Formula 1 Canada: Team Focus – Red Bull

Formula 1 Canada: Team Focus – Red Bull

Ritm peste așteptări, însă recoltă de puncte ceva mai mică decât s-ar fi putut obține: cam aceasta este povestea echipei austriece în Canada.

Max Verstappen a venit la Montreal cu amintirea prejudiciului strategic de la Monaco încă vie în mintea sa, în timp ce Daniel Ricciardo pășea din nou pe pista unde, în urmă cu trei ani, obținea o primă victorie extrem de populară. Ambii erau însă conștienți că deficitul de putere acuzat de Renault în raport cu adversarii de la Mercedes și Ferrari era accentuat de caracterul circuitului Gilles Villeneuve, motiv pentru care nu și-au ascuns optimismul la finele zilei de vineri, când Max a venit în FP2 la mai puțin de o zecime de Valtteri Bottas pe gumele ultrasoft. O problemă de motor l-a privat pe Daniel Ricciardo de timp prețios în cea de-a doua sesiune, în timp ce Verstappen n-a apucat nici el să treacă la simulări de cursă și stinturi lungi.

Obiectivul setat la finele zilei de antrenamente era așadar clasarea pe 5 și 6 în cursă, o oglindire a posturii actuale de a treia forță în campionat. Calificările i-au poziționat pe cei doi piloți Red Bull tocmai pe aceste locuri, cu Max încă o dată înaintea lui Daniel. Deși australianul s-a grăbit să amintească presei că și în 2014 plecase de pe 6, esențial în declarația sa a fost un alt pasaj: ”suntem într-o poziție bună să ne luptăm în cursă, mai ales prin Max”. Să fi fost doar o referire la trasa curată în vederea startului sau ceva mai mult?

Un lucru e cert: startul lui Verstappen a fost de generic, devansând trei monoposturi până în primul viraj. Olandezul l-a și atins ușor pe Vettel, provocându-i daune la aripa față. Însă cvadruplul campion mondial nu a găsit de cuviință să acuze această manevră, deși a fost adesea vocal în trecut la adresa agresivității tânărului de la Red Bull. Ricciardo a plecat și el foarte bine, trecând de monopostul aflat chiar în fața sa pe grilă, cel pilotat de Kimi Raikkonen. Așadar, după start aveam cele două modele austriece pe 2 și 4, cursa de la Montreal contrazicând scenariile predefinite cam în fiecare an.

P-20170610-01507_News

Viteza lui Hamilton era un prag mult prea înalt pentru Verstappen, care-și vedea de ritmul său în faza inițială a cursei. Însă la ieșirea din virajul al doilea, monopostul a pierdut putere brusc și abandonul a fost consemnat. Astfel, unica piedică rămasă în calea unei duble facile pentru Mercedes a fost înlăturată, iar olandezul s-a arătat iritat de modul în care au decurs lucrurile în ultima perioadă: ”Am avut multe dezamăgiri în ultima vreme, acestea sunt cursele, dar uneori parcă te cam saturi de asta”. 1-1 între piloții Red Bull și la declarații cu subînțeles în weekendul canadian.

Daniel Ricciardo a fost astfel promovat pe podiumul provizoriu, iar în spatele său nu se mai afla Raikkonen, ci Perez. Finlandezul și-a complicat misiunea cu o eroare în șicana 6/7, iar prezența mexicanului în urma monopostului Red Bull avea să fie garanția locului 3 pentru honey badger. Asta deoarece pilotul Force India n-a fost în măsură să-l atace, în pofida superiorității agregatului Mercedes pe zonele de fugă, și nici nu i-a dat șansa lui Ocon să-și încerce și el norocul pe pneuri mai proaspete. Până când Vettel a ajuns să treacă de cele două monoposturi roz, mai era prea puțin din cursă pentru ca și Ricciardo să-i cadă pradă.

P-20170611-01746_News

Astfel, Christian Horner s-a putut bucura de un podium nesperat, și ce podium a fost cu Sir Patrick Stewart intrat în jocul lui Daniel! Calculele hârtiei indică faptul că Red Bull ar fi adunat mai multe puncte conform planului dinaintea cursei (5-6) decât cu un loc 3 și un abandon, însă beneficiul de imagine e mult mai mare astfel. Rămânem cu regretul cauzat de abandonul lui Verstappen, care și-ar fi vândut pielea la fel de scump în fața lui Bottas, precum o făcuse tot la Montreal cu Nico Rosberg.

Pentru echipa secundă a fost o cursă de uitat: Carlos Sainz s-a atins imediat după start cu Romain Grosjean și a ricoșat în monopostul lui Felipe Massa, în timp ce Daniil Kvyat a avut probleme pe grilă, apoi a revenit în zona punctelor în pofida unei penalizări, însă monopostul a cedat.

Urmează Baku – o nouă linie dreaptă ce inspiră teamă în garajul Red Bull și o altă cursă în care Mercedes și Ferrari ar putea fi devansați doar în condiții aparte. Altfel, austriecii sunt a treia echipă și nimic mai mult în 2017, până când nu vine vreun miracol din laboratoarele de cercetare Renault.

P-20170612-00091_News

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS