Formula 1 Ungaria: Red Bull suprinde în FP1

Formula 1 Ungaria: Red Bull suprinde în FP1

Daniel Ricciardo a fost cel mai rapid pilot în prima sesiune de antrenamente, australianul demonstrand că upgrade-urile gândite de Adrian Newey funcţionează. Timpul de referinţă a fost de 1m18.486s, cu peste 1,2 secunde mai rapid decât timpul de pole position din 2016.

Locul 2 i-a revenit finlandezului Raikkonen. Kimi a fost cu 0,2 secunde mai lent ca Ricciardo într-o sesiune în care monoposturile Ferrari s-au dovedit a fi extrem de nervoase pe puntea spate. Italienii au testat mai multe configuraţii aerodinamice pentru a încerca să găsească setarea optimă. Din acest motiv, timpii din FP1 nu sunt extrem de reprezentativi.

Mercedes a terminat ziua e locurile 3 şi 4 cu Hamilton înaintea lui Bottas, distanţa dintre cei doi fiind de 4 zecimi de secundă. Mai important însă este ecartul între Hamilton şi Ricciardo. Aproape 0,4 secunde.

Verstappen a fost al 5-lea, la puţin sub 0,9 secunde faţă de coechipierul Ricciardo, iar Vettel a fost al 6-lea, la o secundă de lider, dar germanul s-a concentrat asupra găsirii celui mai potrivit setup.

Perechea McLaren a terminat sesiunea în top 10, cu Alonso pe locul 7 şi Vandoorne pe 8. Hungaroring este un circuit pe care monoposturile care nu beneficiază de PU-uri foarte perfoamente, dar care ruleză cu şasiuri mai mult decât decente vor avea un cuvânt de spus. Iar McLaren demonstrază că se încadrează în această categorie.

Pe locurile 9 şi 10 îi găsim pe echipierii Renault, cu Hulkenberg la 0,3 secunde în faţa coechipierului Palmer. Massa a fost al 11-lea, urmat de Perez şi de ambii piloţi Toro Rosso. Kvyat a fost mai rapid decât Sainz, spaniolul luptându-se toată sesiunea cu un comportament subvirator extrem.

Stroll a fost al 15-lea, urmat de Grosjean care a avut din nou probleme cu sistemul brake by wire. Alfonso Celis a fost al 17-lea, el pilotând în locul lui Ocon. Ericsson a fost al 18-lea, urmat de Giovinazzi care a pilotat în locul lui Magnussen la Haas. Italianul, extrem de dornic să se afirme a distrus monopostul în prima jumătate de oră, pierzând controlul asupra monopostului în virajul 5 şi percutând barierele TecPro cu o forţă de 8,1G.

Ultimul în prima sesiune de antrenamente libere a fost germanul Wehrlein.

© f1.com
© f1.com