DTM Hungaroring preview: Goana după Auer, în afara Germaniei

DTM Hungaroring preview: Goana după Auer, în afara Germaniei

Nu e de glumit cu austriacul Lucas Auer, aflat într-un moment de grație al carierei după două victorii în DTM și un debut remarcabil în ADAC GT Masters chiar weekendul trecut.

Pentru al patrulea an în istorie, seria germană de turisme vizitează circuitul de lângă Budapesta. Prima oară s-a întâmplat cu vechiul format (1988), apoi în actuala configurație cu Audi, Mercedes și BMW în 2014 și 2016. Lucas Auer este lider la general în urma celor două succese repurtate, iar cel mai apropiat rival (la 16 puncte) este momentan Jamie Green, care și-a adjudecat celelalte două manșe din actualul sezon. BMW nu a reușit decât două podiumuri la Hockenheim, apoi a suferit pe Lausitzring și cifrele indică în fiecare dintre cele patru manșe cel mai slab scor în dreptul lor.

Lucas Auer s-a grăbit să reamintească faptul că Mercedes a cam suferit pe Hungaroring la vizitele anterioare, însă noua generație C63 DTM pare să fi lăsat în urmă multe dintre probleme. Gary Paffett a fost în top 7 de fiecare dată în 2017, iar Robert Wickens a încheiat pe podium ambele manșe de pe Eurospeedway. De partea cealaltă, Audi vine în Ungaria cu Green ajuns recent la 35 de ani și într-o formă deosebită. Anul trecut, am asistat la o dominație totală a constructorului din Neuburg la Budapesta, rezultatul ținându-l în cărți pe Edo Mortara în lupta sa pentru titlu cu Marco Wittmann. Mai mult, a fost singura dată în istorie când o uzină a monopolizat primele 8 poziții pe grilă.

Dacă este să ne luăm după cele văzute în primele două weekenduri, Mercedes pare să aibă avantaj în calificări, în timp ce Audi RS5 este mașina care dă cel mai bun randament în cursă, permițând strategii creative. Acestea ar putea fi necesare pe o pistă unde se depășește foarte greu. Cea mai bună oportunitate este virajul 1, unde mașinile din DTM decelerează de la peste 250km/h pentru a ataca în treapta a doua un ac de păr strâns de dreapta. La polul opus, pe Hungaroring avem și viraje extrem de rapide, atât de stânga (4), cât și de dreapta (11), în care piloții sunt supuși la forțe laterale considerabile în timpul parcurgerii cu peste 160km/h.

Un aspect interesant înaintea weekendului maghiar a fost oficializarea deciziei luate de Audi în ceea ce-l privește pe Mattias Ekstrom. Suedezul este implicat în lupta pentru apărarea titlului din mondialul de rallycross (la 8p în urma lui Johan Kristofferson), însă va fi nevoit să rateze pe 1-2 iulie tocmai cursa de casă de la Holjes din cauza suprapunerii cu etapa DTM de la Norisring. Dacă anul trecut Dieter Gass i-a permis lui Ekstrom să privilegieze rallycross-ul și l-a titularizat pe Rene Rast în finala fără miză pentru suedez de la Hockenheim, acum nu-și mai permite acest lux, deoarece Audi nu mai plătește salariul unui pilot de teste în 2017.

Este de așteptat ca anul acesta să avem parte de un public mult mai numeros pe Hungaroring. Și asta nu pentru că vine și Formula 3 europeană la pachet cu turismele germane, ci fiindcă interesul local va fi uriaș în cursele TCR International. Tradiționala structură Zengo Motorsport vine cu 5 mașini, iar noua echipă M1RA va alinia și cea de-a treia Honda Civic, tocmai pentru patronul echipei – Norbi Michelisz. Așadar, tribunele vor fi la fel de pline (și de vocale) ca la WTCC luna trecută.