Bartholemy: “Sunt 12 motociclete de uzină pe grilă. Dacă termini în spatele lor, nu e rău.”

Bartholemy: “Sunt 12 motociclete de uzină pe grilă. Dacă termini în spatele lor, nu e rău.”

MICHAEL BARTHOLEMY, TEAM PRINCIPAL LA MARC VDS, A VORBIT DESPRE CÂT DE DIFICIL ESTE SĂ TE LUPŢI CU ECHIPELE DE UZINĂ LA CLASA MOTOGP. BELGIENII, CARE AU O ECHIPĂ DE SUCCES LA MOTO2, SE DESCURCĂ MULT MAI GREU LA CLASA REGINĂ.

Campioni în Moto2 în 2014 atât la constructori cât şi la piloţi, cei de la Marc VDS Racing Team au prins curaj şi, din 2015, au înscris o echipă şi la MotoGP. Lupta pentru puncte s-a dovedit mult mai aprigă aici, iar la capătul a trei sezoane, belgienii au o victorie şi un loc trei ca repere de performanţă.

“Cred că ne-am descurcat bine cu Honda în aceste trei sezoane şi şi-a ţinut promisiunile mereu”, spune Bartholemy. “Să vedem ce ne oferă mai departe şi dacă putem avea din nou motociclete de uzină, cum am avut în trecut. Sunt 12 motociclete de uzină pe grilă. Dacă termini în spatele lor, nu e rău”.

Cele mai bune clasări pentru Marc VDS în 2017 au fost două locuri 6, iar sezonul s-a încheiat cu cea mai bună clasare în ierarhia generală a echipelor, locul 7. Pentru 2018, belgienii schimbă ambii piloţi. Campion anul trecut la Moto2 cu Marc VDS, Franco Morbidelli a fost promovat şi i se va alătura lui Thomas Luthi. Italianul şi elveţianul se cunosc foarte bine, după ce s-au luptat pentru titlu în 2017.

“Alegerea lui Franco era foarte clară”, explică Bartholemy. “Obiectivul echipei este să obţină cele mai bune rezultate posibile la Moto2 şi apoi să aducă acei piloţi în structura noastră din MotoGP. […] Mă bucur că am semnat un contract pe doi ani cu Franco; astfel nu există prea multă presiune să obţină rezultate din primul său an. […] Pentru noi, cel mai important este să creştem în fiecare weekend, atât cu Franco, cât şi cu Tom (n.r.: Thomas Luthi)”.

Michael Bartholemy recunoaşte că, în locul lui Luthi, care va debuta în MotoGP la 31 de ani, prefera să-l păstreze pe Jack Miller, omul care a adus singura victorie pentru Marc VDS la clasa regină.

“Jack se afla sub contract direct cu HRC (n.r.: Honda Racing Corporation). Am făcut tot ce am putut pentru a-l păstra, deşi au fost câteva lucruri pe care nu le-am putut schimba. Până la urmă, a decis să semneze cu Pramac, deci a trebuit să ne reorientăm”.

Miller a adus 82 din cele 117 puncte strânse de Marc VDS anul trecut. Celălalt pilot al belgienilor din 2017, Esteve Rabat, a plecat la Avintia Ducati.