Formula 1 Malaezia: Ferrari primii în FP3 dar cu emoții

Formula 1 Malaezia: Ferrari primii în FP3 dar cu emoții

Piloții Ferrari au fost cei mai rapizi în ultima sesiune de antrenamente libere desfășurată pe pistă uscată în condiții ceva mai bune decât în FP2. Kimi Raikkonen a fost cel mai rapid, finlandezul oprind cronometrul la 1m31.880s. Sebastian Vettel a fost al doilea, la 162 de miimi în urma coechipierului său, însă bucuria faptului că monopostul Ferrari pare să fie cel mai rapid pe circuit a fost umbrită de o problemă la monopostul cu numărul 5 care s-a târât spre boxe la finalul sesiunii cu o problemă despre care se speculează că ar putea fi la cutia de viteze. Vettel a început sesiunea cu o nouă cutie de viteze iar dacă va fi nevoit să o schimbe va fi penalizat cu 5 poziții pe grila de start.

Locul 3 i-a revenit lui Daniel Ricciardo. Australianul a fost cu 0,211s mai lent ca liderul Raikkonen iar monopostul Red Bull pare să se descurce onorabil și în condiții de pistă uscată.

Pe locurile 4 și 5 s-au clasat piloții Mercedes. Valtteri Bottas a folosit în aceasta sesiune noul pachet aerodinamic, iar Lewis Hamilton a revenit la pachetul precedent. Inginerii Mercedes au încercat să compare pe pistă cele două versiuni, iar la prima ieșire pe pneurile SuperSoft, Hamilton a fost cel mai rapid de pe pistă. La a doua ieșire insă, după ce pista s-a mai gumat iar piloții au început simulările de calificare, monopostul lui Hamilton s-a dovedit a fi ezitant pe frânare și cu un comportament subvirator mai pronunțat decât al coechipierului Bottas. Din acest motiv Bottas a încheiat sesiunea pe locul 4 fiind cu 2 zecimi mai rapid decât britanicul Hamilton.

Max Verstappen a fost al 6-lea. Olandezul a avut o sesiune în contratimp cu ceilalți, el alegând să facă o simulare de cursă la începutul sesiunii, lăsând la final simularea de calificare. Nu a fost însă la fel de rapid ca Ricciardo. În plus, în ultimele secunde ale sesiunii s-a acroșat cu Palmer în ultimul viraj, ispravă care s-ar putea lăsa cu o penalizare.

Perez a fost al 7-lea pentru Force India, urmat de Massa, Ocon și Vandoorne. Belgianul pare să fi găsit un setup potrivit pentru monopostul McLaren, el fiind cu 2 zecimi mai rapid ca Alonso, clasat pe locul 11.

Stroll a fost al 12-lea, cu Magnussen, Hulkenberg si piloții Toro Rosso – Sainz și Gasly – imediat în urma sa.

Palmer a fost al 17-lea, urmat de Grosjean care parcă a pilotat cu frică din cauza accidentului de ieri. Ericsson și Wehrlein au fost ultimii în sesiune.

© f1.com017