Formula 3 Hungaroring: Joel Eriksson rămâne în frunte

Formula 3 Hungaroring: Joel Eriksson rămâne în frunte

Răfuiala în patru pentru titlul din acest an a continuat cu trei manșe terne pe Hungaroring, unde Lando Norris a tras ponoasele starturilor ratate.

Pe ploaie, primele calificări i-au revenit lui Maxi Gunther, care se plasa într-o poziție ideală de a prelua conducerea la general în Ungaria, dat fiind că rivalii săi direcți nici măcar nu se aflau în imediata sa apropiere: Norris doar pe 7 și Joel Eriksson tocmai în ultima linie a grilei, pe 17. În schimb, părea un weekend mai bun pentru Van Amersfoort Racing, cu toate cele trei monoposturi în prima jumătate a clasamentului, chiar dacă Hungaroringul n-a fost niciodată traseul predilect al inginerilor echipei olandeze. Cea de-a doua sesiune a fost un sparring între Ilott și Eriksson, cu Zhou în formă bună.

Cursa 1

Maxi Gunther și-a păstrat prima poziție la start, în timp ce următorii trei s-au bătut pentru aceeași zonă de asfalt pe interiorul primului viraj, prin care toată lumea a trecut cu bine. Nu același lucru se poate spune de prima parcurgere a șicanei 6/7, unde Piquet a schimbat direcția pe frânare și a fost percutat din spate de Ralf Aron. După o scurtă neutralizare, Gunther s-a desprins de un grup urmăritor de 6 monoposturi, în timp ce Mick Schumacher conducea de pe 8 un trenuleț ce-i cuprindea pe Norris, Beckmann și Eriksson.

Marino Sato și Ferdinand Habsburg au fost penalizați pentru anticiparea startului, apoi au început atacurile în pluton: Mawson a urcat pe 4 în dauna lui Ilott, apoi Norris a găsit breșa (nu fără contact) să treacă de Schumacher. Cu 8 minute înainte de final, Eriksson și-a devansat noul coechipier David Beckmann în același prim viraj, intrând astfel în zona punctelor. Mick Schumacher s-a apărat exemplar apoi în fața lui Eriksson până la final, în timp ce coechipierul și conaționalul său Gunther a învins cu peste 5 secunde avans în raport cu Hughes, Daruvala și Mawson. Maxi trecea astfel pe primul loc la general, date fiind clasările adversarilor direcți: Ilott pe 5, Norris pe 8 și Eriksson pe 10.

Cursa 2

Callum Ilott și-a păstrat prima poziție la start, iar amenințarea lui Eriksson nu s-a materializat de-a lungul manșei. Cei doi au făcut o operațiune excelentă la general, spre deosebire de liderul Maxi Gunther, care a rămas blocat pe 6, în urma lui David Beckmann. Acesta din urmă a obținut primele sale puncte din 2017, chiar la a doua cursă cu noua sa echipă, Motopark. În sfârșit, Eriksson nu mai are un handicap în raport cu adversarii direcți pentru titlu: dacă Andres Soori și Makino Sato nu sunt oamenii care să fure puncte importante rivalilor, Beckmann a făcut deja acest lucru pe Hungaroring. Ce să mai spunem despre Lando Norris, care și-a stricat toate socotelile printr-un start ratat, reușind să adune doar un singur punct? Pe podium a mai urcat Guanyu Zhou, cel care nu mai văzuse paddockul de sus tocmai de la vizita anterioară la Budapesta, în aprilie 2016.

Cursa 3

Aceiași doi piloți au plecat din prima linie și în ultima manșă maghiară, ca și în precedenta. A fost inversată ordinea dintre Eriksson și Ilott, iar scenariul s-a repetat: polemanul și-a păstrat primul loc și a reușit desprinderea, câștigând cu facilitate întrecerea. Coroborat cu o nouă clasare pe 6 a lui Gunther, suedezul a revenit la conducere în clasamentul general. Lando Norris nu a mai pierdut decât un loc la start, reușind apoi să și-l recucerească pe final de la Guanyu Zhou, după ce oficialii au judecat în favoarea britanicului incidentul din șicana 6/7. Beckmann a fost iarăși baricada înaintea lui Gunther, reușind al doilea loc 5 consecutiv.

Așadar, tradiția a continuat: Joel Eriksson a obținut câte o victorie pe fiecare traseu vizitat de campionat în acest sezon, iar Prema s-a impus în două manșe din trei pe Hungaroring, la fel cum reușea în vizitele precedente (2014 și 2016). Avem o luptă fascinantă la vârf, cu patru piloți cuprinși în doar 28 de puncte, care au câștigat toate cele 12 manșe de până acum. Ei reprezintă trei echipe din țări diferite și au trei naționalități diferite: doi piloți Prema și doi britanici sunt în avanposturi. Însă, pentru moment, suedezul Eriksson e lider, urmat de constantul Gunther, cel care niciodată n-a terminat mai jos de poziția a șaptea în acest an. Următoarea etapă are loc peste doar două săptămâni, la Norisring.