Formula 1 2018. Test Barcelona. Ziua 4.

Formula 1 2018. Test Barcelona. Ziua 4.

Primul test de iarna s-a încheiat astăzi odată ce steagul în careuri a fost arătat la sfârşitul celei de-a patra zile de test.

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot al zilei. Britanicul a pilotat în sesiunea de după-amiază. El a preluat ştafeta de la coechipierul Valtteri Bottas care a pilotat în sesiunea de dimineaţă. Hamilton a oprit cronometrul la 1.19.333s folosind pneurile Medium. La sfârşitul sesiunii Hamilton reuşea să parcurgă 69 de tururi.

Stoffel Vandoorne a terminat ziua pe locul 2. Belgianul a pilotat în sesiunea de dimineaţă şi a lăsat locul în monopost lui Fernando Alonso abia după după ora 15. Timpul lui Vandoorne (1m19.854s) a fost cu 0,521s mai lent ca al lui Hamilton, însă de remarcat că el a fost stabilit imediat după prânz când condiţiile de pistă nu erau tocmai ideale. Vandoorne a stabilit personal best-ul său folosind pneurile SuperSoft. El a parcurs 110 tururi.

Sebastian Vettel a fost al 3-lea. Germanul a pilotat toată ziua pentru Ferrari şi a acoperit 120 de tururi, cel mai rapid dintre ele fiind 1m20.241s. Pilotul Ferrari a făcut mai multe long-run-uri folosind atât pneurile full-wet şi intermediare (în sesiunea de dimineaţă) dar şi pneurile soft după amiază. Italienii de la Ferrari au declarat la începutul zilei că această primă săptămână de teste este dedicată testării tuturor sistemelor. Abia săptămâna viitoare vor încerca să stabilească timpi rapizi.

Locul 4 în slasamentul zilei i-a revenit lui Kevin Magnussen. Danezul de la Haas a pilotat şi el toată ziua pentru echipa lui Gene Haas. Performanţa sa a fost stabilită cu pneurile SuperSoft, el reuşind să acopere de-a lungul celor 9 ore de test 96 de tururi.

Fernando Alonso a urcat în monopost după amiază şi a reuşit până la sfârşitul zilei să parcurgă alte 51 de tururi pentru McLaren, ducând totalul zilei la 161 de tururi. Cel mai rapid tur al său a fost 1,20.929s, suficient pentru locul 5.

Conaţionalul Carlos Sainz a fost al 6-lea la capătul a 60 de tururi parcurse în monopostul RS18 al celor de la Renault. Cel mai bun tur al spaniolului a fost cu 1,607s mai lent ca al lui Hamilton.

Lance Stroll a avut a 7-a performanţă pentru Williams Racing. Canadianul a rulat în sesiunea de după amiază, el schimbându-l pe coechipierul Sirotkin ce a rulat de dimineaţă. Cel mai pun timp al lui, 1m21,141s, a fost cu cu aproape 2 secunde sub etalonul lui Hamilton. Stroll a parcurs 54 de tururi.

Sergio Perez a parcurs 65 de tururi pentru Force India. Cel mai rapid dintre ele l-a clasat în final pe locul 8 la 2,640s de lider.

Max Verstappen a fost al 9-lea. A fost zi deloc productivă pentru olandez, el parcurgând doar 35 de tururi (cele mai puţine). Red Bull a ieşit pe pistă abia spre prânz când au început să apară şi primele trase uscate pe asfalt. A făcut o simulare relativ scurtă cu pneurile intermediare şi apoi s-a retras la boxe pentru ca în sesiunea de după amiază să mai facă o simulare scurtă cu pneurile Soft. Cel ami bun tur al său a fost 1m22,058s la aproape 3 secunde de lider.

Pierre Gasly, pilotul celor de la Toro Rosso Honda a încheiat ziua pe locul 10. La prima vedere s-ar spune că nu este nimic special în asta, mai ales că cel mai bun timp al său a fost cu 2.8s mai lent ca al liderului însă dacă ne uităm la numărul de tururi parcurse ne dăm seama că monopostul STR propulsat de PU-ul Honda a parcurs cele mai multe tururi după McLaren. 147 versus 161. Impresionant, nu ?

Nico Hulkenberg a fost al 11-lea pentru Renault. Pilotul german a pilotat în sesiunea de dimineaţă (când pista era udă). Cel ami bun timpu al său de 1m.22.507s a fost stabilit înainte de prânz când pista abia se uscase. El a parcurs 49 de tururi ducând totalul celor de la Renault la 109 tururi.

Valtteri Bottas a fost al 12-lea la sfârşitul zilei. Finlandezul a pilotat şi el tot dimineaţă aşadar timpii nu sunt reprezentativi. Coechipierul lui Hamilton a parcus 60 de tururi la volanul monopostului W09.

Charles Leclerc a fost al 13-lea la capătul a 59 de tururi. Monegascul s-a concentrat pe long-runs. Coechipierul Ericsson l-a urmat în clasamentul zilei. Suedezul a parcurs 79 de tururi în prima parte a zilei, el făcând simulări pe pneurile FullWet şi Intermediate.

Ultimul în clasamentul zilei a fost Serghei Sirotkin. Rusul de la Williams a pilotat şi el tot în sesiunea de dimineaţă cel mai rapid tur al său, a fost cu 12 secunde mai lent ca al lui Hamilton, însă rusul a rulat numai pe pneurile FullWet şi Intermediate.

Clasamentul zilei: