Formula E Paris: 5 victorii din 6 posibile pentru Sebastien Buemi

Formula E Paris: 5 victorii din 6 posibile pentru Sebastien Buemi

Am trecut în cea de-a doua jumătate a sezonului, iar Buemi pare hotărât să-și apere titlul. Elvețianul a reușit desprinderea de Lucas di Grassi, după întrecerea de la Paris.

Buemi și di Grassi au fost în frunte în cele două sesiuni de antrenamente libere de dimineață, apoi echilibrul dintre cei doi s-a rupt în calificări. Elvețianul a fost cel mai rapid, iar brazilianul a încheiat abia cu al 14-lea timp într-o secvență foarte disputată, în care primii 16 au fost în aceeași secundă. Ulterior, Buemi l-a învins pe Vergne cu doar 6 miimi de secundă în Super Pole, pe urmele celor doi fiind Pechito Lopez, Oliver Turvey și al doilea monopost Techeetah, cel pilotat de Esteban Gutierrez. Turvey avea însă o penalizare de 10 locuri pe grilă, iar astfel pe linia a treia se aliniau coechipierii Mahindra, în ordinea Heidfeld-Rosenqvist.

Nick Heidfeld a urcat pe 4 imediat după start în detrimentul lui Gutierrez, în timp ce primii trei și-au menținut pozițiile. Lucas di Grassi nu putea face mare progres în plutonul agitat, așa că a ales să ruleze conservator pe primul stint, pentru a mai câștiga un tur înaintea schimbului. Rosenqvist a găsit și el breșa în defensiva lui Gutierrez în turul 5, apoi cursa a fost calmă timp de alte 10 bucle.

În turul 16, Antonio Felix da Costa n-a fost de acord cu tentativa temerară a lui di Grassi pe exterior și cei doi s-au acroșat după tiparul văzut la Monaco între Piquet Jr. și Vergne. Portughezul a abandonat, în timp ce brazilianul s-a grăbit să intre la standuri sub Safety Car, de unde a ieșit cu vreo 10 secunde mai devreme decât era prevăzut. Așadar, chiar dacă pentru contact nu a fost penalizat, di Grassi tot a primit un drive through din cauza grabei de a ieși pe circuit înaintea celor 70 de secunde impuse.

Din acel moment, am avut două curse separate: cea convențională, în care Buemi gestiona un avans fragil în fața lui Vergne, și cea pentru punctul aferent celui mai rapid tur, un premiu de consolare al celor ieșiți din calcule. Prima a fost tranșată în turul 34, când parizianul JEV a fost trădat de mașină și a lovit zidul. Pe doi a urcat Pechito Lopez, la primul său mare rezultat în campionat. Astfel, în frunte am avut marii constructori francezi de automobile, în luptă pentru victorie la fel cum o făceau acum mai bine de un secol, la începuturile curselor. Pe podium a mai urcat Heidfeld, care a rezistat în fața coechipierului său pentru doar câteva zecimi.

Buemi a învins pentru a cincea oară în actualul sezon, pe un traseu unde nu avea încă victorie. Di Grassi a plecat cu mâna goală de la Paris, căci nu a putut să-l învingă pe Bird în exercițiul celui mai rapid tur, greșind pe final. S-a ajuns la jumătatea campionatului: după 6 locații vizitate, urmează alte trei duble manșe la Berlin, New York și Montreal. Avansul lui Buemi este de 43 de puncte, iar di Grassi nu prea mai poate fi prins din urmă de ceilalți. Nico Prost a continuat seria clasărilor în puncte cu un loc 5, prin care sporește avansul e.dams Renault față de Abt Audi, dat fiind că lui Daniel Abt i s-a oprit mașina chiar în ultimul tur. Vom asista la revanșa germanilor pe teren propriu peste trei săptămâni?