Le Mans 24h: Pole-position de antologie pentru Toyota

Le Mans 24h: Pole-position de antologie pentru Toyota

Kamui Kobayashi a fost eroul calificărilor din acest an, turul său în 3:14.791 fiind un nou record al pistei. Nimeni nu s-a putut apropia de japonez la mai puțin de două secunde!

LMP1

Era oarecum de așteptat ca fostul pilot de Formula 1 Kamui Kobayashi să aibă viteza necesară pentru a conduce asaltul echipajului #7 în calificări. Și chiar dacă a fost evident încă din teste și antrenamente libere că Toyota este mai rapidă pe un tur decât Porsche, mai rămânea de rezolvat lupta internă cu echipajul-fanion al campionilor mondiali de anduranță Sebastien Buemi și Anthony Davidson, asistați și ei de un nipon în persoana lui Kazuki Nakajima. Problemele de motor au compromis ziua de joi pentru aceștia, însă spectatorii n-au putut să se declare dezamăgiți, după solo-ul de 194 de secunde al lui Kobayashi, realizat chiar în sesiunea diurnă, nu la finele Q3 când au căzut majoritatea timpilor. Cu varii incertitudini referitoare la viitorul clasei LMP1-H, s-ar putea ca noul record al pistei, stabilit de japonez în această zi de 15 iunie 2017, să nu poată fi atacat prea curând. Vom ajunge oare să fixăm aceste cifre în minte ca pe un anume 6:11.13?

Ordinea în fruntea grilei pentru ediția cu numărul 85 a cursei este similară cu ceea ce am avut ca rezultat în etapa precedentă de la Spa: Toyota-Toyota-Porsche-Porsche-Toyota-ByKolles. În urma intangibilului Kobayashi, Andre Lotterer și colegii săi au luat la țintă timpul echipajului aflat pe locul secund, însă n-au putut găsi ultima zecime care i-ar fi promovat în prima linie. Va fi interesantă strategia uzinei nipone în debutul cursei, cu a treia mașină capabilă să hărțuiască adversarii venind din urma lor. În fine, după mult timp la volan, Ollie Webb i-a cedat lui Marco Bonanomi prototipul patronat de Kolles și abia atunci a fost evitată rușinea: italianul a devansat toate mașinile de clasă P2 printr-un 3:24. E clar că nu va mai fi în cadru cu liderii la finele primului tur, însă la prima trecere pe Mulsanne ar putea fi interesantă viteza de top a acestui CLM P1/01.

594308d7b6a9d

LMP2

Primele trei echipaje au coborât la 3:25 (cu 7 secunde sub recordul anterior), pole-ul fiind cucerit de mașina G-Drive #26 prin campionul GP3 Alex Lynn, urmată de Manor #25 și Jackie Chan DC Racing #38. Din grupul Oreca doar echipajul #39 al Graff Racing a făcut notă discordantă, cu câteva minute înaintea finalului calificărilor celelalte 13 prototipuri fiind în fruntea listei timpilor. A fost nevoie de un efort colosal din partea pilotului IndyCar Mikhail Aleshin pe Dallara înscrisă de SMP Racing pentru a ajunge pe 10 la clasă (la 2.4s de pole), devansând astfel cinci 07-uri. Totodată, rusul i-a luat titlul neoficial de lider al grupului non-Oreca lui Rubens Barrichello. Au surprins oarecum clasările slabe ale echipajului Alpine campion anul trecut și absența unei sclipiri din partea lui Felix Rosenqvist pe mașina înscrisă de Dragonspeed. Din grupul Ligier au fost cele mai mari probleme, în Q2 fiind provocate două steaguri roșii de către Maris (#33 Eurasia) și Buret (Panis-Barthez #23).

5942e4dc614e9

GTE-Pro

Ultima sesiune a decis lupta la clasa superioară a GT-urilor, fiecare constructor reușind, în sfârșit, să petreacă ceva timp la vârful clasamentului. Ford a strâns rândurile și a atacat prin Briscoe, apoi Garcia a replicat pentru Corvette. În final, pozițiile fruntașe s-au împărțit însă între perechile Aston-Martin și AF Corse (Ferrari), cu pole pentru vechea noastră cunoștiință Darren Turner în 3:50.837. El a fost urmat de conaționalul James Calado, mai lent cu aproape două zecimi și de coechipierul Richie Stanaway, care a ratat dubla pentru Aston la limită, sfârșind la o sutime de Ferrari-ul din fața sa. Primele patru echipaje au fost sub recordul categoriei. Cu 1.7 secunde între primul și ultimul la clasă, n-ar fi motive ca ACO să mai intervină la BoP înaintea cursei. Însă lucruri stranii s-au mai văzut…

MOTORSPORT : FIA WEC - 24 HOURS OF LE MANS (FRA) ROUND 3 06/11-18/2017

GTE-Am

Ziua a doua a adus câteva surprize la această categorie, unde Pedro Lamy nu și-a putut apăra pole-ul provizoriu de miercuri, fiind învins cu circa patru zecimi de cea mai populară mașină a plutonului actual, Corvette-ul Larbre. Fernando Rees a fost „super-human” cu singurul timp sub 3:53, fiind la mai puțin de o secundă de Marcel Fassler pe un C7.R de clasă Pro și corectând, la fel ca ceilalți trei autori ai pole-urilor, recordul pistei la categoria sa. Aston-ul de uzină a rămas pe doi, în imediata lui apropiere venind Ferrari-ul 488 Scuderia Corsa #62 în culorile WeatherTech. Și mai mult a avut de pierdut Vantage-ul TF Sport, care se afla pe 3 la finele Q1 și nu a găsit resurse să mai scadă timpul pe tur, căzând astfel până pe 8. A doua mașină Scuderia Corsa, pe care rulează și Christina Nielsen, va fi închizător de pluton după ce n-a parcurs decât două tururi în sesiunea decisivă.

MOTORSPORT : FIA WEC - 24 HOURS OF LE MANS (FRA) ROUND 3 06/11-18/2017

Credit foto: Michelin Motorsport, ACO, Sportscar365


Toate sesiunile Cursei de 24h de la Le Mans pot fi văzute integral în această săptămână pe Eurosport 1 și Eurosport Player. Eurosport acoperă în profunzime tot ce se întâmplă în jurul cursei și pe pagina Facebook.

  • 38 de ore de motorsport transmise live de-a lungul săptămânii;
  • Tom Kristensen, „Mr. Le Mans” analizează momentele cheie ale cursei;
  • „Le Mans Extra”, un magazin zilnic care cuprinde știri, opinii și interviuri preluate direct de pe circuit.