolvă problemele.

© F1.com
© F1.com