Formula 1 Azerbaidjan: Team Focus – Red Bull Racing

Formula 1 Azerbaidjan: Team Focus – Red Bull Racing

Norocul e parte din joc, iar cărțile bune i-au venit încă o dată lui Daniel Ricciardo, care a adus prima victorie pentru Red Bull Racing în 2017 la Baku.

De la începutul noii ere turbo în 2014, Red Bull Racing a obținut șase victorii: cinci prin Ricciardo și una grație lui Verstappen. Toate acestea au avut un element conjunctural și niciodată n-au fost obținute cu plecare de pe vreuna din primele trei poziții ale grilei de start. În 2014, Ricciardo profita de problemele Mercedes cu frânele în Canada, apoi de un safety car care l-a prejudiciat pe Rosberg în Ungaria și de un acroșaj între Nico și Lewis la Spa. Anul trecut în Spania am avut iarăși un contact între piloții Mercedes imediat după start, iar la Sepang motorul lui Hamilton a cedat și Rosberg a fost răsucit la start de Vettel.

Un scenariu la fel de haotic a dus și la victoria din Azerbaidjan: acroșaj între Bottas și Raikkonen, penalizare a lui Vettel și o oprire neprogramată pentru Hamilton. Red Bull dictase ritmul în FP1, însă antrenamentele și apoi calificările au restabilit ordinea cu care ne-am obișnuit deja în 2017, austriecii fiind a treia forță, la ceva distanță de Mercedes și Ferrari. În Q1 și Q2 Ricciardo a fost la trei zecimi în urma lui Verstappen, iar asta l-a făcut să supra-piloteze în ultima secvență. Australianul a lovit zidul și astfel n-a putut să vină alături de colegul său în linia a treia a grilei.

Cât de rău arăta această cursă pentru Red Bull Racing după consumarea primului sfert: Daniel Ricciardo fusese nevoit să treacă pe la boxe cu anticipație pentru a curăța aerisirile frânelor de resturi colectate după start, iar Max Verstappen era deja scos din joc din cauza presiunii uleiului. Scenariul devenise complicat pentru australian, care a avut șansă cu acroșajul dintre echipierii Force India, însă a pierdut avantajul supersofturilor odată cu steagul roșu, arborat într-un moment în care mai toți erau pe pneurile soft. Chiar și așa, ceilalți nu mai aveau seturi noi și astfel, la restart, Ricciardo a reușit o triplare esențială în economia cursei, în detrimentul perechii Williams.

https://www.youtube.com/watch?v=J4BlGR91vLU

Ulterior, n-au mai fost probleme din spate cu Lance Stroll, iar problemele lui Hamilton și Vettel i-au făcut cadou prima poziție. Ritmul a fost suficient de solid pentru a nu avea emoții cu recuperarea lui Bottas, iar Christian Horner și oamenii săi l-au ghidat excelent de pe margine pe Ricciardo. Cel mai rapid tur al învingătorului a fost cu 1,4s mai lent ca reperele stabilite de Vettel și Hamilton, favoriții la titlu fiind însă în afara podiumului de pe care Daniel etala un trademark smile:

Niciodată n-am avut vreo victorie monotonă, fapt dovedit și astăzi. Șansele la podium scăzuseră mult odată cu oprirea neprogramată ce m-a aruncat pe 17, dar apoi lucrurile s-au aranjat în favoarea noastră. Crucial a fost acel restart la care am forțat depășirea în luptă cu Massa, Stroll și Hulkenberg. Îmi pare rău pentru Max și sper să revenim ambii pe podium cât mai curând.

P-20170625-00899_News

Așadar, chiar dacă Verstappen e mai rapid în calificări, Ricciardo a reușit să bifeze primul triumf pentru Red Bull în 2017, după alte trei curse încheiate pe poziția a treia. Este așadar primul sezon din 2013 încoace când trei echipe reușesc victorii, iar analiștii subliniază faptul că acum șansele ca australianul să părăsească echipa la final de an sunt aproape nule. Piloții insistă adesea pentru clauze legate de performanța monopostului: un sezon fără victorie schimbă datele problemei la masa negocierilor, cum a fost în 2014 cu Vettel.

P-20170625-00834_News

Max Verstappen venise la Baku încă dominat de resentimente cauzate de abandonul tehnic din Canada, iar paharul se tot umple după o nouă mezaventură. Tocmai pentru a evita vreo declarație pripită, tânărul olandez nu a discutat cu presa imediat după retragerea din cursa azeră, fapt ce i-a atras o amendă de 25.000 Euro. Urmează cursa de casă pentru echipă, iar simțul umorului nu l-a părăsit pe Max:

De miercuri mă voi pregăti pentru Austria pe simulator. Măcar acolo nu-mi poate ceda motorul.

P-20170625-00929_News

Destine similare au avut și piloții Toro Rosso în Azerbaidjan: Kvyat a abandonat din cauza transmisiei cu câteva minute înaintea lui Verstappen, în timp ce Sainz Jr s-a răsucit după start ca să evite un acroșaj cu coechipierul său, apoi a făcut o cursă bună de recuperare până pe 8. Paralela continuă: spaniolul adună punctele, dar rusul l-a învins în calificări.

Niciunul dintre piloții filierei austriece nu a fost în acțiune în acest weekend: Gasly (Superformula) și Kari (GP3) revin peste două săptămâni, în timp ce la finele acestei săptămâni îi avem pe Ticktum, Verschoor și Verhangen pe Hungaroring, în Formula Renault 2.0.

P-20170625-00669_News

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE DIN SERIA TEAM FOCUS AICI