BSS Nurburgring: Audi, Leonard și Frijns campioni după o finală dramatică

BSS Nurburgring: Audi, Leonard și Frijns campioni după o finală dramatică

Ultima etapă din Blancpain Sprint Series s-a consumat weekend-ul trecut pe Nurburgring, bătălia dându-se între echipaje Audi, Mercedes-Benz și Lamborghini – iar bătălie este cuvântul corect căci am avut parte de două dintre cele mai dramatice curse din întreaga stagiune 2017.

Calificările au stat, din nou, sub semnul lui Dries Vanthoor, care a reușit al doilea pole la rând la bordul R8-ului LMS pe care l-a împărțit cu Marcel Fassler. Tânărul belgian a reușit un 1:53.449 cu care a fost de neatins însă surpriza a venit pe poziția secundă unde s-a aliniat McLaren-ul Strakka Racing #59 pilotat de Andrew Watson. A urmat apoi Huracan-ul Grasser al lui Andrea Caldarelli, Mercedes-ul HTP al lui Dominik Baumann și Ferrari-ul de la Pro-Am al lui Daniel Keilwitz. Astfel, cinci producători au ocupat primele cinci poziții pe grila cursei de calificare care se anunța deja foarte disputată. Marele pierzător al sesiunii a fost echipajul #63 Grasser Racing, care a pornit din spate, după ce lui Bortolotti i-au fost șterse două tururi rapide căci s-a fluturat steagul roșu. Cauzele au fost două ieșiri în decor semnate de Lorenzo Case și Peter Terting.

Cavalcadă de GT-uri pe ‘Ring…

Vanthoor și-a făcut treaba la perfecție, menținându-se în frunte după start. Nici chiar atacurile repetate venite din partea lui Perez Companc în Huracan-ul #19 nu l-au scos din ritm pe fratele mai mic al lui Laurens Vanthoor, deși acesta nu s-a putut dezlipi de Huracan-ul verde prea rapid. Mai în spate, Max Buhk a recuperat două poziții în prima buclă, ajungând de pe opt pe șase la bordul mașinii #84. Germanul a continuat să urce, încercând să maximizeze șansele sale și ale coechipierului Perera la titlu.

Team WRT au executat o oprire mai lentă decât Grasser Racing, iar astfel Caldarelli a ieșit primul la bordul Lamborghini-ului cu numărul 19, în fața lui Fassler în Audi-ul #5 și Perera în Mercedes-ul #84. Acesta din urmă a făcut însă rocada cu un Fassler destul de neinspirat și s-a dus în urmărirea liderului. Conform vechii butade, lui Perera nu i-a fost prea greu să se lipească de Caldarelli însă, ulterior, acesta s-a făcut ca un zid iar cele trei mașini – #19, #84 și #5 – au mers în formație. Cum cei trei se luptau, depășindu-se și redepășindu-se, Maxime Soulet în Bentley-ul #8 s-a apropiat, prinzându-se și el în grupul fruntaș.

Cam așa s-a văzut ecartul dintre primii patru la finele cursei de califcare de sâmbătă

Asta a făcut ca ultimele 20 de minute să fie printre cele mai încinse din întreaga stagiune, patru mașini diferite luptându-se pentru poziții despărțite de maximum o secundă și jumătate. Au urmat și mai multe rocade, iar pe final Caldarelli a trebuit să iasă de pe pistă în ultima șicană pentru a se menține în frunte, singura altă opțiune fiind un contact viguros cu Mercedes-ul lui Perera. Asta l-a menținut în frunte pe italian însă nu i-a oferit și victoria – deși a trecut primul linia de sosire.

După cursă, oficialii au decis că mașina #19 a procedat incorect și au penalizat-o cu o secundă adăugată la timpul său, inversând astfel ordinea și dând victoria lui Perera și Buhk. Supărarea austriecilor de la Grasser a fost amplificată de dezastrul echipajului #63 care, după calificările frustrante, a pierdut orice șanse la titlu ca urmare a unui tete-a-queue în primul tur. Bortolotti și Engelhart au totuși prima șansă la titlul global Blancpain GT. Ultima treaptă a podiumului din cursa de calificare a fost ocupată de Audi-ul lui Fassler și Vanthoor, diferența în clasament dintre aceștia doi și învingători fiind de șapte puncte. Însă punctele cele mai multe urmau să fie împărțite în cursa de campionat de duminică, în care doar patru echipaje au mai intrat cu șanse la coroană: #2, #5, #84 și #17-le lui Frijns și Leonard care a venit pe șase.

Rinaldi Racing a plecat în traistă cu titlul de la Pro-Am

Cursa de campionat, cea în urma căreia urma să se afle destinația titlului din acest sezon, a început cu Perera în frunte și Fassler alături. Francezul a pornit bine și nu i-a permis elvețianului să treacă pe întreaga durată a stint-ului său. La boxe, însă, HTP Motorsport s-au împușcat în picior în urma unei bâlbe la roata stânga-față care a avut, cel mai probabil, ramificații și în deznodământul poveștii. Înainte de oprire, însă, am avut parte de singura neutralizare.

Aceasta a venit după ce Audi-ul ISR #75 a luat foc pe linia de start/sosire și s-a oprit lângă zidul boxelor. Inițial s-a folosit măsura FCY însă apoi a fost chemat safety car-ul, astfel că ecarturile au fost șterse, ceea ce a a avantajat câteva echipaje ale Team WRT (și Belgian Audi Club Team WRT, care acum sunt două entități conexe dar separate). Lentoarea opririi echipajului HTP i-a dat prima poziție pe tavă lui Dries Vanthoor, Buhk ieșind la cam șase secunde în urma sa.

Audi here, there and everywhere…

Germanul nici n-a apucat să încerce să se apropie căci acea roată stânga față s-a lăsat, aparent din cauza unei pene însă o problemă la suspensie nu este exclusă, iar Buhk a tras AMG GT GT3-ul în exteriorul virajului al doilea, punând cruce șanselor la titlu pentru el și Perera. Între timp, în față, Vanthoor părea desprins în câștigător (al cursei și al campionatului). Totul s-a schimbat după ce mașina a fost penalizată cu un drive-through pentru un incident la boxe. Pe filmare s-a văzut cum, la plecare, Vanthoor a agățat cu eleronul un furtun cu aer dărâmând astfel un mecanic. Penalizarea l-a promovat în frunte pe Markus Winkelhock în Audi-ul #2, însă l-a favorizat și pe Robin Frijns care a ajuns pe poziția secundă în #17. Olandezul a trecut de german și apoi nu a mai avut altă mașină în față până la final, trecând linia de sosire cu un avans de aproape patru secunde.

Această răsturnare de situație le-a dat câștig de cauză în ierarhia Blancpain Sprint Series lui Robin Frijns și Stuart Leonard în timp ce Audi, prin cele două structuri WRT au ocupat primele două locuri în clasamentul echipelor. Poziția a treia în cursă a fost ocupată de Lamborghini-ul Huracan al lui Caldarelli și Perez Companc, care a pierdut timp în prima buclă în urma unui duel cu Bentley-ul #8, acesta din urmă fiind considera vinovat că l-ar fi forțat pe Companc să iasă de pe pistă în ultimul viraj. Grasser pot însă în continuare să spere cu ochii deschiși la titlul global, căci Engelhart și Bortolotti au reușit o cursă foarte bună (deși umbrită de atenția acordată luptei pentru titlu) și au terminat pe cinci, mărindu-și ecartul în acel clasament la 22 de puncte înaintea ultimei curse din BES.

BMW-Merc-Lambo = varietate

Daniel Keilwitz a făcut o trecere de succes de la Corvette la Ferrari-ul Rinaldi, devenind campion al clasei Pro-Am alături de Alexander Matschull, în timp ce HTP a avut totuși un motiv de sărbătoare – titlul în Silver Cup pentru Jules Szymkowiak și Fabian Schiller. Pe final, mai merită menționată performanța bună a Team ROWE (clasare în Top 6), debutul Lexus-ului Emil Frey Racing (departe de rezultatele strălucitoare din GT Open, însă) și parcursul mult îmbunătățit (dar tot cu ghinioane) pentru McLaren-urile Strakka.

Ultima etapă din Blancpain Endurance Series – care va da campionii și pentru ierarhia globală, cum am menționat și anterior – va avea loc în două săptămâni la Barcelona.

Rezultate cursă de calificare

Rezultate cursă de campionat

Sursă foto: Blancpain GT