Formula 1 Austria: Lucruri de urmărit

Formula 1 Austria: Lucruri de urmărit

Mercedes versus Ferrari, episodul 9

Ferrari conduce clasamentul piloților înainte de cursa din Austria prin Sebastian Vettel, dar Mercedes este lideră la constructori. Pornind de pe locul secund și profitând de penalizarea cu 5 locuri pe grilă a lui Lewis Hamilton, Vettel și-ar putea mări avansul într-un moment important al sezonului. Mercedes însă caută să minimizeze daunele și va spera ca Valtteri Bottas, care va pleca din pole-position, să reușească să-i aducă victoria. Care dintre cele două echipe va avea de câștigat mai mult – sau de pierdut mai puțin – la capătul cursei?

Ce fel de cursă va face Hamilton?

Pornind pe supersoft-uri de pe locul 8 după penalizarea primită, Hamilton va avea o strategie de cursă diferită față de cei din jur. Rămâne de văzut dacă Mercedes va aplica vreo tactică specială și, totodată, cum va aborda Ferrari Marele Premiu ținând cont de problemele lui Hamilton. Un ritm fals care să facă în așa fel încât britanicul să fie ajutat, respectiv pus în încurcături, nu este exclus. Hamilton este un pion important și în afara victoriei pe care ambele echipe o vor căuta, jocurile pot fi făcute în jurul său. Deși pilotul s-a rezumat la a menționa „limitarea pierderilor”, ceva ne spune că britanicul va forța o clasare cât mai bună. Ar face bine la moral.

DERn77tWAAAu0ZW.jpg-large

Poate interveni Red Bull în lupta pentru victorie?

Plecați de pe grila de start de pe locurile 4 și 5, Daniel Ricciardo și Max Verstappen vor evolua pe circuitul „de casă” al echipei Red Bull. Diferența de performanță față de Mercedes și Ferrari nu e imensă, dar suficientă încât în condiții normale cei doi să nu conteze prea mult în lupta pentru victorie. Prezența lui Hamilton în jurul lor ar putea condimenta cursa, precum o poate face vremea. Șansele de ploaie sunt decente pe circuitul din Stiria (în jur de 50% la ora scrierii acestui text), iar calculele se pot modifica – în special în condiții de vreme schimbătoare. Red Bull și-ar dori cu siguranță o cursă imprevizibilă pentru a avea șanse mai bune de a repeta victoria de la Baku.

Lupta pentru puncte

Mai multe echipe sunt în poziții diferite în ce privește lupta pentru puncte. Haas s-a dovedit a fi foarte rapidă în Austria, iar Romain Grosjean are șanse bune de a puncta serios, pornind de pe locul 6. Rămâne de văzut ce poate face Kevin Magnussen, care va lua startul din poziția a 15-a. Force India și-ar putea continua rezultatele excelente cu clasări în puncte cu ambii piloți astăzi – totul ține de ei, căci ritmul mașinii le oferă în mod evident această posibilitate. McLaren „arată mai bine” după spusele lui Stoffel Vandoorne, dar există speranțe pentru puncte în tabăra sa și a lui Fernando Alonso? Lupta va fi interesantă, cu Toro Rosso și Renault în aceeași zonă a plutonului. Nu în ultimul rând, cât va putea recupera Williams după calificările dezastruoase de ieri? Orice punct câștigat ar putea fi remarcabil pentru echipa care în urmă cu doar trei ani pleca cu ambii piloți de pe primele două poziții ale grilei.

DENvlkAXYAEa2Pg.jpg-large

Traficul poate infleunța decisiv deznodământul cursei

Pe un circuit atât de scurt, mașinile prinse din urmă cu tur(uri) vor fi un factor cheie în Marele Premiu. 20 de monoposturi rulând într-un interval de puțin peste un minut este mult, iar acest lucru s-a putut vedea atât în calificări, cât și în antrenamente. Dacă vremea va da o dimensiune suplimentară cursei, piloții întârziați vor prezenta o provocare și mai mare pentru lideri. În mod evident, gestionarea traficului va fi unul din punctele cheie ale Marelui Premiu.