Formula 2 Belgia: Victorii pentru Markelov și Sette Camara

Formula 2 Belgia: Victorii pentru Markelov și Sette Camara

Demonstrația de forță a lui Leclerc în prima manșă de la Spa a rămas nerecompensată, însă monegascul tot s-a distanțat în Belgia față de cel mai apropiat urmăritor, Oliver Rowland.

Unica sesiune de antrenamente s-a încheiat cu doar șapte tururi parcurse pentru Charles Leclerc. Deși a stabilit reperul, el nu a putut să-și ducă la bun sfârșit programul, din cauza declanșării subite a extinctorului în cockpitul monopostului. Fără presiune, Fuoco a venit alături de coechipierul său, iar Rowland a semnat al treilea timp. Ralph Boschung a venit pe 5 pentru Campos, la mare distanță de colegul Vișoiu. Nyck de Vries a progresat alături de noua sa echipă (Racing Engineering), în timp ce Deletraz a făcut rocada în sens invers către Rapax. Închizător de pluton a fost veteranul Roberto Merhi, revenit pentru o rundă pe cealaltă mașină Rapax.

Calificările au fost afectate de ploaie, condiții în care Leclerc și-a afirmat încă o dată superioritatea: la două treimi de secundă au venit cei mai apropiați rivali, piloții DAMS (Latifi și Rowland). Malja, al patrulea clasat, acuza o întârziere uriașă, de 1,2s, iar învingători de curse precum Matsushita sau King urmau să plece de pe linia a opta a grilei. În spatele acestora, Robert Vișoiu a reușit al 17-lea timp, devansând perechea Arden. Markelov a avut o șansă de a-i da emoții lui Leclerc, însă tentativa sa a fost stopată cu steag roșu din cauza lui Sette Camara și rusul s-a clasat astfel doar pe 9.

Cursa 1

Nick Latifi a ieșit în decor în turul de formare, lăsând gruparea DAMS într-o poziție vulnerabilă față de adversarii care vizau prima poziție în ierarhia echipelor. Rowland a plecat mai bine decât Leclerc, dar s-a atins cu acesta la prima trecere prin acul de păr La Source și a rămas pe poziția secundă, lipsit de endplate-ul de pe partea dreaptă a aripii față. Matsushita a calat pe grilă, iar King și Deletraz nu s-au putut extrage fără daune din zona fierbinte a plutonului, de unde Vișoiu a ieșit teafăr, cu speranțe la puncte. Markelov și Fuoco, pe strategia alternativă (medium/soft) au venit puternic după jumătatea cursei, rusul trecând de Rowland pentru poziția a doua chiar pe ultimii metri. Fuoco nu l-a putut devansa pe conaționalul Ghiotto în disputa pentru locul al patrulea, iar în urma lor au terminat în tandem piloții Racing Engineering în ordinea Malja-de Vries.

După oprirea obligatorie de la finele turului 11, Charles Leclerc a pus în doar câteva bucle o distanță liniștitoare în raport cu Rowland, ecartul urcând de la 3 secunde la peste 25 în momentul încheierii manșei. Monegascul a completat ziua cu punctele aferente celui mai rapid tur, iar ofensiva lui Markelov i-a mai mărit avansul în raport cu britanicul de la DAMS, după cea de-a șasea victorie stagională. Robert Vișoiu a fost surclasat de cei cu pneuri soft pe final. Nato și Ferrucci nu i-au dat nicio șansă românului în ultimele două tururi și l-au scos din puncte, monopostul Campos fiind clasat pe 12.

Lovitura de teatru a venit seara târziu, când Leclerc și Rowland au fost găsiți cu scândura de sub mașină prea subțire, la fel cum se întâmpla cu Benetton-ul lui Michael Schumacher în 1994, tot la Spa. Ambii au fost excluși, iar victoria i-a revenit lui Markelov, urmat de coechipierul Ghiotto. Totodată, Vișoiu a urcat două poziții și astfel a obținut primul său punct din 2017.

Cursa 2

Chiar dacă Sergio Sette Camara n-a mai plecat din pole, ci de pe 3 în urma excluderilor lui Leclerc și Rowland, tânărul brazilian a avut un start de senzație și a țâșnit în frunte pe primii metri. Nyck de Vries a trecut de Norman Nato, dar nu a pus presiune pe lider, în timp ce Leclerc a ajuns rapid în top 10, având o setare cu apăsare mai redusă decât Rowland, care s-a chinuit să execute aceleași depășiri. Markelov s-a retras cu probleme la motor, iar Matsushita a calmat finalul de cursă odată cu neutralizare impusă de accidentul japonezului în Raidillon.

A fost primul succes la acest nivel pentru Sette Camara, cel care nu adunase nici măcar un punct înaintea weekendului de la Spa. De Vries a adus un podium încă din primele zile ale colaborării cu Racing Engineering, iar Ghiotto a punctat bine, aducând Russian Time la doar un punct de liderii DAMS. Și Prema a redus deficitul, punctând cu ambii piloți (Leclerc pe 5 și Fuoco pe 7) după șase manșe în care nu s-a întâmplat acest lucru. Unica grupare care nu a adunat nici măcar un punct la Spa este tocmai ART Grand Prix, Albon având evoluții șterse în Ardeni. Robert Vișoiu a regresat – după ce plecase de pe 10, a încheiat pe 16.

Clasament: Leclerc 218p, Rowland 159p, Markelov 150p, Ghiotto 123p, Latifi 115p.