BSS Zolder: Dominație totală Audi WRT pe teren propriu

BSS Zolder: Dominație totală Audi WRT pe teren propriu

Blancpain Sprint Series s-a întors week-end-ul trecut la Zolder și, aflați acasă, Team WRT și-au făcut de cap dominând ambele curse din etapa belgiană.

Ploaia a ocolit la mustață weekend-ul de pe Circuit Park Zolder al BSS, aceasta udând pista chiar în noaptea de dinaintea calificărilor. Până la momentul primei sesiuni cronometrate pista se uscase din cauza căldurii destul de neobișnuite înregistrate pe mai toată durata sfârșitului de săptămână. Calificările s-au derulat fără mari incidente, înafară de accidentul lui Michel Broniszewski care a derapat pe nisipul de la marginea pistei, lovind Ferrari-ul #11. Incidentul a întrerupt Q1 pe când mai erau doar opt minute rămase astfel că, la restart, înghesuiala a fost atroce. Rob Bell s-a dovedit cel mai rapid în prima sesiune de calificări, pilotul McLaren-ului Strakka #59 fiind și singurul care a coborât sub 1:30.

În a doua sesiune, care avea să determine care sunt cei 17 care ajung în Q3, ritmul a crescut vizibil, la jumătatea sesiunii 10 mașini fiind sub 1:30. Cinci dintre acestea erau Audi, R8-urile WRT fiind la vârf pe teren propriu. Întreg efortul celor de pe pistă era umbrit de episoade repetate de timpi șterși pentru depășirea limitelor pistei, acest exercițiu fiind urmărit cu mare atenție de directorul cursei în calificări.

Lamborghini au avut un weekend nefast în Belgia unde mașina #63 a abandonat iar #19 nu a jucat nici măcar un rol secundar
Lamborghini au avut un weekend nefast în Belgia unde mașina #63 a abandonat iar #19 nu a jucat nici măcar un rol secundar

Mercedes-Benz, Ferrari, Audi, Lamborghini și Mclaren aveau toate reprezentanți în Q3, absenții de marcă fiind mastodonții Bentley și BMW. Dintre mașinile din Q3, toate au coborât sub 1:30 însă cel mai rapid a fost Robin Frijns care s-a apropiat periculos de 1:28. Olandezul a reușit un imbatabil 1:29.025 la bordul Audi-ului #17 WRT pe care avea să-l împartă cu Stuart Leonard. Andrew Watson a fost al doilea, reușind pe finalul sesiunii un 1:29.132 cu care a trecut de Rafaelle Marciello (AKKA #90). Bortolotti, liderul campionatului, era rapid în cel de-al doilea sector însă nu a reușit să lege celelalte două sectoare și a trebuit să se mulțumească cu un start din linia a treia. În fața sa, pe patru, s-a aflat Audi-ul ISR #74.

Startul în cursa de calificare n-a fost lipsit de incidente. Bortolotti, plecat de pe cinci, a venit de pe partea stângă a pistei, avându-i în dreapta sa pe Frank Stippler în Audi-ul #74 și Come Ledogar în McLaren-ul Strakka #43. Bortolotti a agățat Audi-ul și a derapat apoi în Come Ledogar, continuându-și traiectoria către zidul care separă linia boxelor de pistă. Astfel, dintr-un foc, Huracan-ul #63 care a dominat începutul stagiunii a fost scos din joc, la fel ca și 650S-ul lui Ledogar. Incidentul a adus, cum era de așteptat, o neutralizare, restartul fiind manageriat fără greșeală de Frijns care s-a menținut la vârf.

După restart, două mașini au primit penalizări cu drive-through deoarece nu se aflau în poziția corectă la momentul startului. Acestea au fost Audi-ul #74 și McLaren-ul #59 care ocupa poziția secundă la acel moment. Penalizările au ajutat Mercedes-urile #90 și #85 să urce pe poziții de podium, toate înainte de deschiderea ferestrei de opriri la boxe. După opriri, tot echipajul #17 era în frunte, Leonard preluând mașina de la Frijns.

McLaren au puncat, din nou, rezultate bune la Pro-Am și Silver Cup însă echipajele de la Pro au avut ghinioane: penalizări, pene și accidente
McLaren au puncat, din nou, rezultate bune la Pro-Am și Silver Cup însă echipajele de la Pro au avut ghinioane: penalizări, pene și accidente

Leonard nu s-a putut însă desprinde de fostul său echipier Michael Meadows, alte două mașini în urma Mercedes-ului #90 fiind în același trenuleț. Pe trei era Markus Winkelhock în Audi-ul WRT preluat de la Will Stevens, care a plecat de pe nouă, în timp ce Clemens Schmid era al patrulea – tot pe un Audi. Cei patru erau însă prinși din urmă atât de Enzo Ide cât și de Felix Serrales. Ultimele minute au ținut întreaga asistență cu sufletul la gură, grupul fruntaș luptându-se pe sinuosul circuit belgian. Mai în spate, Gustavo Yacaman a primit o penalizare după ce l-a lovit din spate pe Markus Palttala la frânarea pentru prima șicană.

În cele din urmă, Leonard a trecut primul linia de sosire la nici trei zecimi de Meadows, care a pierdut puțin teren în ultimele bucle pentru a reveni pe final, acesta fiind nevoit să se apere și de Winkelhock – germanul apărându-se la rândul său de atacurile lui Schmid. David Fumanelli a fost primul în Silver Cup cu McLaren-ul Strakka #42 în timp ce, la Pro-Am, s-a impus Ferrari-ul Kessel #39 printr-o clasare pe poziția a 17-a la general.

Ordinea din cursa de sâmbătă a dat grila cursei principale de dumincă, cea care pune la bătaie cele mai multe puncte. Michael Meadows a plecat cel mai bine însă, după cum avea să se dovedească ulterior, prea bine – primind o penalizare pentru că a furat startul. În urma sa, Leonard a mai pierdut două poziții, câzând pe patru. Clemens Schmid a fost al doilea la prima trecere prin virajul 1, urmat de Markus Winkelhock. Mai în spate, Marcel Fassler a lovit Mercedes-ul lui Dominik Baumann, Marcel mai făcând apoi o victimă, mai precis BMW-ul #99 ROWE Racing. Între timp, tabăra McLaren avea și ea probleme, Jonny Kane intrând la boxe înainte de a completa prima buclă, urmat de 650S-ul cu numărul 58.

Ferrari-urile nu au avut un rol important în etapa belgiană, însă livery-urile unora dintre căluții cabrați sunt printre cele mai frumoase de pe grilă
Ferrari-urile nu au prea contat aici, însă livery-urile unora dintre căluții cabrați sunt printre cele mai frumoase de pe grilă

Meadows, aflat în frunte, a primit apoi două vești crunte sub forma a două penalizări cu drive through: una pentru startul furat și a doua deoarece mașina se afla încă în aer când mai erau doar trei minute până la începerea turului de formare. Asta a scos din joc complet echipajul #90, într-o situație similară găsindu-se și Kane după ce oprise deja ca urmare a penei suferite.

Natura circuitului a făcut depășirile foarte dificile, însă lupte se duceau pe multiple fronturi de-a lungul plutonului, primii șapte fiind despărțiți de doar o secundă. În față, Winkelhock în continuare se chinuia să treacă de Schmid, acesta din urmă ținându-și rivalul în urma sa pe întreaga durată a stint-ului. După opririle la boxe, primul pe circuit a fost Will Stevens, la trei secunde de Filip Salaquarda. Frijns și Dries Vanthoor completau un Top 4 100% Audi în timp ce Christopher Hasse, tot pe un Audi, era cel mai rapid om de pe circuit.

Mai în spate, Jesse Krohn se apăra de atacurile lui Christopher Mies, Audi-ul #1 lovind de mai multe ori posteriorul BMW-ului #98. Niciuna dintre aceste lovituri nu a fost însă atât de tare ca cea aplicată de Daniel Keilwitz Audi-ului #74 pilotat de Frank Stippler. Acesta a derapat în nisip și, deși a reușit să revină pe pistă, s-a retras la boxe. Keilwitz a primit un drive through pentru acest incident. În față, Stevens își mărea avansul constant, acesta trecând de patru secunde pe când mai erau doar câteva minute rămase din cele 60 programate.

AR putea să marcheze Zolder revenirea pentru Audi în 2017 după un început de stagiune neobișnuit de șters pentru R8-urile LMS?
Ar putea să marcheze Zolder revenirea pentru Audi în 2017 după un început de stagiune neobișnuit de șters?

Daniel Juncadella și Jimmy Eriksson duceau lupta lor în pluton, dar totul s-a terminat prost pentru cei doi piloți Mercedes. La ieșirea din ultimul viraj, Juncadella a bruscat comenzile încercând să se poziționeze pe pistă pentru a încerca să treacă de Eriksson, mașina AKKA #88 lovind modelul identic cu numărul 86 al HTP Motorsport. Acesta din urmă nu a lovit zidul boxelor însă mașina nu a mai putut continua, Jimmy oprindu-se după alți câțiva metri pe partea dreaptă a pistei. Poziția periculoasă a Mercedes-ului AMG GT3 a dus la fluturarea steagurilor galbene care au fost urmate de aducerea safety car-ului. Până ce mașina #86 a fost evacuată, mai era timp de doar un tur sub steag verde. Restartul final nu l-a pus în dificultate pe Stevens care s-a menținut în frunte, depărtându-se rapid la 0,5 secunde de Filip Salaquarda. Acesta, în schimb, avea de furcă cu Robin Frijns. Olandezul a trebuit însă să se mulțumească cu clasarea pe poziția a treia în urma echipei din Cehia și a coechipierilor Stevens și Winkelhock care s-au impus. Juncadella a primit o penalizare de 90 de secunde care i s-a adăugat timpului total al mașinii sale.

În urma acestei etape din Belgia, Stevens și Winkelhock urcă pe nouă în clasamentul BSS care este condus, în continuare, de Mirko Bortolotti și Christian Engelhart. Următoarea etapă din Blancpain GT este una din seria de anduranță, mai precis cea de 1000 de kilometri de la Paul Ricard în 23-24 iunie.

Rezultate din cursa de calificare aici

Rezultate din cursa de campionat aici

Sursă foto: Blancpain GT