WSBK Assen: Rea domină autoritar manșele olandeze

WSBK Assen: Rea domină autoritar manșele olandeze

Sezonul curent începe să ia o turnură pe care puțini și-o doresc: Kawasaki domină fără drept de apel, în timp ce Ducati se pierde în analize și soluții tehnice fără rezultate. Mai mult, survin și erorile personale ale piloților, Davies și Melandri. Yamaha și Honda sunt la ani lumină.

World Superbike

Cursa de sâmbătă a fost interesantă atâta timp cât a stat pe pistă Chaz Davies, singurul pilot care se poate bate de la egal la egal cu Jonathan Rea și Tom Sykes. Odată scos din cursă Chaz de o problemă mecanică, Rea s-a distanțat în frunte și s-a impus la o diferență de 4.5 secunde în fața echipierului Sykes, aflat în imposibilitatea de a emite pretenții.

Marco Melandri a salvat aparențele la echipa de uzină Ducati, aducând un nou podium, dar la o distanță descurajantă de Rea și Sykes. Constructorul din Bologna a mai strâns puncte și datorită performanței deosebite a lui Xavi Fores de la echipa Barni, care a terminat cursa pe locul 4. Yamaha nu s-a văzut deloc în prima manșă, senzația calificărilor și eroul local Michael van der Mark părăsind întrecerea în turul secund, fiind urmat și de Alex Lowes câteva tururi mai târziu. Nici Honda nu a excelat, în ciuda unei motociclete complet noi, aduse pentru această etapă, Stefan Bradl reușind un timid loc 6, în timp ce Nicky Hayden a strâns chinuit ultimele două puncte puse în joc.

Cea de a doua manșă disputată duminică a avut aceeași protagoniști, Rea și Sykes, urmați de această dată de Chaz Davies care a urcat pe ultima treaptă a podiumului după o eroare făcută de Marco Melandri, incident ce a dus la abandonul italianului.

Michael van der Mark și-a spălat parțial rușinea abandonului din prima cursă, reușind un loc 4, urmat la peste 8 secunde de Alex Lowes și Leon Camier de la MV Agusta, britanicul aducând puncte importante micului constructor italian după o serie recentă de insuccese datorate problemelor mecanice.

Manșa secundă a adus în prim plan un Tom Sykes revigorat parcă, bătăios, dornic de victorie, însă instinctele primului campion Kawasaki din perioada recentă s-au trezit cam târziu, atacul din ultimul viraj părând oarecum fără vlagă.

În clasamentul general, Rea conduce detașat (195p), iar Sykes (131p) a trecut de Davies (111p). După doar patru etape, avansul lui Rea este deja unul uriaș, pilotul Kawasaki având pe viitor o sarcină relativ ușoară de a gestiona cele 84 de puncte ce îl separă de Davies, asta dacă nu cumva după această etapă s-au trezit orgolii ascunse în Tom Sykes.

C-qGPIvXsAAemcx

Supersport

La categoria motoarelor de 600cc cursa a fost la discreția turcului Kenan Sofuoglu, aflat la borna 0 a punctelor în clasamentul general înainte de cursa olandeză. Cvintruplul campion al clasei nu a dat prea multe șanse urmăritorilor, Lucas Mahias și Jules Cluzel, topul 6 fiind încheiat de restul protagoniștilor din campionat: Jacobsen, Morais și Caricasulo.

Localnicul Rob Hartog a gestionat atent situațiile ivite, dar a și făcut depășiri în pluton, reușind în final un loc 10. O mulțumire prea mică pentru localnicii ce așteptau mult mai mult de la piloții de casă. Anthony West și Roberto Rolfo au strâns ultimele puncte, aferente locurilor 14 și 15, însă italianul de la MV Agusta încă își păstrează locul 3 în clasamentul general, cu totalul său de 41 de puncte. În fața sa se situează Sheridan Morais cu 45 de puncte și pe prima poziție e Lucas Mahias cu un total de 65 de puncte, aferente celor trei podiumuri din patru starturi.

C-q9tjmW0AERekZ

SSP300

Cea mai frumoasă cursă a weekendului World Superbike a fost din nou cea de la noua clasă Supersport300, acolo unde ultimele 10 tururi au ținut pe toată lumea cu sufletul la gură. Membrii micii echipe ETG Racing au fost în pragul infarctului atunci când unicul lor pilot se bătea fără menajamente pentru cea mai înaltă treaptă a podiumului cu piloții locului, unii trecuți prin motomondial sau prin campionatul britanic, alții cu rezultate onorante în fosta serie European Junior Cup.

Pilotul cursei a fost fără îndoială Ana Carrasco, prezența feminină reușind să impresioneze încă din antrenamentele de vineri. Că Ana se poate bate pentru puncte cursă de cursă și poate chiar la top 10, ne-am convins de la prima întrecere a clasei, disputată la începutul lui aprilie la Aragon, dar că pilotul ETG atacă podiumul și chiar victoria a fost cu adevărat ceva ieșit din comun.

C-hq__yXcAEF-2y

Cursa a fost presărată de numeroase abandonuri, unele chiar în ultimele două tururi, însă acestea nu au ajutat-o prea mult pe Carrasco, care și-a făcut loc printre localnici. Dacă nu ar fi primit un brânci de la unul din protagoniști spre finalul cursei, posibil ca pilotul cu număul 2 să fi terminat pe una din treptele podiumului, însă incidentul nefericit a trimis-o pe Ana pe locul 8, de unde a reușit să mai avanseze doar un singur loc.

Cursa i-a avut pe podium pe olandezii Scott Deroue și Glenn van Straalen, urmați de italianul Alfonso Coppola, dovedind încă odată că la această clasă nu există diferențe de performanță între motocicletele Kawasaki, Yamaha și Honda.

C-qeVCAXkAEnkW-

La general Scott Deroue conduce în clasament cu 50 de puncte, în fața lui Borja Sanchez (26) și Coppola (21).

STK1000

Ultima cursă a zilei a fost cea a clasei Stock1000, întrecerea fiind ăntreruptă cu steag roșu după un incident multiplu în chiar primul tur. În acest incident a fost prins și Roberto Tamburini, unul dintre protagoniștii campionatului, italianul din fericire scăpând fără vreo accidentare serioasă.

La reluarea cursei, victoria s-a jucat între Michael Rinaldi, Florian Marino și Toprak Razgatlioglu, în final, turcul având câștig de cauză. Pe locul 4 a terminat un alt reprezentant al Olandei, Danny de Boer, însă pilotul de urmărit a fost protejatul lui Kenan Sofuoglu, Toprak Razgatlioglu, care s-a mai apropiat în clasamentul general de Rinaldi (45) la doar 7 puncte.

Etapa viitoare va avea loc în data de 12-14 mai în Italia, pe circuitul de la Imola.