DTM Zandvoort Cursa 1: Victorie pentru Glock, podium integral BMW

DTM Zandvoort Cursa 1: Victorie pentru Glock, podium integral BMW

O alegere inspirată în calificări a înclinat balanța în favoarea BMW, iar Timo Glock și colegii săi de pe podium au recuperat puncte importante față de trio-ul fruntaș, care a suferit în această manșă.

După două sesiuni de antrenamente în care i-am avut în frunte pe Farfus (BMW) și Green (Audi), calificările au fost date peste cap de venirea ploii în ultimele 7 minute. Majoritatea piloților BMW fuseseră trimiși pe pistă cu vreo 5 minute înaintea aversei, reușind să monopolizeze astfel primele două linii ale grilei. Timo Glock a semnat cel de-al doilea pole din 2017, urmat de Farfus, Wittmann și Martin. În schimb, dintre protagoniștii campionatului au fost prinși pe picior greșit Green, Auer și Spengler. Rene Rast și Loic Duval ocupau linia a treia pentru Audi, germanul fiind într-o postură bună să treacă în frunte la general, dat fiind că Ekstrom se lansa abia de pe 10.

La ora cursei nu mai era nicio amenințare a vremii potrivnice. În mod oarecum așteptat, Augusto Farfus a căzut la coada cvartetului fruntaș, brazilianul jucând cartea defensivei și frustrându-l pe Rast. Modelul BMW în culorile Shell a facilitat evadarea coechipierilor cu interes în clasamentul general. La mijloc de pluton, Blomqvist și Rockenfeller au fost cei care au dat cu zarul și au oprit la standuri după doar un tur, în așteptarea unei neutralizări. Era o posibilitate reală pe un traseu de modă veche, unde majoritatea contactelor se soldează cu lovirea glisierelor, sau cel puțin cu mașina imobilizată într-o zonă cu pietriș.

Totuși, un asemenea incident nu a survenit, iar între cei doi s-a produs rocada și au continuat să ruleze în aer curat, în timp ce în top 10 erau dueluri strânse ce-i încetineau pe majoritatea. Într-un interval mai convențional, spre jumătatea cursei, au intrat la boxe și primii cinci. BMW-urile de pe podiumul provizoriu au rămas în aceeași ordine, chiar dacă Wittmann a încercat un undercut și a atacat cu DRS când Glock încă-și aducea pneurile în temperatură. A fost onorabil faptul că nu s-a intervenit de la pupitrul de comandă pentru a orchestra rocade favorabile celor ce adunaseră mai multe puncte în primele 10 manșe.

Astfel, Glock a adus cea de-a treia victorie pentru BMW în acest an și a devenit vioara I pentru echipă grație celor 28 de puncte marcate. Wittmann și Martin au venit în aceeași secundă, belgianul fiind nevoit pe final să se apere în fața lui Rockenfeller și Green. Mike a rămas fără DRS și l-a lăsat pe britanic să încerce și el să treacă de Martin. N-a mers, așa că rocada s-a produs cu camaraderie în sens invers, la fel cum au făcut-o Hamilton și Bottas în cel mai recent Grand Prix. Rene Rast a fost și el vulnerabil pe final și a căzut pe 9, după ce l-a depășit Gary Paffett, dar tot a trecut pe primul loc la general. Loic Duval a ieșit din top 10 după ce i s-a administrat o strategie deficitară și rămâne în continuare unicul pilot fără puncte în actualul sezon.

Mattias Ekstrom a greșit în virajul Tarzan pe pneuri reci și a mai executat o piruetă la revenirea pe circuit, astfel fiind compromise șansele de a puncta. S-a și retras pe final, fiind astfel unul dintre cei doi care n-au văzut steagul în carouri, alături de Tom Blomqvist. Nici pentru Lucas Auer n-a fost o manșă cu noroc, duelul său cu Nico Muller aruncându-l pe 15. Așadar, primii trei din clasament au adunat în manșa de sâmbătă de la Zandvoort un total de … 2 puncte!