Rossi se gândește să se retragă după sezonul 2018

Rossi se gândește să se retragă după sezonul 2018

VALENTINO ROSSI AMÂNĂ SEMNAREA UNUI NOU CONTRACT CU ECHIPA DE UZINĂ YAMAHA. VETERANUL DE 38 DE ANI NU E SIGUR CĂ VA MAI FI MOTIVAT SĂ CONTINUE ÎN MOTOGP DUPĂ 2018, CÂND ÎI EXPIRĂ ACTUALA ÎNȚELEGERE CU JAPONEZII.

Coechipierul Maverick Vinales s-a angajat deja la continuarea contractului până în 2020, dar Valentino Rossi vrea să aștepte până după testele de la Sepang (Malaezia, 28-30 ianuarie), Buriram (Thailanda, 16-18 februarie) și Losail (Qatar, 1-3 martie) sau chiar până după primele trei curse ale noului sezon.

“Nu ne grăbim și cred că vom avea ceva de spus după zilele de teste”, declară Rossi. “Esențialul e că trebuie să decid dacă mă mai simt prezent, dacă mai am suficientă motivație să dau 100%, să mă concentrez și să mă antrenez în fiecare zi. Sau dacă prefer să stau acasă pe canapea și să urmăresc cursele la televizor sau să lucrez cu piloți tineri. Aceasta e decizia pe care trebuie să o iau: dacă voi continua sau nu”.

De șapte ori campion al clasei regine și cu nouă titluri în total în campionatul mondial de motociclism viteză, Rossi ar mai avea un singur obiectiv major în competiția actuală: să doboare sau măcar să egaleze recordul lui Giacomo Agostini, care are opt titluri la clasa supremă. Dar concurența acerbă din partea unor piloți mult mai tineri face acel al optulea titlu să pară mai curând himeră pentru “Doctor”, care, după trei sezoane consecutive ca vicecampion, a terminat abia al cincilea anul trecut în clasamentul piloților.

Foto: www.valentinorossi.com

Chiar dacă va alege să nu-și prelungească înțelegerea cu Yamaha și să se retragă la finele lui 2018, ratând șansa (sau… cine știe?) de a-l egala pe Agostini, Valentino Rossi se va retrage cu o mulțime de recorduri în dreptul său: cele mai multe victorii, cele mai multe locuri doi, cele mai multe podiumuri, cele mai multe podiumuri într-un sezon, cele mai multe podiumuri consecutive, cele mai multe victorii din istoria Yamaha, cele mai multe victorii consecutive Yamaha, singurul pilot cu două titluri consecutive pentru constructori diferiți, singurul pilot cu patru titluri pe patru motociclete diferite (motor și/sau constructor). Iar acestea sunt doar câteva dintre recorduri și doar de la clasa regină. Ați înțeles unde bat, nu?