USCC: Acura a prezentat oficial la Monterey noul ARX-05 DPi

USCC: Acura a prezentat oficial la Monterey noul ARX-05 DPi

Acura a lansat oficial noul lor prototip ARX-05 DPi în cadrul săptămânii dedicate motorsport-ului din Monterey, California, în cadrul evenimentului de la The Quail – A Motorsport Gathering.

Gigantul Penske alături de Acura au dezvelit la finele săptămânii noul prototip Acura ARX-05 DPi care va concura, așa cum am prezentat încă din iulie, în campionatul IMSA Weathertech Sportscar Championship din 2018. Mașina, bazată pe platforma ORECA, a dat ochii cu publicul în cadrul Motorsport Reunion de la Monterey, casa circuitului Laguna Seca. Așa cum s-a putut vedea și în puținele poze care au apărut după primul shakedown executat de echipă cu mașina – în Europa – partea frontală a fost total redesenată.

Ca și Cadillac-ul, noua Acura este impunătoare, aducând (ca proporții) cu un P1, nu P2

Aceasta incorporează niște faruri complet redesenate care se aseamănă puternic cu ceea ce găsim pe modelele Acura de stradă – se prelungesc pe un eleron frontal care vine peste nasul mașinii. Nasul este și el complet diferit, ca și formă și lățime, necesitând astfel modificări și la partea din față a podelei. Partea laterală și spatele mașinii au primit mult mai puțină atenție, fiind mult mai asemănătoare cu profilul mașinii de bază – ORECA 07.

Lansarea a venit în urma anunțului că Penske și Acura s-au decis deja asupra primului cuplu de piloți pentru una dintre cele două mașini care vor fi pe grilă începând cu cursa de 24 de ore de la Daytona de anul viitor. Acesta va fi format din Dane Cameron – actual pilot al Action Express Racing – și Juan Pablo Montoya. Cel din urmă, fiind deja în curtea Penske, se va afla în mașină începând cu săptămâna următoare, când începe programul de teste la Road Atlanta. Cameron va păși în Acura abia după finele actualei stagiuni, deoarece este încă sub contract cu AXR. Aceștia din urmă au confirmat la rândul lor că au început deja căutările pentru înlocuitorul pilotului din mașina Whelen.

Eleron frontal?! Suntem în anii 80′?

În cadrul lansării din California, Roger Penske a confirmat că echipa sa, condusă de Tim Cindric, vizează bifarea mai multor teste de 12 ore înaintea debutului de la Daytona și, în plus, înscrierea unei Acura 07 de LMP2 la Petit Le Mans. Scopul acestei participări – cu un echipaj necunoscut de piloți – este de a strânge informații despre nivelul competiției și al mașinii în varianta sa „de bază”. În plus, Penske a spus că participarea într-o cursă încă de anul acesta, deși nu cu noul prototip, îi va ajuta pe oamenii săi să se reobișnuiască cu mersul curselor de anduranță pe care Penske le-a părăsit acum aproape un deceniu.

Cei ce vor compara acest profil și cel al ORECA-ului 07 cu siguranță vor găsi multe diferențe de finețe

Deși scopul principal al participării la Petit Le Mans este acela de culegere de informații, Team Penske nu neagă că vizează, totodată, și victoria – țintă deja trasată și pentru noua Acura în 2018, și asta încă din prima etapă. Dacă am fi vorbit de o altă formațiune care nu are istoria și palmaresul impresionant al Penske, am fi putut să bănuim că se aruncă la prea mult, însă nu și de această dată. Să nu uităm că, în urmă cu aproape 10 ani, în 2008, Penske se impunea la general la Sebring, în fața diesel-urilor Peugeot și Audi, cu un Porsche de LMP2 pe drumul către al treilea titlu la rând alături de marca germană în IMSA. Este, deci, de așteptat ca Penske să fie în față repede, așteptări similare cu cele pe care le avem pentru reintrarea celor de la Mazda în joc alături de Joest Racing (sau de deja existentele operațiuni Cadillac și Nissan).

Un livery oarecum asemănător cu ce am văzut pe mașinile Real-Time Racing din Pirelli World Challenge – cel puțin pentru moment

Acura ARX-05 este doar un nou pas către o direcție care ar trebui să bucure orice fan al curselor de anduranță, o direcție la care probabil nu se așteptau ACO când au decis interzicierea participării modelelor DPi la Le Mans. Se pare că, dacă vor continua cu această atitudine, francezii și ale lor ELMS (și WEC, totodată) vor fi umbrite de anvergura seriei americane IMSA care deja oferă cea mai variată paletă de prototipuri. Oare vom ajunge din nou pe culmile înregistrate de IMSA GTP în anii ’80? Doar timpul ne va spune – doar că, pe atunci, exista și un foarte puternic campionat mondial care-l dubla pe cel american, scenariu care nu pare să se traseze în prezent. Asta în ciuda diferitelor anunțuri din tabăra semi-fantomatică a prototipurilor P1-L…

Surse foto: Racer.com/Marshal Pruett, Team Penske/Acura