GT4 Brands Hatch: Victoria era posibilă pentru perechea românească

GT4 Brands Hatch: Victoria era posibilă pentru perechea românească

Dublă victorie pentru Ginetta la Pro și o carte mare jucată la clasa Am de frații Anton în ambele manșe de la Brands Hatch.

Eduard și Bianca Anton au început pregătirea încă de joi, cu o sesiune de două ore pe simulatorul Base Performance, companie înființată de către pilotul Aston-Martin din WEC, Darren Turner. A doua zi, românii au rulat în cadrul unui track day organizat la Brands Hatch (pe varianta Indy), astfel încât nivelul de încredere era mult mai ridicat înaintea antrenamentelor oficiale față de situația cu care se confruntaseră în runda inaugurală de la Misano. În FP1, cei doi au completat 32 de tururi, reperul echipajului fiind stabilit de Edi în 1:38.647. Cu acest timp, au încheiat pe poziția a treia la clasă, apoi au analizat la rece unde se mai poate câștiga ceva. Progresele au fost notabile după câteva ore în FP2, când modelul #11 înscris de Sofia Car Motorsport by BADI a reușit etalonul categoriei Am – 1:36.087.

Cei cinci rivali au fost apoi ținuți la respect în Q1, unde Edi a fost încă o dată de neînvins. Rosen Daskalov și-a trimis pilotul pe circuit chiar în spatele mașinii care a dominat antrenamentele (Ginetta #100), Anton fiind impulsionat să țină ritmul celui din față. Manuela Gostner l-a detronat pentru doar 13 miimi, însă pilotul nostru a găsit resurse pentru a mai da jos alte șase zecimi, oprind cronometrul la 1:34.706 pentru prima clasare în top 10 pe o grilă din 2017. Ulterior, în Q2, un incident cu steag roșu pentru modelul Porsche #1 pilotat de Moller-Madsen a scurtat sesiunea și Bianca Anton s-a clasat a patra la clasă din totalul de șase concurenți.

Misano 06-07.05.2017. GT4series Brand Hatch. Photo: Chris Schotanus

Cursa 1

Înaintea startului din Blancpain Sprint Series, 31 de mașini au demarat în prima manșă din GT4 Northern European Cup, liderii ambelor categorii distanțându-se în cele două clasamente paralele. Tom Hibbert a evadat la bordul Ginettei #100 care dominase toate sesiunile precedente, unicul adversar care putea ține pasul cât de cât fiind BMW-ul Ekris pilotat de Max Koebolt. Eduard Anton a urcat până pe 12 la general și a creat un ecart de peste 20 de secunde în fruntea clasei Am, însă o neutralizare a compactat plutonul, după ce șarja ofensivă a lui Will Moore la bordul Aston-ului #62 s-a încheiat printr-o piruetă. La restart, Eduard s-a distanțat iarăși de cei de la Am, dar Romain Sarazin (Nissan) l-a răsucit în acul de păr Druids.

Astfel, la jumătatea întrecerii, schimbul de piloți s-a produs cu echipajul românesc în frunte la categoria Am. Contracandidații erau foarte aproape după cea de-a doua neutralizare, ritmul superior al lui Eduard nefiind astfel recompensat cu un avans pe pistă.

[table tablesorter=”0″ class=”table table-border” table colalign=”center|center|center|center|center” table style=”background-color:#b3b3b3;font-size:12px”]

Poziție, Pilot, Mașină, Timp etalon, Ecart

1,Eduard Anton #11, Sin R1,1:34.3,

2,Romy dallAntonia #77, Maserati GranTurismo, 1:34.8, +0.5s

3,Manuela Gostner #93, Maserati GranTurismo, 1:35.8, +1.5s

4,Manuele Mengozzi #76, Porsche 911 (997), 1:35.7, +1.4s

5,Dario Cerati #75, Porsche 911 (997), 1.38.7, +4.3s

6,Cora Schumacher #20,Porsche Cayman, 1:43.2, +8.9s

[/table]

Pe pneuri insuficient încălzite, Bianca a comis o eroare de apreciere în virajul Surtees și a pierdut spatele, mașina fiind imposibil de scos din zona cu pietriș pe acest circuit de modă veche. Totuși, punctele aferente poziției a șasea s-au acordat, căci completase peste 75% din totalul de tururi. Victoria la clasa Am s-a jucat între echipajele 76 și 77, bătrânul Porsche înscris de Autorlando reușind să se impună cu doar 0.016s, după ce Maserati-ul rival a fost avariat în partea posterioară de un alt concurent. La general, Charlie Robertson a preluat Ginetta de la Hibbert și a gestionat perfect restarturile, în timp ce Ricardo van der Ende a adus BMW-ul Ekris pe 2, înaintea modelelor McLaren ale formațiilor Verschuur și Tolman ce au profitat de penalizarea unicului Maserati de la Pro, cel cu numărul 71.

Bulgarul Pavel Lefterov s-a clasat pe 5 cu primul Porsche Cayman al RN Vision STS, iar cealaltă mașină a echipei (Still/Umbrărescu) a sosit pe 11, chiar în spatele lui Freddie Hunt. Gregoire Demoustier a dezamăgit la prima participare, nefiind capabil să țină ritmul dictat în prima jumătate a cursei de către veteranul Alain Ferte.

A38I9793

Cursa 2

Pe un traseu atât de îngust, cu glisierele apropiate și pietriș în toate ariile de degajare, prima manșă avusese trei intervenții ale mașinii de siguranță și era foarte probabil ca trendul să continue. 19 minute s-au scurs până la confirmarea acestui fapt, când cele două modele Porsche înscrise de Allied Racing s-au acroșat înainte de Clearways. Ginetta #100 evadase, dar avansul i-a fost șters cu buretele. Cum după 25 de minute de cursă s-a deschis fereastra de intrare la standuri, tot ce construiseră (sau pierduseră) piloții ce plecaseră în cursă nu mai conta. Avantaj așadar pentru echipajele Pro/Am în care pilotul de top fusese programat în schimbul 2.

Desigur, această problemă nu s-a pus pentru Ginetta din frunte, la fel de rapidă în mâinile ambilor titulari. Nici BMW-ul Ekris n-a avut emoții în a reveni pe locul secund, înaintea unui grup de patru mașini britanice. Finalul a fost anticipat de ieșirea în decor a modelului Porsche înscris de Brookspeed cu 3 minute înainte de consumarea întregii ore de cursă. Asta l-a salvat pe Matt Nicoll-Jones, care tocmai pierduse locul al treilea, dar a urcat pe podium conform ierarhiei din turul anterior steagului roșu. Soheil Ayari a adus cea de-a doua Ginetta în top 5, iar Freddie Hunt s-a clasat încă o dată pe 10. Fostul tester Sin Hendrik Still a încheiat pe 12 alături de Răzvan Umbrărescu.

A38I9963

Finalul cursei n-a regăsit mașina Sofia Car Motorsport by BADI în acțiune, ci parcată în vecinătatea glisierei din Paddock Hill Bend. Eduard Anton urcase la volan foarte decis, reușind să urce pe 3 la clasă în al doilea său tur parcurs. Apoi, în turul 19, a devansat-o atât pe Manuela Gostner, cât și pe Luc Braams, pilot al clasei Pro ce-l separa de liderul de la Am. Doar trei secunde mai erau de recuperat până la liderul categoriei și nu se punea problema rocadei cu 25 de minute rămase și un ritm net superior al românului. Din păcate, spatele mașinii a fugit și contactul cu barierele a fost inevitabil, Anton acuzând suprafața alunecoasă în zona de frânare.

Așadar, sunt destule aspecte pozitive în pregătirea weekendului britanic, iar transpunerea acestor eforturi în podiumuri la clasa Am ar putea să aibă loc începând cu etapa viitoare, peste o lună pe Red Bull Ring, în Austria. Acolo vor reveni în efectiv complet și KTM-urile de la clasa mare, dornice să se impună pe teren propriu, așa cum a făcut-o Ginetta de o manieră atât de autoritară la Brands Hatch.