Formula E 2016/17: Mizele finalei de la Montreal

Formula E 2016/17: Mizele finalei de la Montreal

Campionatul cu cea mai puternică expansiune din ultimii ani își decide titlurile pe străzile din Montreal, unde Sebastien Buemi și Renault e.dams vin cu prima șansă.

În trei ani, conceptul lui Alejandro Agag s-a dovedit extrem de atrăgător pentru constructori: costuri reduse, etape urbane și, desigur, o ideologie în acord cu direcțiile de dezvoltare ale producției de serie. În acest sens, nu e de mirare că ofensiva germană s-a întețit, conform anunțurilor din ultima vreme, și că lupta pare să se mute din arena DTM în Formula E: Audi își va oficializa implicarea în sezonul al patrulea, BMW va veni în sezonul al cincilea, iar Mercedes în cel de-al șaselea. Însă momentan avem de încheiat povestea aflată în desfășurare!

Matematica spune că patru piloți mai pot cuceri titlul, iar faptul că aceștia reprezintă interesele a patru echipe diferite e un bonus pentru oamenii de PR. Însă pentru Felix Rosenqvist (Mahindra) și Sam Bird (DS Virgin) șansele sunt doar ipotetice, cam ca ale lui Lewis Hamilton la finala din 2010. Dacă nu obține cele trei puncte pentru pole în prima manșă, englezul e deja scos din calcule. Cât despre suedez, acesta și-ar permite să nu ia pole-ul și să mai spere, doar dacă acele puncte suplimentare nu sunt adjudecate tot de Buemi. Acesta nu a excelat în cele opt sesiuni de calificări la care a participat, fiind doar de două ori în pole.

FIA Formula E, race 9/10 New York

Amenințarea pentru vârful de lance al Renault e.dams este Lucas di Grassi, care a urcat pe podium de 6 ori din 8 starturi în prezența lui Buemi, dar n-a reușit acest lucru și în cele două curse de la New York, unde elvețianul a lipsit din cauza programului din WEC. Chiar și așa, brazilianul a putut să se apropie de la 32 la doar 10 puncte de lider, ceea ce ar putea duce la o nouă finală deosebit de strânsă.

Primele două titluri s-au decis la diferență de un punct sau două, iar amintirea celor întâmplate acum 12 luni la Londra e vie în memoria protagoniștilor. Buemi a declarat că reputația lui di Grassi ar suferi teribil dacă ar repeta manevra controversată de atunci, iar adversarul său i-a replicat tăios că a vorbi despre ceilalți e doar o formă de a arăta că resimți presiunea. Totuși, sezonul lui Buemi a fost remarcabil: 6 victorii, o descalificare ce nu i se poate imputa, o problemă tehnică în Mexic și două curse la care a absentat. Prin comparație, di Grassi a învins doar o dată.

Nicolas Prost nu a mai reușit anul acesta să obțină vreo victorie, ba chiar nici măcar un podium. Totuși, el este unicul pilot ce a punctat în fiecare dintre cele 10 manșe disputate, iar asta-l plasează pe 5 la general, cu puncte mai multe decât Daniel Abt. Germanul este, fără doar și poate, cel mai ghinionist din pluton, fiind trădat de mecanică în repetate rânduri. Din acest motiv, Renault e.dams are un avans liniștitor de 65 de puncte în fața Abt Schaeffler Audi și e foarte posibil ca monopolul să continue cu al treilea titlu la echipe. Pentru echipa germană e mai degrabă presant ecartul de 12 puncte în raport cu Mahindra, grupare care punctează regulat cu ambii piloți, Rosenqvist și Heidfeld fiind de nouă ori pe podium până acum.

AUTO - FORMULA E MONACO 2017

În rest, dacă ar fi ca la Montreal să avem parte de un nou învingător în sezonul al treilea, Jean-Eric Vergne ar putea avea o șansă bună, după trei curse încheiate pe locul secund. Heidfeld este un colecționar de locuri 3 (de 7 ori până acum) și dispune de un monopost cu care poate spera la mai mult, iar Pechito Lopez se află într-o situație similară, după ce coechipierul său a dominat la New York pentru DS Virgin.

O luptă mult mai strânsă se dă pentru lanterna roșie a echipelor: Andretti, Dragon, Venturi și Jaguar sunt despărțite de doar 9 puncte. Uzina britanică și-ar dori ca stagiunea de debut să nu se încheie pe ultimul loc, însă momentan aceștia n-au punctat bine decât în manșa haotică din Mexic.