Formula 1 Azerbaidjan: Team Focus – Mercedes

Formula 1 Azerbaidjan: Team Focus – Mercedes

Etapa plină de incidente de la Baku a găsit unul dintre piloții Mercedes obținând un loc 2 nesperat, dar pe Lewis Hamilton pierzând teren în lupta pentru titlu.

După ce în calificări au acaparat prima linie a grilei de start, cei de la Mercedes aveau toate motivele să spere să obțină maximum de puncte din primul Mare Premiu al Azerbaidjanului. Când steagul cu pătrățele a fluturat, punctele adunate nu au fost tocmai mulțumitoare – mai ales că pilotul din lupta pentru titlu a fost surclasat de rivalul său.

Hamilton părea să aibă cursa sub control. Plecat din pole-position, britanicul a controlat ritmul în timp ce în urma lui haosul a dominat. Mai multe incidente au dus au avut loc la start, într-unul dintre ele fiind implicat Valtteri Bottas. Finlandezul a fost nevoit să intre la boxe pentru reparații, căzând pe ultima poziție a clasamentului, la un tur în urma coechipierului său.

Nimeni nu ar fi crezut posibilă o revenire ca cea care a avut loc mai apoi. Cu ajutorul unor perioade de Safety Car, Bottas a reușit să revină în același tur cu liderul și să prindă plutonul din urmă înainte de a avansa în clasament loc după loc.

DDUuViGXoAE6DGq.jpg-large

Cel mai controversat moment al cursei l-a avut pe Hamilton drept unul dintre protagoniști. Acesta a fost lovit de Sebastian Vettel după ce britanicul a încetinit ritmul în așteptarea unui restart, fapt ce l-a luat aparent prin surprindere pe german. Evenimentul nu a contat aproape deloc în economia cursei Mercedes în final, însă ghinionul a făcut ca britanicul să întâmpine alte probleme și să piardă conducerea cursei.

Comisarii s-au uitat peste datele mele și motivul pentru care nu am primit o penalizare a fost că nu am testat frânele. Nu am intenția să fac asta nimănui. Conduc cursa, de ce aș face-o? Nu a existat absolut niciun gând sau motiv pentru care aș face asta. Beneficiul este zero.

Suportul din jurul căștii britanicului s-a desprins în mod bizar, iar după câteva încercări nereușite de a-l monta la loc de unul singur, Hamilton a intrat la boxe, unde i s-a oferit unul nou. Secundele pierdute au însemnat nu numai pierderea șansei uriașe de a câștiga cursa, dar și pierderea poziției pe circuit în fața lui Vettel. Germanul a încheiat Marele Premiu cu un loc în fața pilotului Mercedes, care a trecut linia de sosire al 5-lea. 14 puncte îi separă pe cei doi în campionat acum, iar distanța față de urmăritor s-a micșorat la 28 de puncte.

DDQfNK0XYAAOAWi.jpg-large

Acel urmăritor este tocmai Bottas. Croindu-și drum prin pluton și profitând de numeroase abandonuri și evenimente întâmplate cu cei din față, finlandezul a reușit să urce pe podiumul final în Azerbaidjan în ciuda faptului că se regăsea, cum am mai spus, la un tur în urmă în prima parte a cursei. Bottas părea că va încheia cu siguranță al 3-lea, dar o viteză extraordinară găsită la ieșirea din ultimul viraj în turul final a făcut ca pilotul Mercedes să-l surclaseze pe Lance Stroll și să urce pe locul 2 cu câțiva metri înainte de linia de sosire.

Am arătat că nu trebuie niciodată să te dai bătut. Echipa mi-a spus să rămân concentrat, că vor exista oportunități, și așa a fost. A fost o cursă nebună. După Safety Car am putut să ajung aproape de cei din față, iar următorul Safety Car și întreruperea cursei mi-a permis să ajung în același tur și să mă implic în luptă, cu o mașină bună.

DDPPuOZXoAIduQo.jpg-large

Până la urmă, se putea mai rău pentru Mercedes. Beneficiind de clasarea slabă ce a încununat problemele lui Kimi Raikkonen, echipa și-a mărit avansul din clasamentul constructorilor la 24 de puncte. Ne apropiem de jumătatea sezonului, iar ambele titluri sunt în joc atât pentru Mercedes, cât și pentru Ferrari.

În ce privește alți piloți „protejați” ai echipei, Esteban Ocon a avut o evoluție bună, terminând pe locul 6 și adunând noi puncte importante pentru echipa Force India. Cu toate acestea, are o parte importantă de vină într-un nou incident în care au fost implicați cei doi piloți ai ei. Tensiunea a crescut considerabil în cadrul echipei, iar Ocon va avea nevoie de câteva Mari Premii liniștite în viitorul apropiat. Talentul ni l-a demonstrat – e acolo.

La Sauber, Pascal Wehrlein a acumulat un nou punct după clasarea sa pe locul 10. Dat fiind că și McLaren a punctat la Baku, rezultatul ar putea fi important la finalul sezonului, însă e clar că echipa la care evoluează în acest moment germanul este una dintre, dacă nu chiar cea mai, slabă din acest an.

Săptămâna viitoare, Mercedes se va deplasa în Austria pentru un Mare Premiu care le surâde. De la revenirea circuitului Red Bull Ring în calendar, piloții echipei germane și-au adjudecat toate cele trei victorii, Hamilton câștigând anul trecut din pole-position. Britanicul trebuie să lase ghinionul din Azerbaidjan în urmă – pare a fi omul de bătut în Formula 1.

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI