Ferrari se bucură de un “boost” de încredere după testele la noul motor

Ferrari se bucură de un “boost” de încredere după testele la noul motor

FERRARI SE BUCURĂ DE UN DUBLU “BOOST” DE ÎNCREDERE PRIVITOR LA MOTORUL 2018 DE FORMULA 1, CONFIRMÂND, ÎN URMA TESTELOR EFECTUATE, CĂ ACESTA A ATINS TARGETUL DE FIABILITATE. ÎN PLUS, REZULTATE ÎNCURAJATOARE VIN ȘI DIN PARTEA NOULUI CONCEPT DE CHIULASA.

După ce piloții Formulei 1 au fost limitați la doar 3 motoare pentru întreg sezonul 2018, echipele au început să se axeze în principal, în decursul iernii, pe a se asigura că acestea pot face față cu brio la cele 7 curse în care vor fi forjate la maxim.

Rezistența crescută a noilor motoare arată că Ferrari începe campania 2018 cu o evoluție a motorului 063 din campionatul trecut, care a suferit o serie de probleme neașteptate, legate de fiabilitate, la finele anului 2017. Însă munca la motor nu a fost una ușoară, mai ales datorită micilor schimbări la regulament, care au inclus și o reducere a consumului de ulei.

Echipele au noi limitări referitoare la tipul de ulei pe care îl pot folosi, fiind totodată obligate de către FIA să trimită date după fiecare weekend de cursă, într-un efort suplimentar al organizatorilor de a împiedica folosirea de uleiuri care pot spori puterea motorului. Ferrari s-a oprit din a aduce modificări drastice la motor în această etapă a competiției, target-ul producătorului fiind să livreze un motor cu o viață mai lungă, dar fără a pierde din puterea modelului de anul trecut.

Responsabilul cu motoarele de la Ferrari, Corrado Iotti, conduce un program de dezvoltare a unei noi chiulase pentru a doua parte a sezonului, care va ajuta la partea de pre-combustie a motorului și ar putea sprijini producătorul în a se întrece de la egal la egal cu Mercedes și ale lor moduri “magice” din Q3.

Motorul nu va conține pistonul din aliaj de oțel propus la final de sezon 2017, de către fostul responsabil pentru motoare Lorenzo Sassi, ideea fiind abandonată vara trecută după ce acesta nu a putut livra ceea ce sperase inițial. Sassi a părăsit echipa producătorului italian, pregătindu-se să lucreze la Mercedes după concediu. Se speculează deja că Sassi ar putea oferi celor de la Mercedes câteva informații vitale din interiorul Ferrari, cum ar fi date despre progresul motorului din ultimii ani.