Formula E: Sezon scurtat după eliminarea finalei din Montreal

Formula E: Sezon scurtat după eliminarea finalei din Montreal

În ciuda faptului că organizatorii Formulei E au încercat să găsească o altă destinație, nimeni nu și-a asumat organizarea unei curse într-un interval atât de scurt.

În momentul în care social-democrata Valerie Plante a câștigat alegerile pentru primăria din Montreal, zilele etapei de Formula E au început să fie numărate. Campania acesteia a avut ca element central acuzațiile aduse predecesorului său, care nu doar că a cheltuit sume considerabile din bugetul local pentru acest ”capriciu”, ci a făcut și împrumuturi care-i îndatorează pe cetățenii metropolei pentru multă vreme de acum înainte. Alejandro Agag a încercat să negocieze cu noua conducere și a propus varianta mai economică de a muta cursa pe circuitul Gilles Villeneuve, însă Plante a fost fidelă programului electoral: niciun dolar pentru Formula E!

Astfel, seria de monoposturi electrice continuă să fie afectată de instabilitatea calendarului. Întâi, brazilienii nu s-au ținut de termen și runda din Sao Paulo a fost amânată cu 12 luni. Asta s-a aflat la finele lui noiembrie, așa că s-a putut găsi o soluție de avarie: deplasarea în Uruguay, la Punta del Este, pe străzi vizitate în primele două sezoane ale Formulei E. Problema din Montreal, în schimb, ne privează de ultimul double header, iar totalul curselor scade de la 14 la 12. Cortina va cădea cu două săptămâni mai devreme decât era planificat, după cele două manșe din New York de la mijloc de iulie. Este îngrijorător și ca principiu: dacă unul dintre cele mai avansate orașe în sfera electromobilității, precum Montreal, se delimitează de competiția-fanion, de ce s-ar implica alții?

Nici în Europa nu sunt semne bune: Londra a renunțat la E-prix, iar în Monaco nu se poate rula decât din doi în doi ani, căci străzile sunt închise doar pentru două ocazii. Cum în 2018 se organizează GP Historique, nu mai e loc de Formula E. În Berlin nu s-a putut rămâne în centru și s-a revenit pe mai puțin popularul Tempelhof, la Paris au fost mari discuții despre lipsa de vizibilitate din tribune și exemplul din Montreal a instigat societatea civilă să ceară rapoarte financiare, iar Roma încearcă marea cu degetul pentru prima oară. Și pentru Zurich e o premieră, cu însemnătate istorică pentru un stat în care cursele de circuit sunt interzise din 1955, însă zvonurile indică o incertitudine și cu privire la runda elvețiană.

Pentru Sebastien Buemi (Renault e.dams) și Lucas di Grassi (Abt Schaeffler Audi Sport) aceste vești nu sunt deloc bune. Cei doi vin cu cele mai solide repere în palmares după primele trei sezoane de Formula E, însă începutul a fost cu probleme în actuala campanie și au mult de recuperat față de Felix Rosenqvist (Mahindra) și Sam Bird (DS Virgin). Următoarea etapă va avea loc pe 3 februarie, în Santiago de Chile și va putea fi urmărită de fanii români în direct pe Eurosport.