Formula 1 Malaezia: Hamilton și Vettel la capete opuse în calificări

Formula 1 Malaezia: Hamilton și Vettel la capete opuse în calificări

Lewis Hamilton a obținut un nou pole-position și va pleca primul în Marele Premiu al Malaeziei, în timp ce Sebastian Vettel a întâmpinat noi probleme.

Campionatul a luat o întorsătură negativă pentru Ferrari în Malaezia, unde Sebastian Vettel a fost nevoit să urmărească de la boxe cum rivalul său pentru titlul mondial, Lewis Hamilton, a obținut al 70-lea pole position al carierei. Problemele mecanice i-au stricat ziua lui Vettel, care va pleca în cursă de pe ultima poziție a grilei de start după ce nu a stabilit un tur cronometrat în calificări.

În schimb, pilotul Mercedes a fost cel mai rapid în partea finală a sesiunii, stabilind un timp de 1:30.076 în prima sa încercare din Q3. Reperul nu a putut fi doborât, în ciuda faptului că coechipierul lui Vettel, Kimi Raikkonen, a reușit un tur foarte rapid în ultimele clipe ale calificărilor. Tentativa finlandezului a fost cu 0.045s mai lentă și a fost bună numai pentru locul al doilea.

Din spatele celor doi vor pleca în cursă cele două mașini Red Bull, pilotate de Max Verstappen, respectiv Daniel Ricciardo. Ei au reușit să-l devanseze pe al doilea pilot Mercedes, Valtteri Bottas, toți trei stabilind timpi cu în jur de o jumătate de secundă mai lenți decât Hamilton pe circuitul de la Sepang.

La aproape o secundă în urma grupului s-au găsit în final restul celor cinci piloți prezenți în Q3. Esteban Ocon o ocupat locul al 6-lea în mașina Force India, coechipierul său, Sergio Perez, fiind al 9-lea. Tânărul a avut câștig de cauză și în duelul din cadrul echipei McLaren. Stoffel Vandoorne s-a clasat al 7-lea, cu trei locuri mai sus decât Fernando Alonso, pe care l-a surclasat în toate cele trei părți ale sesiunii. Nico Hulkenberg a fost cel care a completat top 10-le, germanul reușind al 8-lea timp al Q3.

Prima parte a calificărilor a început cu mașinile Mercedes stabilind ritmul reper. Hamilton a urcat pe prima poziție fără probleme și apoi și-a îmbunătățit timpul, stabilind un 1:31.605 cu peste șase zecimi mai rapid decât al coechipierului său, Bottas. Cei doi au rulat pe un set de gume soft, iar la fel au făcut Raikkonen și Verstappen. Surprinzător, olandezul a fost mai rapid decât finlandez și decât Ricciardo, mașina australianului fiind echipată cu pneuri supersoft.

Situația nu a fost bună pentru Vettel. Germanul a ieșit pe circuit tot pe pneuri soft, dar a întâmpinat probleme cu unitatea sa de putere. Sistemul turbo a părut să cedeze în turul său de formare, astfel încât pilotul Ferrari a fost nevoit să revină la boxe. Lucrând contra cronometru, mecanicii au încercat să rezolve problema până la finalul Q1, însă soluția nu a fost găsită în final.

Gasly a urcat în top 10, în timp ce Vandoorne a fost mai rapid decât Alonso, spaniolul fiind ultimul pilot care nu a fost eliminat înainte de Q2. În urma lui, piloții Haas și Sauber nu au fost la fel de norocoși. Roman Grosjean și Kevin Magnussen au fost mai rapizi decât Pascal Wehrlein și Marcus Ericsson, dar nu suficient de rapizi pentru a continua calificările. Situația pare deplorabilă la Sauber în mod particular, piloții echipei fiind cu 2.3s, respectiv 3.3s mai lenți decât Hamilton.

Fără Vettel, mașinile au ieșit din nou pe circuit pentru partea a doua a sesiunii, toate fiind de data asta echipate cu pneurile mai rapide, supersoft. Piloții Mercedes au stabilit primii timpi cronometrați, Hamilton fiind din nou mai rapid decât Bottas, de data asta cu puțin peste un sfert de secundă. În urma lor, Raikkonen a îmbunătățit timpul britanicului, iar Verstappen a înregistrat un timp cu doar 0.005s mai lent decât finlandezul.

În finalul sesiunii, Bottas a stabilit cel mai rapid timp, iar în lupta pentru calificarea în Q3 Alonso a avut din nou șansa de a fi primul deasupra liniei eliminării. O serie de tururi rapide efectuate în ultimele secvențe i-au urcat pe ambii piloți McLaren în top 10. Perez și Ocon s-au clasat în imediata apropiere a celor trei echipe de top, iar Hulkenberg a completat formula cu care s-a intrat în Q3.

Felipe Massa a încheiat pe poziția a 11-a, la doar 0.024s în urma lui Alonso. Jolyon Palmer nu a reușit să egaleze performanța coechipierului său și s-a clasat al 12-lea, în timp ce Lance Stroll i-a surclasat pe Carlos Sainz și Pierre Gasly. Cei doi piloți Toro Rosso nu au avut parte de tururile pe care și le-ar fi dorit în a doua parte a sesiunii.

Hamilton și Raikkonen îi conduceau pe cei de la Red Bull și pe Bottas înainte de ultimele momente ale Q3 după prima serie de tururi rapide. În final, cu Raikkonen trecând linia de sosire cu al doilea cel mai bun timp, prima încercare a lui Hamilton a fost suficientă pentru pole-position. Pentru Ferrari a fost doar o consolare amară Senzația este că titlul ar putea fi în mare măsură jucat după cursa de mâine.