Formula 1 Canada: Ferrari răspunde și câștigă FP2

Formula 1 Canada: Ferrari răspunde și câștigă FP2

Kimi Raikkonen a fost cel mai rapid în ultima sesiune de antrenamente libere a zilei, finalandezul stabilind un timp de 1m12,935s, fiind singurul pilot care a reușit să coboare sub 73 de secunde pe tur, folosind pneurile UltraSoft.

Hamilton a fost al doilea, la puțin peste 2 zecimi în urma finlandezului cu Vettel al 3-lea în aceeași zecime cu britanicul. Conaționalul lui Raikkonen, Bottas, a fost al 4-lea, la 3 zecimi de lider.

Mercedes pare să fi rezolvat o parte din problemele cu puntea față, dar pe al doilea sector (cel mai virajat) este în continuare în urma monoposturilor roșii.

Verstappen apare pe locul 5, la sub o jumătate de secundă de lider și ceea ce este și mai suprinzător, la sub o zecime de Bottas. Monoposturile Red Bull nu au fost lipsite de probleme însă. Daniel Ricciardo nu a parcurs decât 8 tururi, pe pneurile SuperSoft și ca atare a încheiat ziua pe locul 15. Verstappen a fost nevoit și el să se retragă prematur din cauza unei probleme la cutia de viteze.

Massa a fost al 6-lea, brazilianului terminând sesiunea la peste 1,1 secunde de lider, dar ca o consolare el este primul în clasamentul vitezelor de top în speed trap. 335 km/h pentru brazilian.

Alonso apare suprinzător pe locul 7 după ce monopostul cu numărul 14 a stat în garaj mare parte a sesiunii pentru ca mecanicii McLaren Honda să rezolve problema hidraulică apărută în FP1.

Ocon a fost cel mai bun pilot Force India, pe locul 8, urmat de Kvyat și Perez. Romain Grosjean a fost ”balerinul” zilei, francezul efectuând mai multe tete-a-queue-uri în timul sesiunii. Comportamentul monopostului Haas l-a enervat la culme pe pilotul lui Gene Haas, Grosjean încercând cu disperare să afle ce este de făcut pentru a nu mai fi luat prin surprindere. Problemele de aderență ale trenului spate se pare că sunt puse pe seama sistemului brake-by-wire.

Hulkenberg, cel mai bun pilot Renault a fost al 12-lea, urmat de Sainz care a avut de recuperat prima sesiune de antrenamente libere ratată din cauza problemelor la PU-ul Renault. Magnussen, Ricciardo și Palmer au fost următorii în clasament cu Stroll, debutantul canadian pe locul 17, la 1,2 secunde de coechipierul Massa și la 2,3 secunde de liderul Raikkonen. Ericsson a fost al 18-lea, urmat de Vandoorne care s-a retras și el prematur din cauza PU-ului Honda și Wehrlein care a înheiat plutonul.

Ca o concluzie, putem spune că monoposturile Mercedes și Ferrari sunt extrem de apropiate ca performanțe. Fără să știm exact care este cantitatea de combustibil din rezervor nu putem face aprecieri extrem de precise, dar putem considera cazul cel mai simplu, acela în care monoposturile au fost egale la capitolul bezină. În acest caz, deși Mercedes a fost la 2 zecimi în urma Ferrari, trebuie luată în calcul maparea Q3 a săgeților argintii. Pentru calificări va fi o luptă strânsă. În plus, pe long-runs, Raikkonen (cu pneurile UltraSoft) stă mai bine ca ambii piloți Mercedes. Sebastian Vettel a folosit pneul SuperSoft în simulările de cursă, timpii săi, în medie fiind cu 2-3 zecimi peste cei ai finlandezului.

Ultima sesiune de antrenamente libere le va acorda piloților sanșa de a corecta și ultimele setări greșite înainte de calificări.

© F1.com
© F1.com