Formula 1 va impune o limită minimă de greutate pentru piloţi

Formula 1 va impune o limită minimă de greutate pentru piloţi

DIN 2019, TOŢI PILOŢII CARE VOR SĂ URCE ÎNTR-UN MONOPOST ŞI SĂ CONCUREZE ÎN FORMULA 1 TREBUIE SĂ AIBĂ O GREUTATE DE CEL PUŢIN 80 DE KILOGRAME, CU TOT CU SCAUN.

Nu vă gândiţi însă că aceşti sportivi cu o condiţie fizică de invidiat se vor grăbi să se îngraşe. Majoritatea piloţilor din F1 cântăresc în jur de 70 de kilograme, iar noua limită minimă înseamnă doar că vor fi nevoiţi să adauge mai mult balast scaunului lor. Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) vrea să reducă astfel presiunea asupra piloţilor mai „plinuţi”. Ca urmare a limitei de greutate asupra monopostului, care, în 2017, nu avea voie să depăşească 728 kg cu tot cu pilot, echipele îşi încurajau piloţii să slăbească, pentru a nu fi nevoiţi să reducă din greutatea materialului tehnic. Acest lucru era considerat un pericol asupra sănătăţii piloţilor, având în vedere că pot slăbi încă 3-4 kg în timpul cursei, prin transpiraţie.

Pentru 2018, limita de greutate pentru monopost+pilot creşte la 734 kg, pentru a permite instalarea sistemelor de siguranţă Halo. Numai că, odată ce au început să experimenteze cu această structură ce trebuie montată deasupra cockpitului, echipele au descoperit că Halo poate adăuga chiar şi 15 kg unui monopost. Aşadar, şi sezonul acesta se anunţă o luptă cu kilogramele pentru piloţi, înainte ca noua limită pentru ansamblul pilot-scaun să intre în vigoare, în 2019.

„Dacă privim în urmă cu mulţi ani, greutatea pilotului nu se calcula la greutatea maşinii,” a declarat directorul tehnic al Williams, Paddy Lowe, pentru motorsport.com. „Apoi, undeva la mijlocul anilor 90, a fost adăugată la greutatea totală. A rămas o problemă referitoare la cum îşi gestionează piloţii greutatea, ceva ce îi poate afecta personal destul de mult. Cred, mai ales în cazul piloţilor tineri, că poate duce chiar la probleme de sănătate.”

Modificările din regulament nu vor reprezenta o uşurare numai pentru piloţi, ci şi pentru tehnicieni. Aceştia pot lucra mai liniştiţi ştiind că, pentru 2019, singura grijă referitoare la greutate va fi limita de 660 kg asupra maşinii. Mai mult, inginerii pot dezvolta ambele monoposturi ale echipei la aceeaşi greutate, fără să mai fie nevoiţi să adapteze greutatea în funcţie de cea a pilotului, ca până acum.