Formula 1 Mexic: Red Bull primii în FP2 și în simulări

Formula 1 Mexic: Red Bull primii în FP2 și în simulări

Daniel Ricciardo a fost cel mai rapid pilot în FP2. Australianul, pilot al echipei Red Bull a oprit cronometrul la 1m17.801s scriindu-și numele în dreptul noului record absolut al circuitului. Danny Ric a reușit timpul folosind pneul UltraSoft.

Lewis Hamilton a fost al doilea cel mai rapid pilot, britanicul încheind sesiunea la 0,131s în urma lui Ricciardo. Pilotul celor de la Mercedes a folosit și el pneurile UltraSoft, forțat de un tete-a-queue care i-a distrus setul de pneuri SuperSoft avut la dispoziție pentru această sesiune. Cu siguranță o schimbare de planuri pentru Mercedes care în mod normal ar fi împărțit simularea de cursă între cei doi piloți.

Verstappen s-a clasat pe locul imediat următor având o întârziere de 0,163s față de coechipierul Ricciardo. Olandezul a folosit și el tot pneurile UltraSoft pentru cel mai rapid tur al său.

Sebastian Vettel a fost al 4-lea, la 250 de miimi în urma fostului coechipier din 2014. Pilotul Ferrari a avut parte de un incident în prima parte a sesiunii când stingătorul de incendiu de sub scaunul monopostului său s-a declanșat accidental, el trebuind să-și întrerupă simulările de calificare pentru a remedia problema.

Raikkonen i-a ținut companie lui Vettel, încheind sesiunea pe locul 5 la mai puțin de o zecime distanță.  Coechipierul lui Hamilton, Bottas a fost al 6-lea la aproape o jumătate de secundă de lider.

Alonso a terminat sesiunea pe un nesperat loc 7 la 0,707s de Ricciardo. Circuitul din Mexic, situat la 2,240m altitudine este unul pe care monoposturile slab motorizate au șansa de a profita de un șasiu foarte bun. Este cazul McLaren care pare că se descurcă mai mult decât decent aici. Asta dacă PU-ul ține…

Perez, Hulkenberg și Ocon încheie top 10. Spaniolul Carlos Sainz a fost al 11-lea, la fel ca și în FP1, dar cu 0,5 secunde mai rapid. Întârzierea lui față de lider a fost de 1,259s.

Massa, Hartley și Stroll au fost următorii în clasament cu Vandoorne pe locul 15. Belgianul a avut de recuperat timpul pierdut în FP1, dar nici de data asta nu a avut noroc. El nu a reușit decât 3 tururi. La prima ieșire de la boxe el a raportat că monopostul are o problemă, echipa descoperind o piuliță nestrânsă. Cu toate astea, în cele 90 de minute, el nu a reușit decât 3 tururi.

Wehrlein, Magnussen, Ericsson și Gasly au fost următorii, cu Romain Grosjean ultimul. Francezul a avut parte de un tete-a-queue la viteză mare în cel de-al doilea tur, tete-a-queue care i-a provocat flat-spot pe toate cele 4 pneuri SuperSoft. La revenirea pe pistă, pneul strânga spate s-a delaminat luând cu el și jumătate de podea. Timp insuficient pentru mecanicii săi pentru a schimba podeaua. O primă zi extrem de grea pentru francez, care cu siguranță va avea repercusiuni asupra calificărilor și mai ales a cursei.

© f1.com

Simulări de cursă

După ce și-a distrus setul de pneuri SuperSoft, Lewis Hamilton a fost nevoit să continue sesiunea folosind pneurile UltraSoft. Evident, aceasta este și compoziția pe care a făcut simularea de cursă. Iar ceea ce au arătat aceasta este că Mercedes-ul este extrem de rapid și că pneurile UltraSoft nu se degradează. Am putut extrage  22 de tururi valide, Media lui  Hamilton este 1m21.699s. Valtteri Bottas a mers tot cu pneurile UltraSoft. Acesta era planul stabilit de la început. Finlandezul a parcurs 16 tururi valide, media acestora fiind de 1m22.199s.

Rivalul său direct, Sebastian Vettel a ales să facă simularea de cursă tot cu pneurile UltraSoft. Pentru german, am introdus în calcul 12 tururi valide, media lui fiind de 1m21,793s. Pentru Raikkonen, tot pe UltraSoft, am extras 11 tururi valide, media lui fiind de 1m22,055s.

Piloții Red Bull au avut parte de o simulare de cursă ciudată. Verstappen a reușit 2 tururi după care Power Unit-ul Renault a cedat. Este un PU vechi care va fi schimbat pentru FP3, Calificări și Cursă. Olandezul nu va primi nicio penalizare. Daniel Ricciardo a ales pentru simularea lui de cursă pneul Soft. Este clar că oamenii de la Red Bull se gândesc la o strategie cu o singură oprire având în vedere performanțele monopostului pe această compoziție. În calculul mediei australianului am putut folosi doar 5 tururi, rezultatul fiind de 1m21,571s.