Le Mans 24h: Porsche continuă să conducă cu doar patru ore până la final

Le Mans 24h: Porsche continuă să conducă cu doar patru ore până la final

Porsche a continuat să conducă 1-2, însă cu o distanță apreciabilă între ele, la LMP1 iar unul dintre echipajele de top de la LMP2 a avut probleme. 919-le cu numărul 1 este pe prima poziție la general însă orice problema în tabăra Porsche ar putea produce o surprinzătoare victorie a unei mașini de clasă inferioară.

LMP1

În scopul menținerii mașinii pe linia de plutire, mașina #1 alerga în zona 3:25-3:26 în timp ce #2 mergea constant cu 2-3 secunde mai rapid însă acuza, în continuare, un handicap important de 11 bucle. Chiar și așa, mașina urca în clasament, progres făcut și de Toyota #8 care mergea în sub 3:20 pe tur! Pe finalul orei a 17-a, echipajul care s-a impus anul trecut avea un ritm metronomic, urmat de Bernhard pe poziția a 10-a la general și Buemi pe 15 la general.

Toyota continuă în cursă cu mașina #8, japonezii sperând ca și Porsche să fie lovită de tone de ghinion pentru ca aceștia să nu piardă atât de multe puncte
Toyota continuă în cursă cu mașina #8, japonezii sperând ca și Porsche să fie lovită de tone de ghinion pentru ca aceștia să nu piardă atât de multe puncte

Ora a 18-a a trecut și ea fără incidente de raportat, mașina #1 continuând să fie în față având un avans de 13 tururi asupra ORECA-ului Jackie Chan DC Racing #38. Următorul LMP1 era în continuare pe 10, mai precis celălalt Porsche care a fost întârziat în prima parte a cursei după ce a avut probleme la sistemul hibrid. După completarea a alte 60 de minute, #2 reușise să urce pe 8 la general iar #8 pe 14 în timp ce ORECA-urile umpleau restul pozițiilor în Top 10, cu excepția Ligier-ului erou al United Autosports care alerga pe poziția a șaptea, urmând a fi sărit de Porsche-le urmăritor, moment care s-a petrecut când mașina echipei americano-britanică a vizitat arătura.

Pe parcursul orei a 20-a, Jarvis se afla în continuare pe poziția a doua la general, loc la care nu visa când era în tabăra Audi Sport Team Joest. Echipajul #1 al Team Porsche LMP avea un avans de 13 tururi. Mai în spate, Porsche #2 a urcat pe poziția a șasea la general, cei cu ochii ageri calculând deja că Porsche ar putea urca până pe patru (sau chiar trei) la general cu a doua mașină. Toyota #8 era aproape de Top 10.

LMP2

Diferite probleme au mai lovit anumite echipaje la P2, Jose Guttiereze ieșind de pe pistă în Indianapolis în ora a 17-a. Totuși, la frunte, aceeași echipă Jackie Chan DC Racing conducea în fața Rebellion Racing. Ora a 18-a nu a adus vreo schimbare în ordinea la vârful clasei care ar putea să dea învingătorul la general, o situație care ar reprezenta o premieră. Niciodată, de când a fost introdusă clasa LMP2, la jumătatea aniilor ’90, o mașină din această categorie nu s-a impus – nici măcar în anii 2007-2009 când mașinile de P2 erau ultra-competitive. Însă, pe atunci, clasa LMP1 număra chiar și 18-20 de mașini așa că mai sus de Top 5-ul general nu au ajuns niciodată.

Jackie Chan DC Racing conduc la P2 iar Rebellion au avut probleme cu #31 și #13 ar putea primi o penalizare
Jackie Chan DC Racing conduc la P2 iar Rebellion au avut probleme cu #31 și #13 ar putea primi o penalizare

La începutul orei a 19-a, ORECA-ul #31 al Rebellion a intrat la boxe pentru ceea ce ar fi trebuit să fie o oprire obișnuită însă mașina a fost împinsă în garaj iar echipa de mecanici s-a pus pe treabă. Problemele la cutia de viteze au aruncat mașina în afara primilor 10 la general și, apoi, colac peste pupăză, o oprire a mașinii #13 nu a mers conform planului iar Heinemeier Hansson s-a pus în mișcare prea repede, luând cu el și un mecanic. Toate acestea au ajutat Porsche #2 care a urcat pe 8. La finele orei a 20-a, Jackie Chan DC Racing conduceau cu #38 care bifase deja 300 de tururi, Vaillante-Rebellion și Signatech-Alpine fiind pe locurile 2-3. Echipajul #13 era cel de pe doi însă aceștia sufereau din cauza unei probleme la demaror care i-ar pune în pericol în cazul primirii unui stop-and-go.

GTE-Pro 

Aston-Martin au continuat să conducă la GTE-Pro însă Corvette Racing s-au implicat pentru prima dată activ la vârf, echipajul #63 urcând pe prima poziție odată cu creșterea temperaturii. Ford, Ferrari și Porsche aveau la rândul lor mașini în Top 7-le clasei. Ecarturile mici și varietatea de mașini care împart aceleași bucăți de drum arată că BoP-ul a fost, totuși, făcut inspirat.

Corvette Racing au condus la clasa lor prin singura mașină care mai are șanse la victorie
Corvette Racing au condus la clasa lor prin singura mașină care mai are șanse la victorie

GTE-Am

Nu multe incidente au lovit JMW Motorsport, înafară de un derapaj al lui Dries Vanthoor la intrarea la boxe. Incidentul a fost însă minor iar Ferrari-urile #55 (Spirit of Race), #62 (Scuderia Corsa) și Aston-ul Beechdean #99. Asta în timp ce Romain Brandela a mai bifat o ieșirea în decor, dar minoră, pentru Corvette-ul Larbre.

JMW Motorsport a continaut să conducă la GTE-Am prin noul lor 488 cu numărul 84
JMW Motorsport a continaut să conducă la GTE-Am prin noul lor 488 cu numărul 84

Următorul raport va veni după căderea steagului de pătrățele pe care nu știm ce echipaj îl va vedea primul…