Formula 1: MP al Australiei – Preview

Formula 1: MP al Australiei – Preview

Al doilea an din noua era a Formulei 1 începe în cateva zile. Vom afla cât de curând cum stau lucrurile având în vedere că cele 8 zile de teste de la Barcelona nu ne-au făcut sa ne dăm seama de cum stau lururile. Ca de fiecare dată în epoca F1 hibrid plecăm de la premiza ca Mercedes AMG este echipa de bătut şi că Ferrari, aşa cum o face din 2007 încoace, este echipa secundă (cu vreo două exceptii). Ne lămurim cât de curând.

© fia.com

Date circuit

[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Lungime: 5.303 km.

Nr. de tururi: 58

Distanţă în cursă: 307.574 km.

Record circuit: 1m24,125s

Michael Schumacher – 2004

[/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Număr viraje: 16 (6 S / 10 D)

Distanţa start primul viraj: 380 m.

Lungime pit-lane: 289 m.

Timp parcurgere pit-lane: 20.5 s.

Zone DRS: 2

Evoluţie pistă: Ridicată

[/vc_column][/vc_row]

Circuitul nu prezintă nicio modificare fizica faţă de 2017 însă apare pentru prima oară în campionatul mondial o a treia zonă DRS. Alături de DRS 1 (T16-T1) și DRS2 (T2 – T3) avem acum și DRS 3 (T12-T13).

Noi sunt și pneurile. Pirelli aduce aici pneurile Soft, SuperSoft şi UltraSoft, la fel ca în 2017, numai că de data asta compoziţiile sunt complet noi şi cu un pas mai moi. Echipele vor încerca în prima sesiune de antrenamente libere să evalueze comportamentul monoposturilor pe noile gume.

Albert Park este un circuit atipic. Este un circuit semipermanent care va trebui rodat serios în primele 2 sesiuni de antrenamente libere pentru a putea deveni “performant” în calificări.

Monoposturile au nevoie de apasare aerodinamica relativ ridicată întrucât majoritatea virajelor sunt de viteză mică sau medie. Şi dacă vorbim de cerinţe, să spunem că  este nevoie şi de tracţiune foarte bună la iesirea din viraje având în vedere faptul că liniile drepte sunt scurte sau medii ca lungime.

Frânele sunt destul de solicitate, circuitul Albert Park fiind inclus de catre specialişii de la Brembo în categoria Hard (pe acelaşi palier cu Monza, Baku, Soci sau Spielberg).  În medie, pe un tur de pistă se stă “pe frâne” cam 15% din timp. Există 9 zone de frânare. 7 dintre ele sunt extrem de solicitante cu decelerare ce depăşeşte 4G. Zona critică este virajul 3 unde decelerarea maximă este de 4.8G.

După cum spuneam, piloţii au avut de ales între pneurile Soft, SuperSoft şi UltraSoft. Varianta cea mai moale va fi folosită în calificări şi la începutul cursei. Anul trecut, în Australia s-a mers pe o strategie cu o singură oprire la boxe (UltraSoft – Soft). Anul acesta inginerii Pirelli se aşteaptă la 2 opriri (sau mai multe). Interesant este faptul că Mercedes (abonată în trecut la pneurile mai dure) a ales acum cele mai putine seturi de pneuri soft, cu Ferrari la polul opus.



Vremea este schimbătoare în această perioadă a anului în Australia. Săptămâna asta vom trece de la 18 – 19 grade Celsius în aer la 28 – 30 de grade, şi invers. Aşteptăm un week-end înorat cu 28 – 29 de grade vineri. Sâmbătă, temperaturi similare dar cu posibile averse, iar duminică temperaturi de 20 – 23 de grade cu cer acoperit.

Program:

Vineri – 03:00 – Antrenamente libere 1

Vineri – 07:00 – Antrenamente libere 2

Sâmbătă – 05:00 – Antrenamente libere 3

Sâmbătă – 08:00 – Calificări

Duminică – 08:10 – Cursă