BTCC Rockingham: Ash Sutton cerne grupul favoriților la titlu

BTCC Rockingham: Ash Sutton cerne grupul favoriților la titlu

Colin Turkington a fost singurul capabil să reziste ofensivei lui Ash Sutton, care și-a distanțat toți rivalii pentru titlu pe un traseu care, teoretic, nu era tocmai preferatul mașinilor Subaru.

Pentru prima oară în istorie, o mașină cu tracțiune spate a cucerit pole-ul de la Rockingham. Dacă raportul de putere între FWD și RWD în campionat pare să fie tot mai favorabil celei de-a doua tabere, autorul acestui timp-reper este marea surpriză a sesiunii: James Cole l-a devansat pe Jack Goff cu 48 de miimi, pentru un prim pole al carierei. Și asta în condițiile în care nici Jason Plato nu rula cu greutate suplimentară. În schimb, cu 75kg în plus, Sutton a plasat mașina pe 4. Conform lui Goff, asta ar fi însemnat un avans uriaș, de 3-4 zecimi, dacă n-ar fi existat această penalizare pentru succes din partea TOCA.

Cursa 1

Plecat din pole, fără balast, James Cole a obținut prima sa victorie din carieră, confirmând ascendentul de formă atât personal, cât și al mașinilor Subaru. Fără puncte în primele 15 manșe din 2017, el a intrat pentru prima oară în top 15 la Snetterton și de atunci a continuat să urce în clasament, terminând ultimele patru curse la rând pe poziția a cincea. Victoria a venit fără mare presiune și nici despre ordine de echipă nu s-a discutat, căci Sutton a găsit breșa pentru a urca pe doi abia în ultimele clipe. Goff (Honda) și Cook (MG) s-au intercalat între Ashley și perechea Neal-Turkington, iar astfel s-a produs schimbarea de lider la general în beneficiul componentului Team BMR. Shedden a făcut pană și a terminat la un tur de învingător, iar revirimentul lui Ingram de la Knockhill nu a continuat, pilotul Toyota intrând la boxe cu probleme la sistemul de frânare încă de la finele turului de formare. Nici Rob Collard, pe gumele dure care nu dădeau randamentul ideal, nu a putut să puncteze.

Cursa 2

James Cole pare să fi avut o înțelegere preliminară cu coechipierul Ash Sutton, căruia i-a făcut loc imediat după start, facilitându-i apoi evadarea către victorie. Josh Cook și Matt Neal au pierdut șansele la podium după ce s-au atins în același viraj Deene. Mat Jackson i-a ținut piept lui Colin Turkington, cel care a avut răbdare să aștepte o ocazie cu riscuri minime de a ieși din strânsoarea modelelor Subaru Levorg pilotate de Cole și Plato. Incidentele au fost numeroase în pluton, printre victime numărându-se și Gordon Shedden, care nu-i poate aduce acuze lui Rob Austin pentru sfârșitul timpuriu al cursei sale. Collard a putut să urce până pe 8, însă nu a beneficiat de ajutor din partea coechipierului Andy Jordan, clasat chiar în fața sa. Adam Morgan avea mare nevoie de o clasare bună, iar Tom Ingram a venit de la coada plutonului extrem de numeros până în top 10.

Cursa 3

Ultima manșă a zilei a fost cu bune și rele pentru BMW: Andrew Jordan a învins, după ce a plecat din pole pe grila inversată, dar Turkington a fost depășit de adversarul direct și Collard a abandonat. Așadar, o victorie de palmares pentru West Surrey Racing, dar situația în clasamentul general nu e mai bună. Adam Morgan a rezistat pe poziția secundă, în timp ce Goff și-a petrecut aproape toată cursa cu ochii în oglinzile retrovizoare. Plato l-a surclasat pe final și nu a putut să-l ajute pe Sutton cu o poziție cadou, din cauza intercalării Hondei Eurotech. Chiar și așa, liderul campionatului a recuperat rapid ceea ce pierduse după start și a completat o zi excelentă, în care i-a luat puncte lui Turkington în fiecare manșă.

Cei doi s-au desprins în frunte, dat fiind weekendul slab semnat de Shedden și Collard și rămâne de văzut în etapa următoare de la Silverstone cine va mai avea șanse la titlu în finala de la Brands. Titlurile la echipe și constructori par să se îndrepte către West Surrey Racing/BMW, însă ofensiva Subaru este incredibilă, în orice condiții și în pofida balastului pentru succes: Sutton are 6 victorii deja și nimeni altcineva nu a bifat mai mult de 3.

Clasament: Sutton 312p, Turkington 300p, Shedden 257p, Collard 256p, Ingram 219p, Jordan 192p, Neal 187p.