Dakar 2018: X-raid prezintă noul MINI John Cooper Works Buggy

Dakar 2018: X-raid prezintă noul MINI John Cooper Works Buggy

MINI atacă cea de-a 40-a ediție a celui mai faimos eveniment de profil cu două modele diferite, vizând continuitatea la Dakar, în opoziție cu rivalii de la Peugeot care se retrag.

Între 2012 și 2015, MINI a obținut patru victorii consecutive la Dakar, alături de gruparea X-raid. Ulterior, Peugeot a avut câștig de cauză, însă PSA a anunțat de curând că dorește să rămână cu un singur mare proiect de motorsport per brand. Citroen s-a retras din WTCC și rămâne doar în mondialul de raliuri, iar Peugeot mizează pe rallycross, nu și pe rally-raid. În schimb, MINI nu doar că dorește să echilibreze ultima luptă cu francezii în 2018, ci și să continue pe viitor la Dakar, motiv pentru care au lansat un nou model. Pe lungile probe din America de Sud vom revedea modelul MINI John Cooper Works Rally cu tracțiune integrală, alături de care va debuta un buggy cu tracțiune spate.

Managerul X-raid, Sven Quandt, subliniază faptul că noua construcție era necesară, date fiind noile reguli ce oferă un set de avantaje mașinilor cu două roți motrice. Acest buggy va fi propulsat de un motor de 3000cmc turbo, ce dezvoltă 340CP și un cuplu maxim de 800Nm. Șasiul este tubular, acoperit de o caroserie din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), optimizată aerodinamic. Testele desfășurate pe diverse suprafețe în Ungaria și Maroc au dat motive de optimism echipei, dat fiind că nicio problemă tehnică majoră nu a fost raportată.

Totodată, și modelul MINI JCW Rally a primit o serie de îmbunătățiri: reducerea greutății și modificări ale șasiului pentru o cursă mai lungă a suspensiei, factor vital în anumite circumstanțe. Iată și piloții ce vor evolua pe mașinile înscrise de X-raid:

  • Buggy: Mikko Hirvonen, Bryce Menzies, Yazeed Al-Rajhi;
  • Rally: Orlando Terranova, Jakub Przygonski, Joan “Nani” Roma și Boris Garafulic.

Startul se va da la Lima, pe 6 ianuarie 2018. Ulterior, echipajele vor trece din Peru spre Bolivia și Argentina. Sosirea are loc după două săptămâni, la Cordoba. Se va ajunge la altitudini de peste 4000 de metri în Anzi, iar totalul distanței parcurse doar în regim cronometrat depășește 5000 de kilometri. Chiar dacă favoriții categoriei auto sunt Peugeot, Toyota și MINI, pentru Germania ține steagul sus și istoricul brand Borgward, ce revine în competiții cu peruvianul Nicolas Fuchs la comenzi.