Le Mans 24h: Porsche în frunte la răsăritul soarelui

Le Mans 24h: Porsche în frunte la răsăritul soarelui

După ce ghionul monumental al celor de la Toyota s-a consumat, lucrurile s-au liniștit la vârf, Porsche conducând relaxat însă problemele au lovit liderul clasei P2, după multe ore făcându-se rocada între Rebellion Racing și Jackie Chan DC Racing. Aston-Martin Racing au continuat să conducă la GTE-Pro cu JMW încă la vârf în Am.

LMP1

Intrarea în ora a 13-a de concurs a adus liniștea la vârful ierarhiei unde Andre Lotterer rula constant în 3:28, așa cum i se ordona de la boxe. Acesta se bucura de un ecart de 10 tururi în timp ce Porsche-le cu numărul 2 urca, lent dar sigur, prin clasament fiind deja în Top 20. Acesta din urmă era mai puțin conservator, Hartley mergând constant în 3:22 în timp ce singura Toyota supraviețuitoare, intrată în Top 30 și fără ceva de pierdut mergea în 3:19. Temperaturile zilei de duminică ar putea să schimbe însă modul în care aleargă cele trei prototipuri hibride rămase. La finele orei a 14-a, Toyota #8 acuza un ecart de 28 de tururi în raport cu liderul.

Toyota a rămas cu o mașină în cursă dar e departe
Toyota a rămas cu o mașină în cursă dar e departe

LMP2

Majoritatea incidentelor s-au petrecut în clasa P2. Problemele au lovit și echipa Rebellion, Nicolas Prost raportând la 15 minute după intrarea în ora a 15-a că s-a rupt ceva la mașina sa, adică chiar liderul categoriei, ORECA #31. Mașina a fost adusă la boxe și împinsă în garaj imediat, prima poziție fiind preluată de #13. După alte cinci minute, #31 era înapoi pe pistă însă timpul pierdut a aruncat tripleta pe ultima treaptă a podiumului, fiind depășiți de echipajul #38 al Jackie Chan DC Racing care a și urcat în frunte. Alpine progresau la rândul lor cu echipajul #35 cu Pierre Ragues la comenzi. După încă o oprire programată, Ho Pin-Tung s-a menținut în fața Heinemeier-Hansson.

Jackie CHan DC Racing au urcat în fruntea clasei P2
Jackie CHan DC Racing au urcat în fruntea clasei P2

Oliver Jarvis a preluat în ora a 16-a mașina #38, acest schimb de piloți fiind apoi sub investigare însă o penalizare n-a venit. La final de oră, Jarvis se bucura de un avans de peste un minut în fața mașinii identice a lui Piquet Jr. Au urmat apoi probleme mai multe pentru mașina #31 care s-a oprit pe pistă în timp ce Karun Chandok a făcut o greșeală necaracteristică, derapând în Virajele Porsche cu Ligier-ul Tockwith. Acest incident a fost urmat de accidentul lui Emmanuel Collard în Karting care a dus, în cele din urmă, la abandonul mașinii TDS. Jarvis a profitat însă de acest incident, intrând la boxe pentru a da mașina înapoi lui Ho Pin Tung.

Graff Racing s-a dus drept în virajul Indianapolis la jumătatea orei a 16-a aducând apoi alte găleți cu nisip pe pistă. Între timp, echipajul #31 al Rebellion erau pe trei. Echipajul #13 era pe doi iar ecartul dintre el și lider fusese redus cu aproximativ 40 de secunde de Nelsinho Piquet.

Alpine sunt în continuare în Top 5
Alpine sunt în continuare în Top 5

GTE-Pro

Ultimele ore ale nopții, respectiv primele ale dimineții (diferența este greu de trasat) au fost mult mai liniștite la GT-uri însă diferențele la Pro sunt minime între Aston-Martin, în continuare în frunte, Porsche, Ford și Ferrari. La finele orei, Michael Christensen a ajuns cu mașina #92 în nisipul din șicana Ford, de unde nu a mai ieșit, abandonul fiind declarat pe parcursul orei următoare.

Aston vs Ford vs Ferrari vs Porsche = lupta la GTE-Pro
Aston vs Ford vs Ferrari vs Porsche = lupta la GTE-Pro

Ritmul susținut al celor opt mașini rămase în luptă la Pro a continuat și sub culorile răsăritului, toate aceste mașini fiind în același tur deci cu șanse încă reale la victorie. La intrarea în ora a 18-a, Lietz a adus Porsche #91 la boxe din fruntea categoriei cu 211 tururi deja completate de acesta. Pilet a preluat apoi mașina, luptându-se odată revenit pe pistă cu Calado și Sorensen. Nicio concluzie nu poate fi trasă în această categorie ultra-competitivă cu alte opt ore rămase pe ceas.

GTE-Am

JMW Motorsport au continuat să conducă pe parcursul ultimelor ore, cu excepția unor perioade în care TF Sport a avut întâietatea. Acesta a ieșit însă din luptă ulterior, mașina #90 mai întâi oprindu-se pe pistă în ora a 14-a și apoi având probleme în urma unei ieșiri de pe pistă în ora următoare. În ora a 16-a, echipajul #98 al AMR, deja lovit de probleme, a mai fost plesnit cu o penalizare de 10 secunde (adăugate la timpul său totalt) pentru o infracțiune comisă la o oprire anterioară. Probleme a acuzat și Corvette-ul Larbre, Rees având o a doua ieșire în decor în Art Car-ul  cu numărul 50.

Proton Compeition au pierdut timp esențial pe parcursul nopții
Proton Compeition au pierdut timp esențial pe parcursul nopții

Echipele de la vârf în această categorie erau, cu opt ore rămase, JMW #84, Spirit of Race #55, #99 Beechdean, #62 Weathertech Scuderia Corsa și #61 Clearwater Racing.

Următorul raport va veni cu patru ore înainte de final…

Surse foto: FIA WEC, Ford Roush Yates, Porsche, Toyota Gazoo Racing


Toate sesiunile Cursei de 24h de la Le Mans pot fi văzute integral în această săptămână pe Eurosport 1 și Eurosport Player. Eurosport acoperă în profunzime tot ce se întâmplă în jurul cursei și pe pagina Facebook.

  • 38 de ore de motorsport transmise live de-a lungul săptămânii;
  • Tom Kristensen, „Mr. Le Mans” analizează momentele cheie ale cursei;
  • „Le Mans Extra”, un magazin zilnic care cuprinde știri, opinii și interviuri preluate direct de pe circuit.