CNR Iași: Gîrtofan câștigă la masa verde, titlul se joacă la Sibiu

CNR Iași: Gîrtofan câștigă la masa verde, titlul se joacă la Sibiu

Penultima etapă a Campionatului Național de Raliuri, desfășurată la Iași, ne-a dat deja numele campionilor la mai multe clase. Spectacolul a fost la cote ridicate, iar surprizele de toate felurile nu au lipsit.

Iașul propune fanilor raliurilor naționale patru sectoare pe macadam, fiecare cu caracteristici unice: Dobrovăț e deja renumită pentru cele două săritoare cu un grad de dificultate progresiv, Păun e rapidă și periculoasă din cauza capetelor de pod prezente, iar Mădârjac și Cioca Boca sunt neiertătoare atunci când intervin greșeli de pilotaj. Cireașa de pe tort pentru spectatori, din păcate mai puțini în acest an, a fost superspeciala de la Râpa Galbenă, după spusele majorității piloților unică în peisajul raliurilor autohtone.

Marea miză a etapei de la Iași a fost titlul la general, protagoniștii fiind Bogdan Marișca/Carmen Poenaru de la Napoca Rally Academy pe un Ford Fiesta R5 și Dan Gîrtofan/Tudor Mârza de la ProRally Team pe o Skoda Fabia R5. La clasa 3 continua duelul dintre Valentin Porcișteanu/Dan Dobre și Florin Tincescu/Sergiu Itu, iar la clasa 5, Adrian Răspopa/Cosmin Diacu pe un Citroen DS3 R3T își relua disputa cu Adrian Teslovan/ Vajk Imre Cseh pe un model asemănător.

Dacă la clasa 2 lupta s-a dus până la sfârșitul raliului, la clasa de top a mașinilor cu tracțiune față bătălia s-a soluționat mai rapid după unele probleme întâmpinate de echipajul Teslovan/ Cseh încă din prima zi.

Competiția pe probe a fost una tensionată, dată între Simone Tempestini, Dan Gîrtofan și Bogdan Marișca. Simone s-a adaptat la o nouă mașină și la un nou copilot, însă fiecare protagonist și-a trecut în cont măcar o victorie pe o probă specială, Mădârjacul fiind specialitatea lui Bogdan Marișca, respectiv Dan Gârtofan, în timp ce SS Râpa Galbenă a fost adjudecată de Valentin Porcișteanu la volanul unui Mitsubishi Evo 9. Pilotul argeșean a tranșat favorabil disputa cu Florin Tincescu de la clasa 3, oferindu-și cadou titlul la clasă în primul an de la revenirea full-time.

La supersecială, spectacolul a fost asigurat de showman-ii obișnuiți ai acestor trasee, Simone Tempestini (care a scos tot ce se putea din noul Peugeot 208 R5), Valentin Porcișteanu, Dragoș Dinu, Rareș Tomiță, și, desigur, Thomas Abraham alături de fiul Norbert pe spectaculosul Mitsubishi Evo 3 Kombi,. Maghiarii Marozsi Zsolt/Mihalik Peter pe o a doua Skoda Fabia R5, au avut o prestație excelentă de-a lungul celor 2 zile de probe speciale, iar mențiuni speciale se impun pentru Răzvan Nechifor/Iftemie Bogdan – Skoda Octavia și Dan Zaharia/ Dan Plugaru – Dacia Sandero. Un moment unic a fost și trecerea echipajelor de la clasa istorice, acolo unde am putut vedea modele Opel Ascona, Ford Escort (echipaj integral feminin, Mirela Bucovicean/ Georgiana Gologan), dar și bătrâna doamnă, Dacia 1300 a perechii Dorin Alexandrescu/Cristian Ancuța.

Din păcate problemele tehnice sau ieșirile în decor au răpit spectatorilor bucuria de a urmări o serie de echipaje trecând în viteză maximă pe toate probele speciale, printre abandonuri aflându-se Vlad Cosma, Răzvan Trișnevschi (cu comentatorul NASCAR Codruț Arsenescu în dreapta), Thomas Abraham, dar și feblețea publicului, Dacia 1300 pilotată de Dorin Alexandrescu.

Miercuri, 13 septembrie, FRAS a soluționat pozitiv contestația echipajului ProRally Brașov, astfel că odată anulată penalizarea de 10 secunde, Dan Gîrtofan/Tudor Mârza au fost desemnați câștigătorii etapei ieșene, Simone Tempestini fiind clasat pe locul 2 și Bogdan Marișca pe locul 3.

Finala sezonului nu prea avea cine știe ce miză, înaintea refacerii clasamentului de la Iași. Clasele 3 și 5 sunt decise deja în favoarea lui Porcișteanu și Răspopa, însă titlul de campion național absolut rămâne matematic disputat. Diferența de puncte dintre Bogdan Marișca și Dan Gîrtofan e una însemnată, chiar și după noua ordine, aprobată de FRAS, echipajul Napoca Rally Academy trebuind să atace etapa de la Sibiu cu prudență, terminarea raliului cu o clasare pe podium trebuind să fie prioritară.

Sportul ar fi mai ușor de explicat dacă s-ar renunța, în sfârșit, la regula N-1 într-un sezon ce a numărat doar 7 etape.

Rezultate finale Raliul Iașului Cotnari 2017  din 9 septembrie.

Decizia FRAS din 13 septembrie