Franța 2007: O dublă Ferrari strânge lupta la vârf

Raikkonen și Massa au adus o dublă Ferrari în Franța, stopând defilarea McLaren din ultimele trei etape. Însă un mare scandal se profila.

Din cvartetul fruntaș, Kimi Raikkonen era elementul cel mai lipsit de rezultate în ultima vreme: nu mai câștigase din debutul sezonului, din Australia, iar pe podium nu mai urcase din Bahrain. În ultimele patru curse adunase un loc 4, un loc 5, un loc 8 și un abandon, ceea ce-l aruncase la 26 de puncte de liderul Lewis Hamilton și la 7 unități în urma colegului Felipe Massa. Ultimele trei etape se încheiaseră cu victorii clare pentru McLaren, dintre care două duble. Totuși, tensiunea crescuse mult în tabăra britanică, odată ce Alonso a realizat că are un coechipier care-l poate învinge.

În Franța, rolurile aveau să se inverseze complet: ascendent de viteză pentru Ferrari, dar și un duel intern care creștea în intensitate între cei doi piloți ai Scuderiei. De cealaltă parte, pentru McLaren problemele au început încă din FP1, când Hamilton a suferit o sincopă de ordin electronic. În FP3, a fost rândul lui Alonso să petreacă mult timp în garaj din cauza unui senzor de frână. Între timp, perechea Ferrari a pus presiune, fiind în toate cele trei sesiuni în top 3. În FP2 au surprins plăcut monoposturile Toro Rosso – Speed al treilea și Liuzzi al cincilea.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP France_07

Trendul a continuat în calificări: Alonso n-a putut rula în ultima secvență din cauza cedării unui element ceramic, iar Hamilton a comis o eroare prin care i-a deschis larg calea înspre pole-position lui Felipe Massa. Raikkonen era într-o poziție ideală pe 3, cu o cantitate mult mai mare de benzină decât ocupanții primei linii. Finlandezul scăpase de posibilitatea ca Alonso să-l încurce în faza inițială a cursei, pe o strategie similară. Robert Kubica a venit alături de Kimi în linia a doua, iar echipierii Renault l-a devansat în mod surprinzător pe Nick Heidfeld. Nico Rosberg a adus încă o dată modestul Williams FW29 în top 10.

Qua08FRA

Hamilton avea cel mai puțin combustibil dintre primii trei, așa că trebuia să facă tot posibilul să treacă în frunte la start. Doar că în noaptea dinaintea cursei a plouat și toată guma depusă de plecările din seriile-suport s-a curățat. Astfel, atât englezul, cât și Kubica în urma sa, au avut dificultăți în a se pune în mișcare. Raikkonen își făcuse un obicei recent din a pleca modest, dar de această dată a reușit să urce pe 2 și să-i asigure spatele lui Massa pe primul stint, blocându-l pe Hamilton până când acesta a intrat la boxe la finele turului 16.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP France_02

După aceea a fost clar pentru toată lumea ce avantaj avea Ferrari, căci a mai durat ceva până când Massa și apoi Raikkonen au oprit și ei. Scuderia planificase două opriri, iar Hamilton avea de efectuat trei. Alonso a promovat două locuri în turul inaugural pe fondul contactului dintre Trulli și Kovalainen, apoi a trecut rapid de Rosberg și a rămas blocat în urma monoposturilor BMW și a lui Fisichella. Pentru ultimul punct s-a dus o luptă eroică, în care Jenson Button, plecat de pe 13, a progresat până la a-l devansa pe Nico Rosberg. Astfel, în cea de-a opta etapă a sezonului, Honda a obținut primul punct din 2007.

F1-Fansite.com 2007 HD wallpaper F1 GP France_10

Revenind asupra luptei la vârf, Raikkonen a egalat scorul la 2 cu ceilalți trei protagoniști în ceea ce privește victoriile stagionale. Diferența în clasament era dată de constanță: dacă pentru finlandez era al patrulea podium, liderul Hamilton reușea să-și continue seria perfectă de clasări în top 3. În CV-ul său nu era așadar încă nicio cursă de Formula 1 terminată în afara podiumului de premiere. Iar asta se traducea în 14 puncte avans față de Alonso, 17 în raport cu Massa și 22 până la Raikkonen.

Weekendul francez s-a disputat cu gândul că ar putea fi ultimul la Magny-Cours, însă ulterior s-a decis prelungirea contractului pentru încă un sezon. După 2008, Franța a ieșit din caledar și abia în 2018 s-a perfectat revenirea. Două momente notabile s-au mai petrecut în acele zile: Michael Schumacher l-a luat ca pasager pe Zinedine Zidane în al său FXX, iar Ernesto Viso a scăpat ca prin minune dintr-un accident teribil în cursa de GP2 care începuse cu șocantul acroșaj al colegilor iSport din prima linie (Glock și Zuber).

Furtuna avea să vină la două zile după Marele Premiu, când designerul-șef Mike Coughlan (McLaren) a fost suspendat de echipa sa. Dosarul colaborării ilicite dintre acesta și Nigel Stepney (Ferrari) începea să capete contur și un scandal răsunător lua proporții înainte de Silverstone.