ELMS Paul Ricard: Prima victorie pentru Dallara în 15 ani

ELMS Paul Ricard: Prima victorie pentru Dallara în 15 ani

Etapa a patra a Seriei Europene Le Mans a fost găzduită de Paul Ricard – viitoarea locație pentru GP-ul Franței – unde am avut parte de o premieră binevenită semnată de rușii de la SMP alături de a lor Dallara P217.

Prolificul constructor italian Dallara se află în spatele a multiple proiecte de succes, majoritatea prototipurilor Audi de LMP900/LMP1 fiind construite de aceștia. Însă, sub nume propriu, Dallara nu s-a mai impus într-o cursă importantă cu un prototip din 2002, când Doran Lista avea parte de un sezon excelent în Grand-Am început cu victoria la general în cursa de 24 de ore de la Daytona.

Image result for doran lista dallara
Doran Lista Racing s-au impus în ultima ediție a cursei de 24h de la Daytona cu prototipuri de categorie superioară LMP900 (SRP1)

Revenind la cursa de patru ore din weekend-ul trecut, Nicolas Lapierre și-a continuat dominația din antrenamentele libere și în calificări, pilotul francez reușind un timp de 1:52.761, îndeajuns pentru pole position. Leo Roussel a fost al doilea la doar 0,145 secunde de Lapierre, astfel că Dragonspeed au monopolizat prima linie a grilei deoarece ORECA G-Drive este preparată tot de aceștia. Al treilea cel mai rapid a fost Enzo Guibbert într-o a treia ORECA, cea cu numărul 39 a Graff Racing. Asta în timp primul Ligier a plecat de pe poziția a cincea, iar modelele Dallara s-au aflat chiar mai în spate.

Ross Kaiser a adus 360 Racing în pole-ul categoriei P3, fiind mai rapid decât pilotul RLR Sport Alex Kapadia. Cele două mașini M. Racing – YMR au completat linia a doua a grilei, Ligier-ul echipei devansând Norma. La GTE, JMW Motorsport au stabilit reperul, Matt Griffin reușind un 2:04.202 cu care l-a aruncat pe poziția secundă pe omul Proton Competition Matteo Cairoli.

Dragonspeed au dominat din nou în calificări

Matevos Isaakyan și Egor Orudzhev au semnat o cursă fără greșeală, devenind lideri la general după primul rând de opriri. Apoi, ajutați și de neutralizările de la finalul întrecerii – din cauza cărora nu au mai trebuit să oprească a cincea oară – membrii echipajului #27 au condus cursa aproape neîntrerupt. La doar al doilea start cu Dallara SMP Racing (primul fiind chiar cursa de la Le Mans), rușii au adus astfel și primul succes pentru această mașină în 2017, cu un ecart de un minut și jumătate în fața concurenței.

Memo Rojas, Leo Roussel și Nic Minassian au terminat pe poziția secundă cu ORECA G-Drive by Dragonspeed #22 care se află în fruntea campionatului. Rivalii lor, echipajul #32 al United Autosport (Albuquerque/Owen/de Sadeleer) a trecut linia de sosire pe poziția a doua, însă a primit o penalizare de timp de 30 de secunde adăugată la timpul lor total ceea ce i-a aruncat pe cinci în clasament. Motivul penalizării a fost descris ca multiple depășiri ale vitezei maxime sub FCY. În aceste condiții, avansul în campionat al echipajului #22 în fața celui cu numărul 32 s-a majorat de la 7 la 12 puncte cu două etape rămase de disputat. Este de menționat că G-Drive au avut probleme cu uzura excesivă a pneurilor, motiv pentru care nu au putut să țină mereu ritmul liderilor.

United Autosports, rivalii celor de la G-Drive au fost loviți de o penalizare post-cursă

Poziția a treia a revenit, după penalizări (care au mai afectat și alte mașini despre care voi vorbi mai joi), prototipului Graff cu numărul 39, urmați de Ligier-ul Panis-Barthez Competition #23 pe poziția a patra. Mai jos, la P3, alte trei mașini au primit penalizări: #15 RLR, #5 Speed Factory și, respectiv, #12 Eurointernational. Victoria în categoria inferioară a prototipurilor a venit cuplului Falb/Rayhall care a marcat a doua victorie a stagiunii la bordul Ligier-ului #2 United Autosports. Pilotul Inter Europol Martin Hippe l-a presat pe Falb spre finalul cursei de patru ore, însă acesta a rezistat atacurilor.

Victoria a venit după ce Rayhall a trebuit să își croiască drum prin pluton fiindcă a pierdut timp în prima oră din cauza alegerii unui setup aerodinamic greșit. Asta s-a văzut și pe final când Hippe a putut să taie din avansul lui Falb, germanul fiind însă încurcat de cele două neutralizări venite pentru recuperarea a două mașini din clasa lor care rămăseseră blocate în nisip. Echipajul cu numărul 18 al M. Racing – YMR a ocupat ultima treaptă a podiumului. Acest rezultat crește avansul echipajului din Ligier-ul #2 la 12 puncte.

G-Drive au terminat pe poziția secundă și și-au mărit avansul în lupta pentru titlu

Aaron Scott, Matt Griffin și Duncan Cameron și-au dus Ferrari-ul verde pregătit de Spirit of Race din pole pe podiumul de premiere. Deși Christian Reid a preluat pentru câteva tururi prima poziție, aceasta a revenit echipajului #55 care, ulterior, nu a mai avut pe nimeni în față. Învingătorii de la Red Bull Ring aveau deja de partea lor un avans de 60 de secunde înainte de intrarea lui Griffin în mașină pentru stint-ul final care a mers, ca și celelalte, conform planului.

TF Sport au bifat o nouă cursă solidă în Franța

TF Sport a terminat pe poziția secundă în categoria GTE, profitând de o penalizare primită de rivalii de la JMW Motorsport. Chiar și așa, Hankey, Yoluc și Thiim ar fi putut spera la mai mult dacă nu ar fi trebuit să muncească cu o mașină mai greu de controlat din cauza unei lovituri în partea frontală. JMW a terminat totuși pe trei, echipajul #66 primind o penalizare de 10 secunde care a lungit ultima oprire a echipei. Pe patru a terminat celălalt Ferrari Spirit of Race în timp ce Top 5-ul a fost completat de Aston-Martin-ul Beechdean AMR.

Următoarea etapă din Seria Europeană Le Mans va avea loc la mijlocul lui septembrie la Spa-Francorchamps.

Rezultate complete aici

Învingătorii din Austria s-au impus și în Franța într-o manieră dominantă

Surse foto: Ferrari Races, ELMS, Judd