IndyCar Road America: Scott Dixon învinge grupul Penske

IndyCar Road America: Scott Dixon învinge grupul Penske

Binomul Dixon-Ganassi a găsit soluția pentru a devansa cvartetul Penske, într-o cursă ce părea destinată oamenilor Căpitanului.

După haosul de pe ovalul din Texas, cea de-a patra cursă de IndyCar programată în cursul lunii iunie a adus 21 de piloți pe legendarul traseu din Wisconsin. Road America era unul dintre puținele circuite unde cvadruplul campion al seriei, Scott Dixon, nu reușise vreodată să se impună. Înainte ca motoarele să fie ambalate, am avut câteva știri notabile: Gutierrez a semnat cu Dale Coyne pentru tot restul sezonului, Jimmy Vasser ar fi tentat să revină ca patron de echipă, iar Mikhail Aleshin avea probleme cu viza după Le Mans. În locul rusului a evoluat în FP1 cel mai bun prieten al coechipierului său James Hinchcliffe: pilotul DTM Robert Wickens. Apoi, Aleshin s-a întors și Wickens n-a avut ocazia debutului în cursă.

Însă marele absent al weekendului era Roger Penske. Mașinile sale erau totuși pregătite să domine etapa, reușind să se claseze în bloc pe primele patru poziții în FP2 și FP3, cu cel mai apropiat rival la peste jumătate de secundă. Aceeași supremație a fost etalată și în calificări, unde Castroneves și Power și-au disputat întâietatea. Pentru a 50-a oară în istorie, brazilianul a plecat din pole, fiind cu 6 sutimi mai rapid decât coechipierul său. Pe 5 în urma grupului Penske se afla Scott Dixon, la 1,6 secunde de Castroneves!

DDHhtKpXoAA7Xy2

La fel cum Valentino Rossi găsește duminica în cursă resurse nebănuite și topește deficitul din calificări, Dixon s-a putut ține după grupul Penske. În IndyCar e crucială gestiunea unor momente-cheie, iar pe Road America am văzut acest lucru puțin după jumătatea cursei. Castroneves și Newgarden au alternat la conducere de la start până la prima neutralizare, venită între tururile 26 și 29 în urma contactului suferit de Sato în virajul 11.

La restart, strategia echipei Ganassi de a monta pneurile soft (roșii) i-a permis lui Dixon să preia conducerea printr-o manevră deosebită pe exteriorul primului viraj în dauna lui Newgarden. Americanul a fost fair-play și nu l-a forțat pe exterior pe adversar, apoi l-a presat până la sosire. Chiar dacă monopostul Penske #2 era ceva mai rapid, diferența era prea mică și Dixon și-a păstrat pentru final suficiente secunde de push-to-pass pentru a se putea apăra. Astfel, grație primei victorii stagionale, neozeelandezul s-a distanțat la general de piloții Penske, avansul său fiind de 33 de puncte după 10 din 17 curse disputate. În ierarhia all-time, el se află la doar un succes de Michael Andretti.

Ordinea la sosire în grupul Căpitanului a fost Newgarden – Castroneves – Pagenaud – Power, în timp ce grupul Andretti a fost iarăși departe de top 10. Singurul care nu a văzut steagul în carouri a fost Tony Kanaan, care s-a întersectat din nou cu Alex Rossi, lovind zidul după ce a pierdut un element de pe aripa față chiar înaintea rapidului viraj 11. Brazilianul a abandonat chiar în weekendul în care sărbătorea 16 ani de starturi consecutive în campionat.

Peste două săptămâni vizităm ovalul din Iowa, unde Josef Newgarden câștiga anul trecut pentru Ed Carpenter Racing.