Turcia 2007: Un traseu-fetiș pentru Felipe Massa

Simetria existentă între piloții Ferrari și McLaren după primele 8 etape a rămas în picioare și după consumarea celui de-al 12-lea Grand Prix al stagiunii, fiecare dintre cei patru pretendenți la titlu având în cont câte trei victorii.

Kimi Raikkonen anunțase în Ungaria că Ferrari are șanse mai mari de a da replica pe traseul de la Istanbul, o pistă cu un caracter mai prielnic monoposturilor F2007 decât sinuosul Hungaroring. În sezonul precedent, Felipe Massa reușea în Turcia prima sa victorie în campionatul mondial de Formula 1, iar în urmă cu doi ani triumfa chiar Raikkonen, pe atunci angajat al adversarilor de la McLaren. Totuși, Lewis Hamilton era și el pe un teren propice, unde reușise prestații încântătoare în 2006 în seria GP2.

Într-un campionat atât de echilibrat, calificările au fost adesea cruciale. Și de această dată, Massa a fost la înălțime, devansându-l pe Raikkonen cu două zecimi, chiar dacă avea la bord o cantitate mai mare de combustibil. Între cei doi a reușit să se intercaleze și Hamilton, Alonso fiind al patrulea. Dacă la victorii vorbeam de repartiție uniformă, scorul pole-urilor era favorabil celor de la Ferrari (7-5), Felipe reușind cel mai rapid timp în cinci ocazii.

Massa și-a păstrat prima poziție după start, iar Raikkonen a urcat pe locul secund, beneficiind de plecarea de pe latura curată a pistei și de avantajul dat de pneurile medium. Hamilton a pierdut doar un loc, în timp ce Alonso a fost surclasat de ambii piloți BMW Sauber, de care n-a putut trece până la primele opriri la boxe. Din fericire pentru spaniol, strategia echipei germano-elvețiene includea un prim stint destul de scurt, campionul en-titre reușind apoi să forțeze cu pista liberă în față pentru a reveni înaintea lui Heidfeld și Kubica după oprirea sa. Mai mult, polonezul a fost scos chiar în urma lui Kovalainen și asta i-a complicat misiunea pentru restul după-amiezii.

Massa a prelungit primele două stinturi, intrând de fiecare dată după Raikkonen. Cei de la Ferrari au evitat duelul intern și asta era pe punctul de a-l costa pe finlandez la a doua oprire. Hamilton l-ar fi putut devansa pe Kimi, dacă nu survenea o pană care l-a aruncat pe 5, în mod crucial în urma lui Alonso. Britanicul avea și aripa față avariată, așa că a fost prins și de Kovalainen pe final, însă pilotul Renault nu a găsit breșa. Ceva mai în spate, Kubica a mai pierdut un loc la boxe și la cea de-a doua oprire, de această dată în detrimentul lui Nico Rosberg (Williams).

Astfel, Felipe Massa a învins pentru al doilea an la rând pe Istanbul Park și a egalat scorul victoriilor cu adversarii săi pentru titlu. Toate cele 5 succese ale brazilianului în Formula 1 aveau o caracteristică similară: erau obținute din pole position. Ghinionul lui Hamilton a făcut ca Alonso să recupereze două puncte, în pofida unei curse complicate. Spaniolul a urcat pe podium, însă ecartul față de învingător a fost de peste 25 de secunde. Altfel spus, superioritatea Ferrari a fost la fel de netă ca la Magny-Cours, spre exemplu.

Cursa a fost probabil decisă din calificări. Cel mai rapid tur, pe final? M-am plictisit să tot stau în spatele altei mașini, așa că am vrut să văd cât de iute pot merge (n.r. cu 6 zecimi sub oricine).

Kimi Raikkonen

O dublă era aperitivul perfect pentru Scuderia înaintea vizitei la Monza, programată în mod neobișnuit în 2007 – înaintea celei de la Spa-Francorchamps. Cei patru au trecut linia de sosire la Istanbul în ordinea inversă a clasamentului general dinaintea etapei, așa că grupul s-a mai compactat, cu cinci etape rămase.

Clasament piloți: Hamilton 84p, Alonso 79p, Massa 69p, Raikkonen 68p, Heidfeld 47p.

Clasament echipe: McLaren 148p, Ferrari 137p, BMW Sauber 77p.