Formula 1 Australia: Hamilton obține un pole magistral la Melbourne

Formula 1 Australia: Hamilton obține un pole magistral la Melbourne

Un tur de excepție i-a adus lui Lewis Hamilton pole position-ul în primul Mare Premiu al sezonului.

Minutele s-au scurs și senzația era că bătălia din frunte pentru pole avea să fie una pe muchie de cuțit. Așa a și fost până când Hamilton a realizat un tur extraordinar. Britanicul va pleca de pe prima poziție a grilei de start duminică grație senzaționalului 1:21.164 realizat – un nou record al circuitului.

A fost foarte probabil un tur fără greșeală, care s-a apropiat foarte mult de ceea ce înseamnă perfecțiunea la Albert Park din Melbourne. La mai bine de șase zecimi în urmă, piloții Ferrari și Red Bull s-au luptat pentru locul secund.

Acesta i-a revenit lui Kimi Raikkonen, care și-a devansat coechipierul, pe Sebastian Vettel, pentru doar o sutime de secundă. Red Bull a trebuit să se mulțumească cu locurile 4 și 5, Max Verstappen fiind cel mai aproape de piloții Ferrari din frunte. Favoritul local, Daniel Ricciardo, s-a clasat la rândul său la mai puțin de o secundă de Hamilton, al cărui coechipier, Valtteri Bottas, a avut parte de un accident în primele minute ale Q3.

Ierarhia indică o luptă interesantă în frunte în acest debut de sezon, însă și o diferență crescândă între primele trei echipe și urmăritoarele lor. În Australia acestea au fost Renault și Haas, iar americanii au ieșit învingători în duelul pentru titlul de best of the rest.

Kevin Magnussen a obținut poziția a 6-a, la mai bine de 2s în urma lui Hamilton, iar Romain Grosjean l-a urmat îndeaproape. Locul 8 i-a revenit lui Nico Hulkenberg, care a câștigat de puțin lupta internă cu Carlos Sainz. Bottas va pleca în cursă de pe poziția a 10-a în cazul în care nu va suferi penalizări ca urmare a accidentului său.

Q1

Hulkenberg a fost primul pilot care a stabilit un timp cronometrat în prima sesiune de calificări a sezonului. Pilotul Renault a trecut linia de start-sosire în 1:25.348, însă a fost în scurt timp depășit de Grosjean și Sainz, printre alții.

În frunte, lupta a început între cele trei echipe favorite. Raikkonen a stabilit primul reper adevărat, un 1:23.616 care a fost apoi îmbunătățit de finlandez la 1:23.096. Doar Hamilton avea să coboare sub acest timp în Q1, devenind lider cu un 1:22.824.

Vettel și cei doi piloți Red Bull, Verstappen și Ricciardo, i-au urmat, iar Sainz și Grosjean s-au strecurat în clasament în fața mașinii Mercedes a lui Bottas, demonstrând din nou potențialul echipelor Renault și Haas.

Între timp, în coada clasamentului, Marcus Ericsson și Charles Leclerc sufereau în mașinile Sauber. Cei doi au avut însă parte de cele mai lente tururi înainte de minutele cruciale de final, când majoritatea piloților și-au îmbunătățit timpii. Deși au urcat până pe locurile 17 și 18, nu a fost suficient pentru calificarea în Q2.

Nici Brendan Hartley și Pierre Gasly nu au fost norocoși. Neo-zeelanezul a încheiat sesiunea pe locul 16, în timp ce francezul a fost cel mai lent pilot de pe circuit, o greșeală în ultimul tur costându-l. Și Sergey Sirotkin și-a început sezonul cu o eliminare în Q1, rusul terminând sesiunea al 19-lea.

Q2

Q2 a început cu Verstappen ieșind primul de pe linia boxelor. Alături de el, coechipierul Ricciardo și rivalii de la Ferrari și Mercedes au pătruns pe circuit, iar câteva minute și tururi mai târziu, Hamilton și-a pus monopostul pe prima poziție cu un timp impozant – 1:22.051.

Raikkonen și Vettel nu au putut ține pasul, fiind cu 0.456s, respectiv 0.594s mai lenți, în timp ce interesante au fost alegerile de pneuri. Red Bull a fost singura echipă ce a ales mai lentele supersoft-uri pentru Verstappen și Ricciardo, iar cei doi nu au avut probleme în a completa primele șase poziții. Decizia le oferă celor doi ocazia de a porni în cursă pe un set de pneuri mai durabile, ceea ce ar putea condimenta Marele Premiu din punct de vedere strategic.

Media preview

Echipele fruntașe și-au trimis piloții din nou pe circuit în secvențele de final, iar Vettel a urcat pe locul 1 cu primul tur sub 1:22 al zilei. Verstappen a urcat pe 4, în timp ce Bottas și-a îmbunătățit reperul, fiind marginal mai lent decât coechipierul său.

În lupta pentru Q3, McLaren a ratat calificarea de puțin. Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne s-au clasat pe 11 și pe 12, iar spaniolul a părut mulțumit. Acest lucru le oferă celor doi șansa de a alege mai liber pneurile de start și, astfel, strategia de cursă.

Piloții Force India au fost la rândul lor eliminați. Sergio Perez s-a clasat al 13-lea, în timp ce Esteban Ocon a fost al 15-lea în singurul său tur cronometrat în Q2 – semne că Force India nu mai este forța din 2017. Lance Stroll a fost ultimul eliminat, ceea ce a însemnat că Renault și Haas aveau să se lupte alături de favoriți în Q3.

Q3

Ultima parte a sesiunii abia începuse când un accident suferit de Bottas a întrerupt-o. În primul său tur cronometrat, finlandezul a ieșit puțin prea larg în exteriorul primului viraj și a prins o bucată de iarbă ce a învârtit mașina spre parapetul din partea dreaptă a circuitului. Impactul a fost unul destul de puternic însă nu a pus în pericol integritatea pilotului.

După ce pista a fost curățată, sesiunea a fost reluată, iar Mercedes, Red Bull și Ferrari și-au trimis piloții rapid pe circuit imediat. Hamilton a făcut mici greșeli în ultimul sector, însă a fost suficient de rapid pentru a conduce clasamentul după primul set de tururi.

În spatele său, diferențele au fost minuscule, cu Vettel cel mai rapid în primele două sectoare și Verstappen profitând de tot ce poate oferi mașina Red Bull. Raikkonen și Ricciardo au fost puțin mai lenți decât primii trei, însă totuși într-un interval de doar 0.337s înainte de minutele decisive din final.

Când steagul în pătrățele a fost fluturat câteva clipe mai târziu, Hamilton își făcuse numărul. Și îl făcuse magistral.