Formula 1 Mexic: Mercedes la înălțime în FP1

Formula 1 Mexic: Mercedes la înălțime în FP1

Mercedes AMG a avut cele mai rapide monoposturi în prima sesiune de antrenamente libere de pe Autódromo Hermanos Rodríguez din Mexic.

Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pilot al sesiunii, finlandezul fiind singurul pilot care a oprit cronometrul sub bariera celor 78 de secunde, stabilind un timp de 1,17,824s. Monopostul W08 a fost încălțat cu pneurile cele mai moi aduse aici de Pirelli, cele UltraSoft.

Coechipierul lui Bottas, liderul clasamentului general, britanicul Lewis Hamilton a fost al doilea, el având o întârziere de 0,466s. Ca și Valtteri, Hamilton a folosit pneurile UltraSoft.

Piloții Red Bull urmează în clasament, cu Verstappen înaintea lui Ricciardo. Timpul său, cu 0,571s mai lent ca al lui Bottas, a fost stabilit pe pneurile SuperSoft. Olandezul a încheiat sesiunea prematur, cu 45 de minute înainte de final când, după spusele lui Christian Horner, echipa a decis să facă o schimbare de setup majoră care necesită mai mult timp. Reporterii aflați la fața locului spun însă că Paul Monaghan de la Red Bull era angrenat într-o discuțe aprinsă cu reprezentantul Renault, iar că mecanicii dezmembrau complet monopostul. Rămâne de văzut…

Daniel Ricciardo a fost al 4-lea, la 26 de miimi în spatele coechipierului său. Și el a folost în exclusivitate pneurile roșii, SuperSoft.

Sebastian Vettel deschide linia a treia cu un timp de 1m18,586s, cu 0,762s mai lent ca al lui Bottas. Germanul de la Ferrari a folosit la fel ca și piloții Red Bull numai pneurile SuperSoft. Kimi Raikkonen a fost al 6-lea, la aproape 1,2s de lider. Finlandezul a părut că nu se simte la fel de bine în monopost ca Vettel, el încercând mai multe variante de setup.

Eroul local Sergio Perez a încheiat sesiunea pe locul 7, spre bucuria fanilor. Întârzierea mexicanului a fost de 1,416s, el folosind tot pneurile SuperSoft. Fernando Alonso a fost al 8-lea pe un monopost McLaren care a primit un nou PU. Tot versiunea 3.8 și nu 4.0. Iar odată cu noul PU vine și o penalizare sănătoasă.

Massa și Hulkenberg încheie top 10. Germanul s-a retras și el prematur din cauza unei scurgeri de ulei. Carlos Sainz și-a urmat îndeaproape coechipierul, fiind cu doar 2 miimi de secundă mai lent pe locul 11. Lance Stroll a fost al 12-lea. Canadianul a fost cu 3 zecimi mai lent ca Massa și cu 1.918s mai lent ca liderul Bottas. Magnussen, Wehrlein și Giovinazzi care l-a înlocuit pe Romain Grosjean în FP1 încheie top 15.

Monegascul Charles Leclerc, pilotând în locul lui Ericsson pentru Sauber a terminat sesiunea pe locul 16. El a avut o sesiune dificilă, fiind cu jumătate de secundă mai lent ca germanul Wehrlein pe același monopost. Toro Rosso a abordat prima sesiune de antrenamente cu Sean Gelael în locul lui Pierre Gasly și cu Brendon Hartley confirmat până la finalul sezonului.

Gelael a fost al 17-lea iar Hartley pe locul imediat următor. Neo zeelandezul a avut probleme la PU-ul monopostului său, el nereușind să parcurgă circuitul decât de 10 ori.

Alfonso Celis, cel care i-a ținut locul lui Esteban Ocon în monopostul Force India a fost penultimul, mexicanul fiind victima unui tete-a-queue la ieșirea din stadion, percutând barierele TecPro cu spatele monopostului.

Ultimul în FP1 a fost Stoffel Vandoorne. Belgianul a parcurs 3 tururi de circuit și s-a oprit după ce noul PU instalat de Honda înainte de startul sesiunii a cedat. Inginerii McLaren vor trebui sa-i schimbe din nou propulsorul și putem spune cu siguranță că el va pleca ultimul în cursa de duminică.

© f1.com