Indy 500: Scott Dixon în pole, Alonso va pleca de pe 5

Indy 500: Scott Dixon în pole, Alonso va pleca de pe 5

Nimeni nu mai reușise de 21 de ani o viteză medie la fel de mare precum ceea ce a etalat Scott Dixon în calificările pentru Indy 500. Fernando Alonso a confirmat pentru Honda și va pleca din linia a doua.

Pozițiile 10-33

Piloții Honda au dominat această fază, nu mai puțin de opt monoposturi cu motorizare japoneză fiind în frunte, fixate așadar pe pozițiile 10-17, înaintea lui Montoya și Castroneves. Cel mai rapid a fost Ryan Hunter-Reay, care a stabilit un timp excelent, cu care s-a dovedit ulterior că ar fi fost al patrulea dacă s-ar fi calificat în Fast Nine. Americanul s-a dat jos din mașină și le-a dat un feedback prețios coechipierilor ce urmau să-și joace cartea pentru pole.

Fast Nine

Marco Andretti a deschis sesiunea decisivă pentru stabilirea primelor trei linii ale grilei cu un reper modest, fiind urmat de Tony Kanaan, învingător al cursei în 2013. Veteranul brazilian n-a fost prea mulțumit cu evoluția sa și n-a rezistat la locul de onoare. Fernando Alonso a fost capabil să progreseze de la tur la tur, ultimele trei bucle fiind peste 372 km/h și s-a instalat în pole-ul provizoriu. Will Power n-a putut să scoată o medie onorabilă, apoi Alex Rossi a continuat de parcă ieri s-ar fi impus pe Brickyard, nu acum 12 luni: 372.5km/h pe 4 tururi. Hildebrand a avut apoi mai multe momente fierbinți și s-a mulțumit cu o clasare pe linia a doua, în așteptarea patronului său.

DAYQ730XoAAQ2gM.jpg_largeScott Dixon a depășit reperul lui Rossi cu peste 1 km/h, depunându-și candidatura la pole-ul ediției cu numărul 101 a clasicei de la Indianapolis. Takuma Sato a evoluat apoi la fel de riscant ca de obicei, pierzând din viteză după prima parcurgere a ovalului. Japonezul abia și-a putut păstra locul înaintea lui Alonso, într-o primă linie provizorie înaintea ultimei evoluții a zilei. Localnicul Ed Carpenter nu a resimțit presiunea după atâția ani. Dacă Hagi ar fi urmărit calificările, ar fi spus despre pilotul mașinii #20 că ”pare lent, dar nu e lent”, setarea monopostului fiind foarte stabilă. Scăderea vitezei a fost progresivă, dar nu dramatică, iar Carpenter s-a clasat pe 2 – unicul Chevy într-un top 5 Honda, încheiat de Alonso.

Așadar, Scott Dixon va pleca din pole, la fel cum o făcea și la unica sa victorie la Indy 500, în urmă cu 9 ani. Rata sa de conversie este de 50%, căci în 2015 s-a înclinat în fața lui Juan Pablo Montoya. Însă atenția de care se bucură Fernando Alonso este de neegalat, iar o plecare de pe 5 îi deschide perspective bune pentru începutul cursei de 200 de tururi. Rendez-vous peste o săptămână!

Venirea lui Alonso la Indy 500 e ca și cum Bill Gates s-ar fi dus la petrecerea de crăciun de la Apple, în loc să meargă la a firmei sale, doar pentru că e mai cool. E cea mai șocantă veste din motorsport din ultimii 30 de ani.

Oriol Servia