Formula 1 Malaezia: Ferrari cei mai rapizi în FP2

Formula 1 Malaezia: Ferrari cei mai rapizi în FP2

Scuderia Ferrari a avut cele mai rapide monoposturi în FP2 într-o sesiune care s-a desfășurat pe pistă uscată, în condiții total opuse față de cele din FP1.

Sebastian Vettel a reușit cel mai rapid tur, el stabilind și un nou record absolut al circuitului: 1:31.261s. Dupa 11 tururi pe pneurile Soft la sfârșitul cărora tot Vettel a fost cel mai rapid, au urmat tururile rapide pe cea mai moale compoziție adusă aici de Pirelli, SuperSoft.

Kimi Raikkonen a fost al 2-lea, la 0,604s în spatele coechipierului. A fost o sesiune mai dificilă pentru finlandez care a stat o perioadă destul la lungă la boxe pentru a schimba podeaua monopostului SF70H în încercarea de a găsi un setup potrivit.

Red Bull ocupă linia a doua a sesiunii, cu Ricciardă în fața lui Verstappen.  Australianul a avut o întârziere de 0,838s față de Vettel, cu Verstappen la 0,848 de german.

Din nou suprinzător, Alonso. Spaniolul a fost al 5-lea, la 1,3 secunde de lider. Și mai important, cel puțin în condițiile date, monopostul McLaren a fost în fața celor de la Mercedes.

Mercedes a avut o sesiune cu probleme. Din câte se pare, diva W08 s-a întors, săgețile argintii având probleme atât cu pneurile Soft (de obicei cele pe care monoposturile germane se descurcă cel mai bine) cât și cu cele Supersoft. Problema principală a celor de la Mercedes este degradarea termică. Se pare că pe pneurile SuperSoft degradarea este și mai accentuată, Mercedes pierzând 0.5 secunde pe tur după numai 3 tururi parcurse. Acestea fiind spune, în cazul în care sesiunea de calificări se va desfășura pe o pistă uscată și în aceleași condiții, există mari șanse ca Mercedes să nu poată face un tur în full power pentru că pneurile spate se supraîncălzesc. Lewis Hamilton a fost al 6-lea, cu Valtteri Bottas al 7-lea. Diferența față de lider este masivă: 1,4 secunde.

Sergio Perez a fost al 8-lea pentru Force India, cu Hulkenberg pe 9 la 2 zecimi în urma lui. Urmează apoi ceilalți doi piloți ai Force India și Renault, cu Ocon în fața lui Palmer.

Massa și Vandoorne au ocupat locurile 12 și 13 cu Stroll care a terminat FP1 pe locul 8 în condiții mixte pe locul 14. Pierre Gasly a fost al 15-lea și mai important, în fața lui Carlos Sainz. Spaniolul a fost cu puțin sub o zecime mai lent dar cu probleme la PU-ul Renault.

Grosjean a fost al 17-lea, urmat de Magnussen și perechea de la Sauber cu Wehrlein in fața lui Ericsson.

Sesiunea s-a încheiat prematur după ce Romain Grosjean a trecut cu monopostul peste un grilaj al unei guri de scurgere care i-a dezintegrat pneul dreapta spate proiectându-l pe francez în barierele de protecție. Cum reparațiile ar fi durat mai mult de 10 minute, oficialii au deci scurtarea sesiunii.

Așadar, o sesiune în care Red Bull pare echipa a doua în condiții de pistă uscată (pentru că în condiții mixte sau full wet sunt clar favoriți), Ferrari pare să aibă un monopost extrem de bine echilibrat și extrem de previzibil. Mercedes cu un pas înapoi și cu analize serioase de făcut la noapte pentru a găsi un setup potrivit atât în cazul în care mâine va ploua sau va fi uscat.

© f1.com