Diferențele de imagine și bani dintre Premier League și Formula 1: “E normal ca fanii să nu se mai uite”

Diferențele de imagine și bani dintre Premier League și Formula 1: “E normal ca fanii să nu se mai uite”

STEVE PARISH, PREȘEDINTELE CRYSTAL PALACE FC, ECHIPĂ AFLATĂ PE LOCUL AL 18-LEA IN PREMIER LEAGUE A VORBIT DESPRE DE CE CREDE EL CĂ PRIMA DIVIZIE ENGLEZĂ DE FOTBAL MERGE PE DRUMUL CEL BUN ÎN CEEA CE PRIVEȘTE MODELUL DE DISTRIBUIRE AL CÂȘTIGURILOR DIN PUBLICITATE, DÂND FORMULA 1 CA UN CONTRAEXEMPLU DESPRE CUM SĂ NU MANAGERIEZI UN SPORT PENTRU A-L MENȚINE PROFITABIL.

E mereu interesant să auzi anumite opinii din exterior, despre un anumit sport, despre ce e bine și ce e rău în lumea Formula 1. La un eveniment la Londra, boss-ul Crystal Palace FC, Steve Parish, a explicat de ce Premier League trebuie să își mențină actualul model de distribuire a drepturilor din reclamele pe care le afișează în timpul meciurilor de fotbal.

Aceste drepturi au diferențe mici d.p.d.v. financiar pentru echipele care câștigă un campionat și cele de pe locurile 18, 19 și 20 de exemplu, englezul dând ca exemplu Formula 1 ca fiind un sport care nu este bine condus din punct de vedere comercial.

Premier League se bucură de unul dintre cele mai bune sezoane din punct de vedere al drepturilor TV și se pregătește de un al doilea, în sezonul 2019-2020. Recent, Sky și BT Sport au plătit 4,46 miliarde de lire pentru trei sezoane și doar pentru transmisiuni domestice în Marea Britanie. La 1,6 miliarde pe sezon, suma este aproape de trei ori mai mare decât drepturile globale pentru un sezon de Formula 1.

Argumentând că drepturile aproape egale de care se bucură echipele a făcut din Premier League o competiție atât de atrăgătoare, dar și că o echipă precum Crystal Palace poate să bată un Manchester sau Arsenal într-o zi bună, Parish spune că totul trebuie să fie competitiv pentru ca fanii să revină din nou și din nou și să se uite la competiții.

“Luați Formula 1 de exemplu. Echipele mari au toată puterea, cer mai mulți și mai mulți bani. Așa că vedem un spectacol în care doar una sau două echipe au șanse de izbândă, moment în care oamenii sting televizoarele. Asta face competiția din ce în ce mai neinteresantă, nu aduce niciun beneficiu niciunei competiții pe termen lung”, a precizat Parish.

F1 a anunțat săptămânile trecute că platforma lor OTT (direct la consumator) este disponibilă, reacția fanilor fiind una pozitivă. La $8 pe lună, serviciul pare să fie potrivit pentru audiență și se așteaptă să fie un succes în țările în care va fi disponibil în acest sezon. Serviciul nu este disponibil în Marea Britanie până acum.